Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Podľa informácií organizácie IDC zaznamenal HONOR v roku 2019 rýchly rast na všetkých medzinárodných trhoch v oblasti mobilných telefónov s medziročným navýšením o 21 % za prvé tri štvrťroky daného roku. Vďaka vizionárskej stratégií 1+8+N produktov Smart Life, dosiahol HONOR v rovnakom období 1 333% medziročný nárast v dodávaní kategórie Wearables. Značka rastie na všetkých trhoch. V Rusku HONOR dosiahol až 25% podiel na trhu.

Na základe správy agentúry Canalys*, ktorú vydala spoločnosť HONOR, sa ukazuje, že dodávky inteligentných zariadení v Európe prekročia v roku 2023 500 miliónov kusov, pričom inteligentné reproduktory a osobné audio zariadenia sú najrýchlejšie rastúcimi kategóriami.

Toto predstavuje hodnotu 3,5 % zloženej ročnej miery rastu (CAGR) zo 465 miliónov jednotiek v roku 2020. Správa agentúry Canalys predpovedá, že inteligentné reproduktory a osobné audio zariadenia budú najrýchlejšie rastúcimi kategóriami. Potreba Európanov tráviť viac času na inteligentných zariadeniach strmo rastie, preto sa predpokladá, že v roku 2023 Európania nakúpia celkom 212 miliónov inteligentných zariadení, 136 miliónov inteligentných osobných audio zariadení, 87 miliónov počítačov, 43 miliónov fitness náramkov a hodiniek a 39 miliónov inteligentných reproduktorov.

Dodávky zariadení v západnej, strednej a východnej Európe

Obrovský rast v dopyte po inteligentných zariadeniach naznačuje posun v správaní spotrebiteľov smerom k viac digitálnemu životnému štýlu. Prieskum ukazuje, že na každých 100 smartfónov dodaných v západnej Európe v roku 2023, pripadne 86 smart osobných audio zariadení, 38 počítačov alebo notebookov, 24 inteligentných náramkov, 28 smart reproduktorov a 18 tabletov. V strednej a východnej Európe pripadne v roku 2023 na 100 dodaných smartfónov 36 smart osobných audio zariadení, 16 počítačov alebo notebookov, 15 inteligentných náramkov, 5 smart reproduktorov a 6 tabletov.

Top v inteligentnom bývaní

IoT (The Internet of Things), internet vecí, hrá v dnešnom prepojenom svete, kde je väčšina zariadení synchronizovaná bezdrôtovo, veľmi dôležitú rolu. Expandujúce možnosti umelej inteligencie v inteligentných zariadeniach v kombinácii s digitálnym publikom majú obrovský vplyv na dopyt po týchto smart zariadeniach, čo vedie k zavádzaniu inteligentnej domácnosti. Výsledky z prieskumu indikujú, že existujú 4 hlavné kategórie inteligentného bývania – Zábava, Zdravie & Fitness, Produktivita a Prepojené bývanie. Každý reprezentuje významný vplyv na každodenný život koncových zákazníkov.

Zábava

Audio a video: ponúka používateľom vysokokvalitný audiovizuálny zážitok počas sledovania obsahu v akomkoľvek prostredí či pri rôznych okolnostiach.

Zdravie a fitness

Zdravý životný štýl: Používateľom pomáha zlepšiť zdravotný stav vďaka sledovaniu telesnej váhy, kvality spánku alebo zvládania stresu. Šport a fitness: Používateľom taktiež pomáha zlepšiť ich športové výkony a vyzýva ich k dosahovaniu tých najlepších výsledkov.

Produktivita

Mobilná práca: Zamestnancom umožní dosiahnuť väčšiu produktivitu pri práci. Zariadenia sú zamerané na produktivitu, výkon a taktiež flexibilitu pri spĺňaní rôznych úloh.

Vytváranie obsahu: Vytvorenie lepšieho prostredia pre tvorbu a prebudenie kreativity.

Prepojené inteligentné bývanie

Inteligentná domácnosť: Dosiahnutie kľúčového využitia ako je automatizácia domácnosti, kontrola a monitoring pre väčšie pohodlie, bezpečnosť a energetickú efektivitu.

Mobilný štýl života: Pomáha používateľom využívať kľúčové vlastnosti a služby a dokončovať úlohy kdekoľvek.

„Naše unikátne portfólio inteligentných a technologicky vyspelých produktov expanduje do celého ekosystému IoT inteligentnej domácnosti Smart Life a poskytuje našim zákazníkom neuveriteľný zážitok naprieč rôznymi zariadeniami, nech sú kdekoľvek,“ povedal George Zhao, globálny prezident značky HONOR. „Podľa prieskumu agentúry Canalys 41 % oslovených respondentov má viac než jedno smart zariadenie v práci a toto číslo narastá doma až na 68 %. Od telefónov cez smart hodinky či slúchadlá až po notebooky alebo osobné audio zariadenia, HONOR je momentálne rýchlo rastúcim brandom v digitálnom segmente po celom svete.

Zákazník sa čím ďalej tým viac prikláňa k inteligentnému bývaniu

Podľa výsledkov prieskumu 41 % respondentov nosí viac než 1 inteligentné zariadenie do práce a toto číslo rastie na 68%, keď sú doma. Od zariadení, ktoré respondenti používajú doma, očakávajú predovšetkým širokú ponuku funkcií a interakcií so zariadeniami vrátane televízie, počítača a inteligentných reproduktorov.

Výsledky taktiež ukazujú, že medzi hlavné tri dôvody nakupovania inteligentných hodiniek či fitness náramkov patria zlepšenie fitness a zdravého životného štýlu (56 %), vyskúšanie nových smart funkcií (18 %) a prijímanie upozornení priamo na ich zápästí (18 %). Pohodlie je zase najväčším benefitom z nákupu smart audio zariadení (48 %), za ním nasleduje kvalita zvuku (20 %) a ostatné funkcie (15 %).

Cieľ: Integrovaný, intuitívny a inteligentný ekosystém

Prieskum poukazuje na 4 kľúčové faktory, ktoré pomôžu utvoriť inteligentný ekosystém a zaviesť inteligentné bývanie ako nový štandard. Najskôr je nutné, aby zariadenie bolo navrhnuté tak, aby zapadalo do celého ekosystému. To znamená, že zariadenia nemajú vykonávať len svoje hlavné funkcie, ale musia byť schopné pripojiť sa k iným zariadeniam a zvládať viac úloh naraz. Zariadenia musia mať taktiež vysokú interoperabilitu a kompatibilitu, aby vyhoveli preferenciám spotrebiteľov, ktorí vlastnia zariadenia viacerých značiek. Naviac zariadenia a ich funkcie musia byť jednoducho prístupné pre používateľov, aby si ich viac osvojili. V neposlednom rade by výrobcovia zariadení mali zvážiť rozšírenie možností umelej inteligencie v inteligentných zariadeniach, aby zlepšili používateľský zážitok. Len vtedy môžeme hovoriť o skutočne inteligentnej domácnosti.

*Prieskum vytvorila agentúra Canalys vo februári 2020 s celkovým počtom respondentov 4 144 vo veku 16 rokov a vyššom na 4 trhoch: Veľká Británia, Francúzsko, Taliansko a Rusko.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.