Honda Hybrid Performance: Nová úroveň zlepšení a účinnosti pohonu automobilu
Nová Honda CR-V je prvým SUV tejto značky, ktoré sa v Európe predáva s technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Systém Honda Hybrid Performance sa vyznačuje inteligentnou technológiou multimodálneho pohonu (i-MMD), zloženou z dvoch elektrických motorov, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom a inovatívnou priamou prevodovkou a dosahuje vysokú úroveň účinnosti a zlepšenia.
- EV Drive – energia odobratá z lítium-iónového akumulátora sa využíva na pohon elektrického motora a pohon kolies (pri vypnutom benzínovom motore)
- Hybrid Drive – benzínový motor poháňa druhý motor-generátor, ktorý dopĺňa elektrickú energiu, dodávanú z akumulátora
- Engine Drive – mechanizmus uzatváracej spojky meniča momentu vytvára priame spojenie medzi benzínovým motorom a kolesami.
Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V z dôvodu optimálnej efektivity bude automaticky prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre rovnomernú jazdu vysokou rýchlosťou na diaľnici.
Pri jazde miernou rovnomernou rýchlosťou bude hybridné CR-V zvyčajne v režime EV Drive dlhšie ako polovicu času, pričom pri vyšších rýchlostiach bude automobil jazdiť v režime EV Drive približne jednu tretinu času. Riadiaci softvér systému i-MMD sa bez asistencie od vodiča bude rozhodovať o tom, kedy prepínať medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať efektivitu v závislosti od situácie a prostredia. Inžinieri programu hybridného CR-V usilovne pracovali na zabezpečení, aby prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop pri zastavení bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný. Plynulý prenos krútiaceho momentu znamená, že nedochádza k trhavému pohybu hnacej sústavy alebo nežiadúcej spätnej väzbe cez pedále alebo volant. Takmer nehlučné hnacie ústrojenstvo znamená, že CR-V Hybrid sa vyznačuje minimálnou hlučnosťou. Systém i-MMD je vyladený tak, aby zabezpečoval lineárny pocit pri akcelerácii, s optimalizovanou kalibráciou medzi vstupom od škrtiacej klapky a odozvou hnacieho ústrojenstva, čím sa zabezpečuje, že hluk motora zodpovedá očakávaniu vodiča. Nové hybridné CR-V od spoločnosti Honda má jedinečnú obrazovku informačného rozhrania medzi vodičom a vozidlom (Vehicle Driver Information Interface DII), na ktorej sa zobrazuje aktuálny stav jazdy a vodičovi umožňuje pochopiť, ako sa zdroje energie kombinujú pri pohone vozidla. Je na nej znázornené dobíjanie lítium-iónového akumulátora, grafika aktuálneho toku výkonu a stav dobíjania systému. Prvé kusy tohto nevšedného vozidla sa navážajú k autorizovaným predajcom Honda na Slovensku už teraz.Podobné články
Vyhrajte tepovač Silvercrest
Netflix kúpi HBO. Dočkáme sa veľkej filmovej knižnice?
Insta360 Antigravity A1: Mini dron, ktorý celkom mení pohľad na lietanie
Objednajte si ročné predplatné TOUCHIT so ZONER STUDIO a ušetrite až 41 eur