Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mercedes-Benz predstavuje novú kolekciu „Concept Collection“ v spolupráci s americkým dizajnérom a kreatívnym riaditeľom Heronom Prestonom.

Táto kolekcia predstavuje, ako inovácie a trvalá udržateľnosť určujú nové akcenty v dizajne módy. Pocta airbagu je inšpirovaná dvoma jubileami bezpečnostného prvku zachraňujúceho životy: patent bol udelený pred 50 rokmi a do osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz sa začal montovať pred 40 rokmi. V súlade s myšlienkou upcyklácie sú módne línie vyrobené kompletne z recyklovaných častí airbagov. Okrem toho budú z recyklovaných airbagov k dispozícii reklamné výrobky navrhnuté Heronom Prestonom, ktoré budú dostupné od 10. septembra na globálnej platforme GOAT® vo forme darčekov.

Mercedes-Benz touto spoluprácou opäť prezentuje neobmedzené možnosti v oblasti módneho návrhárstva a určuje nové impulzy pre trvalo udržateľný dizajn módy. Na účely tejto kolekcie Preston nanovo interpretoval prevratnú bezpečnostnú koncepciu airbagu a navrhol tri progresívne módne línie pre ženy a mužov, ktoré sa – rovnako ako airbag – nafúknu. Recyklovaný materiál airbagov pre jednotlivé časti kolekcie vrátane búnd, nohavíc a jednej tašky pochádzajú z osobných motorových vozidiel značky Mercedes-Benz. Podnikateľským a kreatívnym mottom Herona Prestona je, že trvalú udržateľnosť možno implementovať inovatívne. K tomuto mottu sa hlási on aj Mercedes-Benz. Jeho módna značka je známa luxusným stvárnením pracovných odevov, ktoré sa vyrábajú aj z recyklovaného materiálu.

Preston od založenia svojej značky v roku 2016 vedome využíva dizajn, ktorý šetrí životné prostredie a zdroje a vytvára produkty s charakterom „upcycling“ (upcyklácie. tzn. opätovné použitie materiálu bez znehodnotenia jeho kvality a zloženia ). Dnes patrí značka Heron Prestons k jednej z mála v rámci segmentu pouličného oblečenia, ktorá sa hlási k trvalej udržateľnosti. Koncepčná airbagová kolekcia módnej línie Mercedes-Benz je súčasťou jeho programu „RE-DESIGN“, v rámci ktorého sa vytvárajú produkty z recyklovaných materiálov.

„Sme veľmi hrdí na naše celosvetovo jedinečné módne zapojenie značky Mercedes-Benz od roku 1995 a na medzinárodné vzťahy, ktoré sa nám v tomto odvetví podarilo vybudovať. Vďaka spolupráci s kreatívnymi ľuďmi, ktorí zdieľajú hodnoty našej značky sa nám darí neustále nanovo definovať hranice trvalo udržateľného luxusného dizajnu. Heron Preston je pre nás mimoriadnym projektovým partnerom, pretože kreatívne realizuje trvalú udržateľnosť a svoj prístup analyzuje aj z kultúrneho hľadiska,“ tvrdí Bettina Fetzer, vedúca komunikácie a marketingu Mercedes-Benz AG.

„Airbagová módna kolekcia je inšpirovaná dvoma jubileami tejto technickej inovácie zachraňujúcej životy: patent bol udelený pred 50 rokmi a po prvýkrát bol od uvedenia do sériovej výroby integrovaný do našej vlajkovej lode, Triedy S, v roku 1981. Sme presvedčení, že vďaka spoločnej tvorbe a projektom vzniknú nové, nezabudnuteľné zážitky zo značky“.

„Mercedes-Benz a moja značka zdieľajú spoločný cieľ: zredukovať naše vplyvy na Zem. To je základom našej spolupráce,“ hovorí Heron Preston. „Upcyklácia a pozitívny prístup k trvalej udržateľnosti formujú moju filozofiu dizajnu, už odkedy sú moje kolekcie na trhu. Som nadšený, že môžem prispieť svojou peknou a koncepčnou kolekciou z recyklovaných materiálov k jubileám airbagov. Podľa mňa sa hodí k úsporným a elektrickým modelom značky. Mercedes-Benz je ikona s mimoriadne veľkým vplyvom na kultúru. A pre niekoho ako som ja, ktorého fascinuje kultúra a prispieva k jej formovaniu, je toto partnerstvo vzrušujúce a autentické.“

Dnes je airbag integrálnou súčasťou vozidla a značka Mercedes-Benz oslavuje dve jubileá. Takmer pred 50 rokmi, v októbri 1971, bol po prvýkrát patentovaný prelomový airbag (špecifikácia patentu: DE 21 52 902 C2), ktorý zmenil automobilový priemysel. Mercedes-Benz bol zároveň prvým výrobcom vozidiel, ktorý pred 40 rokmi začal v rámci sériovej výroby implementovať airbagy do osobných motorových vozidiel. Od tej doby pomohol tento bezpečnostný prvok zachrániť nespočetné množstvo životov a pokračuje v tom aj dnes.

Koncepčná kolekcia je vizualizovaná v sérii expresívnych obrázkov a videí fotografa a filmára Thibauta Greveta. Za koncepciu produkcie je zodpovedné Ill-Studio. Hlavnými automobilovými aktérmi sú: nová Trieda S, Trieda S Plug-in-Hybrid, model rezu 500 SEL (W126) a nové, plnoelektrické EQS. Viac informácií o kampani nájdete na kanáloch sociálnych sieti značky: @mercedesbenz

Súprava nakrúcania a fotografovania je v súlade s princípom airbagov taktiež „nafukovacia“. Inštaláciu bude možné vidieť na podujatí Mercedes-Benz Fashion Week v Berlíne (MBFW Berlin) od 6. do 8. septembra 2021, pričom hlavnou témou bude upcyklácia v kontexte trvalej udržateľnosti módneho zapojenia značky.

Celosvetové módne zapojenie značky Mercedes-Benz

Od roku 1995 sa značka Mercedes-Benz vďaka svojim iniciatívam na podporu nadchádzajúcich dizajnových talentov, inovatívnych spoluprác, partnerstvám pri podujatiach Fashion-Week a živým podujatiam celosvetovo etablovala ako dôležitý aktér v módnom priemysle a nadviazala autentické vzťahy vo svete módy. Značka je v súčasnosti aktívna na dôležitých módnych trhoch a módnych metropolách po celom svete. Súčasťou jej aktivít sú podujatia Mercedes-Benz Fashion Weeks v Rusku, Mexico City, Madride, Tbilisi a Berlíne, ale aj účasť na renomovanom medzinárodnom festivale módy, fotografie a doplnkov vo francúzskom meste Hyères.

Trvalo udržateľná budúcnosť vo svete módy

Mercedes-Benz sa hlási k trvalo udržateľnej budúcnosti luxusného dizajnu a proaktívne pracuje na zodpovednom a z hľadiska budúcnosti bezpečnom rozšírení svojich módnych partnerstiev. Deje sa tak so zameraním na osvedčené postupy a v spolupráci s kreatívnymi ľuďmi, ktorí sa zaoberajú mimoriadnym a intuitívnym dizajnom, nápadmi a inováciami, ktoré zastávajú. Mercedes-Benz sa teší, že na festivale Hyères v roku 2021, vďaka po prvýkrát odovzdávanej cene Mercedes-Benz Sustainability, ešte viac prehĺbi svoje dlhoročné partnerstvo. Značka pokračuje v rozvíjaní podpory finalistov festivalu, aby budúcu generáciu talentov naučila pôsobiť trvalo udržateľným spôsobom, a to v praxi, ako aj teórii. Vďaka programu rozvoja mládeže Mercedes-Benz Fashion Talents a kreatívnym spoluprácam podporil výrobca vozidiel Mercedes-Benz medzičasom už takmer 170 dizajnérov na 30 platformách po celom svete, napríklad v Miláne, Londýne, New Yorku, Pekingu, Sydney, Prahe, Istanbule, Berlíne a Akkre.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.