Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spotrebiteľská divízia Huawei Consumer Business Group (BG) oznámila finančné výsledky za prvú polovicu roka 2017.

Za prvých šesť mesiacov vzrástli tržby spoločnosti medziročne o 36,2 % na 105,4 miliárd CNY (čínskych jüanov). Počet predaných smartfónov dosiahol 73,01 miliónov, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 20,6 %.

,,Consumer Business Group, spotrebiteľská divízia spoločnosti Huawei, pokračuje v mimoriadnom raste, ktorý je v tomto odvetví nadpriemerný, a celosvetovom prieniku do high-end segmentu. Pretrvávajúci rast je jasným dôkazom sily značky Huawei a jej dynamiky, ktorú sme vytvorili vďaka ponuke prémiových, inovatívnych zariadení, ktoré dobre korešpondujú s požiadavkou náročnejších zákazníkov,“ komentoval finančné výsledky Richard Yu, generálny riaditeľ Huawei Consumer BG.

Úspechy spoločnosti v regiónoch

Podľa analytickej spoločnosti IDC ovládol Huawei v prvom kvartále roka 2017 až 9,8 % svetového trhu s inteligentnými telefónmi. Za týmto výsledkom stál najmä výrazný rast v predajoch smartfónov strednej a vyššej triedy v kľúčových regiónoch.

V Číne dosiahol Huawei trhový podiel 22,1 % a predaj tu stúpol medziročne o 24 %.

Rapídny rast bol zaznamenaný i v Európe. Oproti vlaňajšku vzrástol o 18 %, pričom mimoriadny úspech slávila spoločnosť v strednej, východnej a severnej Európe.

Významný prelom dosiahol Huawei Consumer BG aj na trhoch Ázie a Oceánie, vrátane Thajska, Malajzie, Japonska, Južnej Kórei a Ruska.

Medzičasom sa značka Honor od Huawei nepretržite držala na vrchole rebríčkov predaja inteligentných telefónov a tržieb na čínskom trhu od januára do mája 2017. Vyplýva to z údajov analytických spoločností GfK a Sinoy.

Pozícia značky v rebríčkoch

Tento rast sa odrazil aj na vnímaní značky Huawei ako celosvetovo uznávanej prémiovej značky, čo potvrdzujú umiestnenia v mnohých rebríčkoch najhodnotnejších brandov sveta. V roku 2017 bol Huawei na 49. mieste BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, v rebríčku Forbes World´s Most Valuable Brands sa umiestnil na 88. mieste a v rebríčku Brand Finance Global 500 Most Valuable Brands obsadil 40. miesto.

,,Zariadenia Huawei majú kladný ohlas medzi zákazníkmi po celom svete, a to predovšetkým vďaka nášmu silnému prepojeniu na kvalitu, skúsenosti a inovácie. Široké portfólio spotrebiteľských zariadení, ktoré zahŕňa vysoko hodnotené smartfóny, tablety, wearables a teraz aj osobné počítače, je pre našich zákazníkov zárukou, že im produkty poskytnú práve taký typ zážitku, aký očakávajú od prémiových prístrojov,“ dodal Yu.

Rozšírenie maloobchodu celosvetovo

Ruka v ruke s rastom pozície značky Huawei sa posilňuje aj jej obchodná stratégia. Spoločnosť plánuje rozšíriť svoju už rozsiahlu maloobchodnú sieť – do konca roka 2017 má počet jej kamenných obchodov celosvetovo vzrásť na 56 tisíc, čo je od vlaňajšieho mája o 21 tisíc predajní viac. Tieto obchody pritom odrážajú high-end prémiový imidž, ktorý si Huawei buduje po celom svete.

Významný rast v strednej, východnej a severnej Európe

V oblasti strednej, východnej a severnej Európy dosiahol trhový podiel spoločnosti Huawei v prvej polovici roka 2017 vyše 18,7 %, čo znamená 48-percentný medziročný nárast. S 50 % rastom (20,2 % v H1 2017 oproti 13,5 % v H1 2016) v oblasti strednej a východnej Európy a 46 % rastom (14,9 % v H1 2017 oproti 10,2 % v H1 2016) v severnej Európe sa silná trhová pozícia spoločnosti v týchto regiónoch ďalej upevňuje.

Ak berieme do úvahy najnovšie aj vlaňajšie finančné výsledky a pripočítame i získané celosvetové uznanie, je zjavné, že Huawei dosiahol ďalší dôležitý míľnik v oblasti udržateľného rastu a neustále posilňuje pozíciu jedného z lídrov na trhu.

Prognózy

V budúcnosti očakáva výrobca inteligentných zariadení pokračovanie kontinuálneho rastu. K tomu by jej mali dopomôcť najmä ďalšie inovácie v oblasti umelej inteligencie a strojového učenia. Cieľom Huawei Consumer BG je i naďalej dodávať svojim zákazníkom inteligentné zariadenia, ktoré budú predvídať potreby užívateľov a prirodzene zapadnú do ich životného a pracovného štýlu.

V 15 výskumných  centrách a 36 združených inovačných strediskách intenzívne pracuje spoločnosť na nových technológiách, ktoré zahŕňajú senzory, dátový manažment či upgrady chipsetu Kirin. Vlastné inovácie potom spoločnosť dopĺňa spoluprácou s vedúcimi spoločnosťami, ako sú Leica, Dolby, Microsoft, Intel či Google.

Vďaka týmto procesom bude môcť spoločnosť aj naďalej prinášať zákazníkom potešenie zo  svojich produktov, byť lídrom v odvetví a pomáhať budovať lepšie prepojený svet.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.