Z benefitov vedie flexibilná pracovná doba, homeoffice a nekonečná dovolenka.
V roku 2022 zaviedla spoločnosť Seyfor do svojich HR benefitov nekonečnú dovolenku. Išlo o trhovú novinku a dnes je druhým najobľúbenejším benefitom, ktorým oslovuje nielen interných, ale aj potenciálnych zamestnancov. Teší sa popularite na úrovni 55 percent. Spolu s flexibilnou pracovnou dobou a možnosťou práce z domu Seyfor zamestnancom zabezpečuje vysokú úroveň work-life balance. Práve vďaka pestrému mixu HR benefitov má Seyfor na trhu IT firiem nadštandardne nízku mieru fluktuácie. Seyfor sa ako IT firma vymyká mýtu o mužskom prostredí, na Slovensku sú totiž vo firme v prevahe ženy.
Zavedenie nového pracovného benefitu v podobe nekonečnej dovolenky Seyfor najprv testoval. Priklonilo sa k nemu 89 percent zamestnancov. Od roku 2022 je nekonečná dovolenka súčasťou širokého spektra HR benefitov spoločnosti Seyfor. Teší sa popularite na úrovni 55 percent. Priemer čerpania nekonečnej dovolenky, nad rámec štandardnej
5-týždňovej dovolenky zamestnancov nad 33 rokov života, bol za minulý rok na Slovensku 1,77 dňa, čo predstavuje 14,16 pracovných hodín. Kolegovia v českom Seyfore čerpali nad rámec štandardnej dovolenky o čosi viac a ide priemerne o 3,25 dní, čo predstavuje 26 pracovných hodín. Najviac si z nekonečnej dovolenky vybral v roku 2024 zamestnanec zo Slovenska, a to 48 dní. V Čechách to bolo 15 dní.
Prvým najobľúbenejším benefitom je v Seyfore flexibilná pracovná doba v spojení s možnosťou práce z domu. Atraktivita tohto benefitu je na úrovni 63 percent a spokojnosť zamestnancov dosahuje až 97 percent. Spojenie týchto najpopulárnejších benefitov umožňuje zamestnancom držať si work-life balance na vysokej úrovni.
Anna Slováková, HR manažérka zo spoločnosti Seyfor na margo benefitov dopĺňa: „Podľa slov viacerých zamestnancov, keby u nás nepracovali, nevedeli by v rodine zladiť viacero kľúčových vecí. Aj to je jedným z dôvodov, prečo u nás Seyfore pracujú. Kombinácia týchto dvoch benefitov im umožňuje veľmi dobre manažovať ich pracovný čas. Flexibilná pracovná doba a homeoffice znižujú aj nutnosť čerpať neobmedzenú dovolenku vo vysokých počtoch dní alebo si voľno vôbec brať.“
Kvalitné benefity v mixe work-life balance vedia prilákať množstvo kvalitných záujemcov, ktorí si cenia dôveru zo strany zamestnávateľa a zároveň si vážia svoj čas a slobodu. „Cítime, že toto je veľmi žiadané, hlavne, u mladej generácie. Môžem povedať, že vo všeobecnosti je pri výberovom procese z veľkej časti zo strany kandidáta kladený dôraz na tieto druhy výhod. Asi aj preto nemáme problém s kvalitnými uchádzačmi. Štandardne vieme pozíciu obsadiť do 2 mesiacov od zverejnenia inzerátu. Fluktuáciu máme dlhodobo nízku a nové pozície, ktoré obsadzujeme, sú primárne na nové projekty,“ vysvetľuje Martin Cígler, CEO spoločnosti Seyfor.
Miera fluktuácie je v Seyfore Slovensko dlhodobo štatisticky nízka. Pohybuje sa na úrovni pod 10 percent. Seyfor vo vybranom kvartáli dosiahol aj rekordne nízku mieru fluktuácie, a to len 3,41 percent, čo je v IT segmente pomerne zriedkavé. Podľa interného prieskumu je v Seyfore spokojnosť spolupráce s kolegami na úrovni 98 percent a spokojnosť spolupráce s nadriadenými na úrovni 96 percent. Zaujímavosťou sú aj takmer vyrovnané tímy v pomere žien a mužov. Slovenský Seyfor je výnimočný v tom, že tu ženy prevažujú celkovo. Ku koncu mája 2024 bol pomer pohlaví v prospech žien viac ako 51 percent, pričom muži tvorili 48,8 percent z celkového počtu zamestnancov. A. Slováková dôvodí, že aj tento vyvážený pomer žien a mužov prispieva k dobrej atmosfére a vyváženej internej klíme.
Podpora work-life balance je v Seyfore silnou agendou už niekoľko rokov. Mix benefitov dopĺňajú interné semináre na široké spektrum, nielen pracovných tém. Zamestnanci môžu pozvať na vybrané firemné akcie aj domácich príslušníkov a ak je to nutné, tak môžu vziať niekedy do práce aj svoje deti. Majú k dispozícii rodinné lístky na kultúrne či športové akcie. Na podporu zdravia zamestnancov zaviedol Seyfor ovocné dni či možnosť športov po práci. „Pri nastavovaní a vylepšovaní celých systémov benefitov alebo aj procesu náboru nových zamestnancov využívame dáta a pravidelné prieskumy. To nás v praxi posúva ďalej a odlišovať sa kvalitatívne od konkurencie na trhu,“ uzatvára M. Cígler.