Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., jeden z lídrov na trhu bezpečných nebankových úverov, otvoril na Slovensku celkovo už svoje desiate finančné centrum. Home Credit v tomto roku výrazne expanduje, keďže sprevádzkoval až sedem nových pobočiek. Najnovšie je to finančné centrum v Trenčíne. Spoločnosť postupuje v trende otvárania v priemere jedného finančného centra mesačne. Tie slúžia jednak terajším klientom, ale sú aj pre celkom nových záujemcov o produkty Home Creditu.
Otváranie finančných centier Home Creditu sa na prvý pohľad môže javiť, že ide proti súčasnému trendu virtualizácie obchodu. Množstvo spoločností totiž presúva svoje aktivity na internet a svojich kamenných pobočiek sa radšej zbavujú. Home Credit ide ale svojou cestou, nakoľko chce byť ešte bližšie k zákazníkom. Spoločnosť tento rok otvorila na Slovensku už sedem finančných centier, a to v Prešove, Nitre, Trnave, Martine, Banskej Bystrici, Poprade, a tento mesiac aj v Trenčíne. V súčasnej dobe otvára priemerne jednu pobočku mesačne, pričom chce v ďalšej expanzii pokračovať. „Chceme byť jednoduchší, rýchlejší, bližšie ku klientom. Naše pobočky sú na dostupných miestach (nielen autom), preto otvárame pobočky v obchodných centrách. Chceme, aby si ľudia spojili naše obchodné miesto s pocitom istoty, že sa môžu prísť kedykoľvek na čokoľvek opýtať. Pobočka slúži ako kontaktné miesto pre klientov, nielen keď niečo riešia, ale aj keď sa potrebujú len poradiť alebo sa na niečo opýtať. Máme tu klientsku zónu, kde si s nimi naplánujeme stretnutie a v pokoji s nimi všetko preberieme,“ približuje obchodný manažér pre sieť pobočiek spoločnosti Home Credit, Igor Marko.
Návštevnosť na pobočkách stúpla skoro dvojnásobne
Reálne skúsenosti z trhu svedčia o tom, že ľudia chcú mať k dispozícii aj nejaké fyzické miesto – pobočku, ktorému dôverujú viac ako online priestoru alebo telefonickej linke. Navyše, mnohí klienti nie sú ochotní riešiť niektoré záležitosti telefonicky, preto sa radšej vyberú na pobočku. „Často sa stretávame s tým, keď naši klienti veľmi oceňujú, že si môžu svoje dotazy vybaviť osobne a prebrať ich do úplných detailov. Navyše, majú pocit, že celý proces vybavovania je na pobočke rýchlejší. Naše finančné centrá navštevuje predovšetkým typ zákazníkov, ktorí nie sú technicky príliš zdatní a preto im vyhovuje komunikácia face to face. Máme profesionálny personál a kvalitné technické zázemie, vďaka čomu obslúžime 4 krát viac klientov. Každý mesiac sa nám zvyšuje návštevnosť, aj preto expandujeme a plánujeme otvárať ďalšie pobočky. Návštevnosť klientov na našich pobočkách v porovnaní s prvou polovicou roka stúpla takmer o 100 percent,“ hovorí Igor Marko.
Polovica Slovákov konsoliduje úvery priamo na pobočke
Typickým príkladom, kedy ľudia veľmi často riešia nejaký finančný produkt osobne, je konsolidácia úverov, ktorú vybavuje až 50 percent klientov priamo na pobočke Home Creditu. Mnohí sa zastavia osobne aj preto, aby si ako klienti iných bánk, porovnali napríklad hotovostné pôžičky. „Môžem spomenúť nedávny prípad z pobočky z Košíc, kedy sa u nás zastavila mladá rodina s ťažko chorou dcérkou. Ich príjem nepostačoval na krytie všetkých rodinných nákladov, z ktorých veľká časť išla na drahé lieky. Klient sa rozhovoril o ťažkom živote a finančnom bludisku, kde jednu pôžičku vykrýval druhou a finančne im nevychádzalo. Nakoniec rodina odchádzala z finančného centra Home Creditu pobočky šťastná, keďže sa im konsolidáciou úverov podarilo mesačne ušetriť rodinného rozpočtu 180 eur. Dievčatku sa medzičasom zlepšil zdravotný stav a dokonca majú v rodine ďalší prírastok. Kvôli takýmto príbehom je naša práca občas aj viac ako zamestnanie,“ dodáva Marko.