Technologický gigant oslávil okrúhle výročie na slovenskom trhu slávnostným galavečerom.

Colin Cui Yu, generálny manažér slovenskej pobočky Huawei Technologies sa vyjadril, že Huawei je na budúcnosť pripravený. Nová éra firmy sa má niesť v znamení vzdelávania, udržateľnosti a rozvoja.

V regióne strednej Európy boli ciele Huawei vždy jasné – poskytnúť čo najviac kvalitných telekomunikačných riešení. Huawei sa v priebehu rokov stal významným hráčom na trhu so smartfónmi, inteligentnými hodinkami a inými elektronickými zariadeniami. Spoločnosť na trh pravidelne uvádza výrobky najvyšších tried, aj keď existuje mnoho administratívnych prekážok pri vývoji nových produktov. Aktuálne firma prichádza aj do oblasti automobilového priemyslu.

„Máme motiváciu zlepšovať sa, vyvíjať nové technológie, zdokonaľovať naše služby - sme pripravení na budúcnosť a všetko čo prinesie,“ hovorí Colin Cui YuZdroj: TOUCHIT.sk
Máme motiváciu zlepšovať sa, vyvíjať nové technológie, zdokonaľovať naše služby – sme pripravení na budúcnosť a všetko čo prinesie,“ hovorí Colin Cui Yu

Výrazný podiel svojej aktivity firma venuje aj vo vzťahu k podnikovým riešeniam. Tie zahŕňajú dodávky sieťovej infraštruktúry a komunikačných zariadení pre partnerov zo súkromného sektora, akademickej oblasti a štátnej správy.

Významný medzník odštartuje novú éru

Huawei na slávnostnom večeri v Jurkovičovej teplárni v Bratislave vyzdvihol aj dôležitosť terciárneho vzdelávania v rámci spolupráce medzi akademickou obcou a súkromným sektorom: „Dnes už vieme, akú dôležitú úlohu budú v našom priemysle hrať vzdelaní a schopní ľudia. Keď sme začínali, IT bolo najmä o tom, kto prinesie čo najinovatívnejší a najkvalitnejší koncept novej technológie. Do popredia sa teraz dostáva snaho zvýšiť počet kvalifikovaných expertov. O tých sa dnes firmy bijú, na trhu ich je málo. My chceme tento trend zvrátiť.“ vysvetľuje Colin Cui Yu.

Huawei na Slovensku organizuje niekoľko projektov vzdelávania, medzi najvýznamnejšie patrí projekt Seeds for the Future, projekt Ekonomickej univerzity pre deti alebo program ICT academy. Spoluprácu  už firma otvorila aj s Technickou univerzitou v Košiciach. Ambíciu stať sa lídrom v poskytovaní doplňujúceho vzdelávania potvrdzujú aj prebiehajúce rozhovory aj s ďalšími univerzitami na Slovensku.   

Ako to celé začalo?

Spoločnosť Huawei vznikla v roku 1987 v čínskom Šen-čene. V tom čase celková hodnota firmy činila približne 5000 USD. Na základné imanie sa zložili zakladateľ Ren-Zhengfei a 5 investorov. Pôvodne bola vidieckym distribútorom sieťových prepínačov pre väčšie telekomunikačné firmy z Hong-Kongu. Už v tom čase však putovala veľká časť finančných prostriedkov do výskumu a vývoja. Cieľom zakladateľov bolo z Huawei urobiť dominantnú firmu na domácom trhu s telekomunikáciami.

Prvý významný úspech prišiel v roku 1993, keď Huawei vyvinul svoj vlastný prepínač C&C08. Ten bol v tom čase najvýkonnejšou súčiastkou svojho druhu v Číne. Spoločnosť si tak vydláždila svoju cestu na hlavný trh. O rok neskôr už mala budovať prvú národnú telekomunikačnú sieť.

V roku 1997 Huawei zaznamenal začiatok expanzie do sveta. Podpísaný bol prvý kontrakt s firmou, ktorá sa nachádzala v rebríčku Fortune Global 500. V tom istom roku prišlo na trh niekoľko 2G produktov Huawei, ktoré spĺňali celosvetovo akceptované štandardy GSM.

V roku 2003 Huawei spojil svoje aktivity s firmou 3Com, ktorá je dnes súčasťou Hewlett-Packard, alebo HP Enterpise. O 7 rokom neskôr už bol Huawei rešpektovaným technologickým koncernom v rebríčku Global Fortune 500. Už v roku 2010 spolupracoval s približne s 80 % najväčších telekomunikačných firiem na svete. Huawei má súčasnosti viac ako 194 000 zamestnancov a pôsobí vo viac ako 170 krajinách a regiónoch.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.