Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Huawei je jedinou čínskou spoločnosťou, ktorá sa umiestnila v rebríčku svetovo najhodnotnejších značiek na svete pre rok 2018 podľa Forbes. V hodnotení, ktoré každoročne zverejňuje prestížny ekonomický magazín, obsadil čínsky výrobca smartfónov 79. pozíciu. Hodnotu značky Huawei vyčíslili na 8,4 miliardy dolárov.

V minuloročnom hodnotení sa spoločnosť Huawei umiestnila na 88. priečke, keď jej magazín ako značke prisúdil hodnotu 7,3 miliardy dolárov. Vďaka rýchlemu rozvoju v posledných 12 mesiacoch tak hodnota značky, ktorá v marci tohto roku predstavila nové vlajkové modely z radu Huawei P20, medziročne vzrástla o 15 %.

Prvú päticu rebríčka obsadili, rovnako ako v minulých rokoch, globálni technologickí giganti, ktorých hodnota spolu tvorí vyše 20 % z celkovej hodnoty značiek, umiestnených v prvej stovke.

Víťazom sa už po ôsmy krát za sebou stala americká spoločnosť Apple, za ktorou nasledujú jej „krajania“ Google, Microsoft, Facebook a Amazon. Medzi TOP 100 značiek sa prebojovali firmy z 16 krajín a regiónov. 54 z nich pochádza zo Spojených štátov amerických, 12 z Nemecka a zhodne po siedmich z Francúzska a Japonska. Huawei tak zostáva jedinou čínskou značkou, ktorá v prestížnom rebríčku uspela.

Rad Huawei P20 je predajným hitom

V marci 2018 predstavil Huawei v Paríži nový rad smartfónov P20, ktorý sa vďaka unikátnemu trojitému fotoaparátu Leica, elegantnému dizajnu v meniacom sa farebnom prevedení Twilight a využitiu umelej inteligencie stal senzáciou.

Podľa analýzy spoločnosti IDC vzrástol v prvom kvartáli roku 2018 globálny podiel spoločnosti Huawei na trhu so smartfónmi o 13,8 %. S celkovým trhovým podielom 11,7 % tak potvrdila svoje postavenie tretieho najväčšieho výrobcu inteligentných telefónov na svete.

Produkty z radu P20 úspešne vstúpili tiež na slovenský trh. Novými tvárami značky Huawei sa stali speváčka Dara Rolins, moderátorka Jasmina Alagič či slovenská influencerka Tatiana Žideková. Za mužov reprezentuje ambasádorov značky známy tanečník Laci Strike.

Huawei posilňuje vplyv a rastie vďaka investíciám do výskumu

Globálne povedomie o značke Huawei v roku 2017 presiahlo hranicu 85 %, pričom u mimočínskych spotrebiteľov sa jednalo o viac než 100-percentný medziročný nárast. Podľa výskumnej agentúry IPSOS sa spoločnosť Huawei stala jednotkou čínskeho trhu, čo sa týka povedomia zákazníkov a NPS (ukazovateľ Net Promoter Score, vyjadruje mieru lojality zákazníkov a zamestnancov).

Spoločnosť Huawei zaznamenala úspech aj v ďalších globálnych rebríčkoch, ktoré oceňujú značky a ich hodnotu. V septembri 2017 obsadila 70. priečku vo výročnej správe Best Global Brands vydanej spoločnosťou Interbrand. Vo februári 2018 čínsky výrobca zabodoval taktiež v  Global Top 500 Brand Values ​​pre rok 2018, v ktorom obsadil 25. miesto s odhadovanou hodnotou značky 38 miliárd dolárov.

Neustály rast Huawei a zvyšovanie jeho vplyvu zabezpečujú investície do technologických inovácií, výskumu a vývoja. Z výročnej správy Huawei vyplýva, že firma do tejto oblasti v roku 2017 vložila vyše 14 miliárd dolárov, teda približne 14,9 % z celkových príjmov. Absolútne výdavky na financovanie výskumných aktivít vedúcich k rozvoju produktového portfólia značky za posledných 10 rokov presiahli 61,5 miliardy dolárov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.