S touto stratégiou sme sa mohli stretnúť už pri OnePlus.

Zakladateľ spoločnosti Nothing, Carl Pei, bol aj pri zrode spoločnosti OnePlus, s ktorou v roku 2014 uviedol jej prvý telefón OnePlus One. Za pár týždňov spoločnosť dokázala vyvolať doslova senzáciu, keď zaviedla exkluzívny predaj svojich telefónov na pozvánky, ktoré neskôr zrušila a telefón sa dostal do voľného predaja o niečo neskôr za veľmi nízku cenu. Z úplne neznámej značky sa tak razom stal žiadaný výrobca (v rámci možností a nastavenia trhu), ktorý ponúka “veľa hudby za málo peňazí”.

Nie je tak žiadnym prekvapením, že Nothing skúša rovnakú stratégiu, ktorá pre 8 rokmi zafungovala aj spoločnosti OnePlus. Nie je to dokonca ani tak dávno, čo sme v redakcii túto možnosť predaja na pozvánky preberali. Prešlo iba niekoľko dní a zdá sa, že sa nám naše dohady potvrdili, pretože Nothing phone (1) sa skutočne dostane do predaja s vlastným systémom pozvánok.

Nothing phone (1)Zdroj: GSMArena
Nothing phone (1)

Carl Pei toto rozhodnutie obhajuje tvrdením, že spoločnosť potrebuje na naskladnenie dostatočného množstva zásob telefónu Nothing phone (1) nejaký čas, ktorý im práve systém pozvánok umožní vytvoriť. Zároveň spoločnosť môže predaj telefónu spustiť okamžite po jeho predstavení. Na začiatku sa tak Nothing phone (1) stane exkluzívnym a takmer nedostupným, čo sa neskôr samozrejme zmení.

Ako budú fungovať pozvánky?

Nothing phone (1) bude najskôr dostupný pre členov komunity a fanúšikov značky. To umožní udržať predaje telefónu na rozumnej úrovni, pokým sa nezvýši jeho produkcia, ktorá už umožní spoločnosti spustiť voľný predaj. Presné fungovanie pozvánok síce zatiaľ nepoznáme, ale očakávame, že nebude využívať preposielanie predajných kódov, ako v prípade OnePlus One.

Zdroj: AndroidAuthority

Prečítajte si aj:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.