Čínska spoločnosť rastie aj napriek jej problémom na americkom trhu.

Huawei v roku 2010 vyexpedoval 3 milióny smartfónov. Počas 8 rokov dokázal tento počet znásobiť viac ako 66-krát – v roku 2018 dodal do obchodov 200 miliónov smartfónov. Ide o obrovský nárast, ktorý podtrhujú aj ďalšie úspechy, ako je 14,6% podiel na svetovom trhu s inteligentnými telefónmi a tomu prislúchajúce druhé miesto medzi najväčšími výrobcami.

Huawei v porovnaní s predchádzajúcim rokom vyexpedoval o takmer 50 miliónov kusov viac telefónov (153 miliónov v roku 2017) a v porovnaní s rokom 2015 si polepšil o takmer 100 miliónov (108 miliónov).

Základom úspechu v roku 2018 boli telefóny strednej triedy, Nova 3 a Nova 4. Huawei dodal do obchodov 65 miliónov týchto zariadení. Výrazne sa darilo aj jej dcérskej spoločnosti Honor a úspešné boli vlajkové lode radu Mate 20 a P20. Mate 20 zaznamenal viac ako 5 miliónov dodávok počas prvých dvoch mesiacov predaja a model P20 sa tešil prekvapivo veľkej popularite medzi ženami, ktoré tvoria 50% jeho používateľov.

Spoločnosti Huawei sa v roku 2018 naďalej nedarilo rásť na americkom trhu. Je to dané najmä politickými dôvodmi.

Zdroj: AndroidCentral

Prečítajte si aj:

Huawei sa v USA trápi. Najnovšie čelí kritike za umelo vytvorené recenzie