Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Cenu za najlepší 3D film na prestížnom festivale Cannes Corporate Media & TV Awards 2015 si po prvý raz v histórii tohto podujatia odniesli Slováci. Ocenená snímka Odysea energie, ktorú produkovala slovenská firma Strategic, sa vyrábala približne osem mesiacov a spolupracovalo na nej asi 40 ľudí.

„Sme veľmi poctení, že našu prácu ocenili na festivale v Cannes. Cena v podobe delfína, pre nás znamená jedno veľké ďakujem za prácu, nápady a energiu, ktorú sme do filmu spoločne ako tím investovali,“ povedala výkonná producentka zo spoločnosti Strategic Katarína Krivosudská. Asi sedemminútový film Odysea energie ilustruje všetky dôležité etapy zrodu zdrojov energie a ich využitie.  „Snažili sme sa čo najlepšie zrealizovať námet klienta, spoločnosti Slovenské elektrárne, o veľkej ceste časom od Veľkého tresku až po našu budúcnosť, zdôrazňujúc pôvod a význam rôznych zdrojov energie,“ uviedol režisér oceneného filmu Martin Vančo. Film Odysea energie je možné vzhliadnuť jedine v informačnom centre Energoland, ktoré sa nachádza pri jadrových elektrárňach Mochovce. Snímka je súčasťou 33 interaktívnych expozícií a premieta sa v plne automatizovanom 3D kine.

Na šiestom ročníku udeľovania cien za najlepšie audiovizuálne diela si cenu prebrali Katarína Krivosudská z agentúry Strategic, s.r.o. a Miroslav Šarišský zo Slovenských elektrární, a.s. Cannes Corporate Media & TV Awards je jedným z najprestížnejších svetových festivalov v audiovizuálnom priemysle v komerčnej sfére. Porota udeľuje spomedzi stoviek prihlásených diel z celého sveta sošky v podobe delfína v niekoľkých desiatkach kategórií.

Značky: