Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pred 120 rokmi sa meno jedenásťročného dievčaťa stalo stelesnením vozidiel a prvou značkou luxusných automobilov na svete. 2. apríla 1900 sa spoločnosť Daimler-Motoren rozhodla pomenovať svoje vozidlá Mercédès, menom dcéry Emila Jellineka. Rakúsky obchodník žijúci v Nice obchodoval s vozidlami značky Daimler a prihlasoval ich na pretekárske podujatia. Dokonca už prvé vozidlo s týmto melodickým španielskym menom, Mercedes 35 PS, vyvolalo v marci 1901 senzáciu na pretekárskom týždni v Nice. A to nielen preto, že vďaka pokrokovej technike s prehľadom vyhralo hneď viacero pretekov, ale aj vďaka svojmu mimoriadne elegantnému dizajnu. Mercedes 35 PS sa považuje za prototyp moderného vozidla a vďaka svojej pokrokovej architektúre sa stal vzorom pre celý automobilový priemysel. Paul Meyan, vtedajší generálny tajomník francúzskeho autoklubu, po pretekárskom týždni povedal: „Vstúpili sme do éry Mercedes.“

Odvtedy zdobil chladič osobných vozidiel Daimler zaoblený nápis „Mercédès“. 23. júna 1902 bol názov zaregistrovaný ako ochranná známka a od 26. septembra 1902 bol chránený zákonom. Odvtedy bol názov značky, ktorý sa v júni roku 1926 po zlúčení spoločností Daimler a Benz zmenil na Mercedes-Benz, výrazom a záväzkom pre luxus a inovácie. Mercedes-Benz dokáže niečo, čo sa nedarí napodobniť žiadnej inej automobilovej spoločnosti. Skombinovať krásu a eleganciu s výkonom a technikou. Dokonca aj tajomstvo úspechu súčasného dizajnu Mercedes-Benz sa skrýva v spojení inteligencie a emócií.

Gorden Wagener, vedúci dizajnu koncernu Daimler: „Naša snaha o dokonalé stvárnenie luxusu a úsilia o inováciu je súčasťou DNA našej značky. Tvorí základ trvalo udržateľného úspechu našej značky. S naším dizajnom založeným na stvárnení technológie a emócií vytvárame pôsobivý zážitok, v súčasnosti napríklad s novou kompaktnou GLA alebo progresívnou EQC.“

Jediná automobilová značka so ženským menom 

Mercedes-Benz je dodnes jedinou automobilovou značkou so ženským menom. „Ženy ako Mercédès Jellinek alebo Bertha Benz formovali úspešný príbeh značky Mercedes-Benz už od jej počiatku,“ tvrdí Bettina Fetzer, marketingová riaditeľka spoločnosti Mercedes-Benz AG. „S našou iniciatívou She’s Mercedes, ktorá bola založená v roku 2015, nadväzujeme na túto tradíciu v mene našich mnohých zákazníčok z celého sveta. Budúcnosť značky Mercedes-Benz sa bude niesť vo fascinujúcom spájaní trvalej udržateľnosti a luxusu.“

Od roku 2016 je Mercedes-Benz súvisle najhodnotnejšou luxusnou automobilovou značkou na svete a je jedinou európskou značkou v prvej desiatke v hodnotení „Best Global Brands 2019“ prestížnej americkej poradenskej spoločnosti.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.