Brand Finance, popredná svetová poradenská spoločnosť v oblasti hodnotenia značiek, každoročne testuje 5000 najväčších svetových značiek z 29 odvetví v 36 krajinách. V marcovej správe Brand Finance Electronics & Appliances 50 2022 obsadila spoločnosť Huawei vrcholné priečky ako v kategórii najhodnotnejších, tak v kategórii najsilnejších značiek, a tým si udržala svoje vedúce postavenie rovnako ako v minulom roku.
Spoločnosť Huawei si aj naďalej zachováva pozíciu jednej z najhodnotnejších značiek elektroniky na svete, pričom jej hodnota v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástla o 29 % na 71,2 miliardy dolárov, čím obsadila tretiu priečku vo svetovom rebríčku.
Na vrchole aj napriek prekážkam
Huawei sa tiež s bodovým hodnotením BSI (Brand Strength Index) dosahujúcim 82 bodov zo 100 a známkou AAA- umiestnil vysoko v kategórii najsilnejších výrobcov elektroniky a spotrebičov. Experti z Brand Finance vyzdvihujú, že hoci boli aktivity spoločnosti Huawei ťažko zasiahnuté sankciami niektorých západných vlád, reagovala na ne výrazným navýšením investícií ako do tuzemských technologických závodov, tak aj do výskumných a vývojových aktivít.
Vzhľadom na silné rozšírenie 5G v Číne, Európe, na Blízkom východe a v Afrike zaznamenala spoločnosť rast aj v oblasti bezdrôtových telekomunikácií. Okrem toho posilňuje svoje softvérové základy investíciami do operačných systémov, ako sú HarmonyOS a EulerOS, vďaka čomu môže spotrebiteľom sprostredkovať ucelenejší užívateľský zážitok.
Investície do vývoja prinášajú ovocie
Pozornosť si zaslúži aj výročná správa spoločnosti Huawei za rok 2021, z ktorej vyplýva, že v uplynulom roku spoločnosť vykazovala veľmi dobré výsledky hospodárenia. Podľa tejto správy dosiahol Huawei v roku 2021 tržby vo výške 636,8 miliardy CNY a čistý zisk vo výške 113,7 miliardy CNY, čo predstavuje medziročný nárast o 75,9 %. Výdavky spoločnosti na výskum a vývoj v roku 2021 dosiahli 142,7 miliardy CNY, teda 22,4 % celkových príjmov, a tým sa ich celková výška za posledných 10 rokov vyšplhala na sumu presahujúcu 845 miliárd CNY.
Aj do budúcnosti plánuje spoločnosť neustále zvyšovať investície do oblasti výskumu a vývoja. V rámci stratégie Seamless AI Life sa Huawei zameral na priania a potreby svojich zákazníkov. Tento segment navyše v roku 2021 vygeneroval tržby vo výške 243,4 miliardy CNY a priniesol ďalší stabilný rast predajov v oblasti smart nositeľných zariadení, smart obrazoviek, true wireless stereo slúchadiel a mobilných služieb Huawei.
Najmä v oblasti nositeľných smart zariadení a smart obrazoviek došlo k viac ako 30% medziročnému nárastu. Dohromady bol HarmonyOS od roku 2021 používaný na viac ako 220 miliónoch zariadení Huawei, čí sa stal celosvetovo najdynamickejšie sa rozvíjajúcim operačným systémom pre mobilné zariadenia.