Spoločnosti BMW Group sa v roku 2024 podarilo pokračovať vo svojej rastovej ceste, pričom zákazníkom dodala celkovo 426 594 plne elektrických vozidiel a dosiahla nárast predaja elektromobilov o + 13,5 %.
Značky BMW a MINI zaznamenali dvojciferný rast predaja elektromobilov, pričom k zákazníkom dodali 368 523 (+ 11,6 %) a 56 181 (+ 24,3 %) plne elektrických vozidiel. Výrazný rast zaznamenala aj značka Rolls-Royce s 1 890 dodanými elektromobilmi (+ 479,6 %). Značke BMW sa podarilo zvýšiť dodávky všetkých druhov pohonných jednotiek a vo všetkých predajných regiónoch okrem Číny.
„Spoločnosť BMW Group si aj v náročných trhových podmienkach udržiava svoju rastovú trajektóriu predajov plne elektrických vozidiel. Svedčí o tom výrazný rast predaja plne elektrických vozidiel, ako aj jasný nárast nových objednávok elektromobilov v Európe, ˮ povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj. „Sme presvedčení, že v roku 2025 si s našou silnou a rozšírenou produktovou ponukou udržíme rast predaja elektromobilov,ˮ pokračoval Goller.
Zatiaľ čo dodávky vozidiel spoločnosti BMW Group boli za prvý polrok 2024 v súlade s predchádzajúcim rokom, predajný výkon v druhej polovici roka ovplyvnilo zastavenie dodávok v súvislosti s integrovaným brzdovým systémom (IBS), ako aj so zníženým dopytom v Číne. Spoločnosť BMW Group preto revidovala svoj plán predaja na celý rok. S celkovým počtom 2 450 804 vozidiel dodaných zákazníkom v roku 2024 spoločnosť BMW Group tento nový predajný cieľ splnila. Elektrifikované vozidlá predstavovali v roku 2024 až 24,2 % z celkového predaja BMW Group, pričom zákazníci si prevzali 593 215 kusov. Plne elektrické vozidlá dosiahli na celkovom predaji podiel 17,4 %.
Značka BMW dodala zákazníkom za celý rok 2024 celkovo 2 200 177 vozidiel (- 2,3 %). Vďaka atraktívnemu portfóliu produktov naprieč všetkými technológiami si značka udržala pozíciu globálneho lídra vo svojom segmente. V regióne Európy zvýšila značka BMW svoj trhový podiel a zaznamenala dvojciferný rast predaja v Taliansku, vo Francúzsku a v Spojenom kráľovstve. Značka BMW zaznamenala rast predaja aj v USA. V Nemecku, napriek klesajúcemu trhu s plne elektrickými vozidlami, zaznamenala značka BMW nárast registrácií nových elektromobilov.
S celkovým počtom 206 582 vozidiel dodaných zákazníkom v roku 2024 vzrástol predaj divízie M GmbH o + 2,1 % a dosiahol nové historické maximum. Značka MINI, ktorá v minulom roku vynovila celý svoj sortiment, predala celosvetovo 244 915 kusov (- 17,1 %). Vo štvrtom štvrťroku značka medziročne takmer zdvojnásobila predaj elektromobilov na 29 698 predaných vozidiel. Značka Rolls-Royce dodala zákazníkom za celý rok 5 712 kusov (- 5,3 %) vozidiel. Za rovnaké obdobie predala divízia BMW Motorrad 210 408 motocyklov a skútrov (+ 0,6 %) a dosiahla tak ďalší rekordný rok.
Prehľad predajov spoločnosti BMW Group za Q4 a medziročne k decembru 2024
4. štvrťrok 2024 | Medziročný rozdiel v % | K decembru 2024 | Medziročný rozdiel v % | |
BMW Group Automotive | 696 647 | – 2,9 % | 2 450 804 | – 4,0 % |
BMW | 616 674 | – 2,4 % | 2 200 177 | – 2,3 % |
– BMW M GmbH | 60 015 | + 2,1 % | 206 582 | + 2,1 % |
MINI | 78 231 | – 7,5 % | 244 915 | – 17,1 % |
BMW Group elektrifikované1 | 184 095 | + 2,0 % | 593 215 | + 4,8 % |
BMW Group elektromobily | 132 542 | + 2,9 % | 426 594 | + 13,5 % |
Rolls-Royce | 1 742 | + 17,9 % | 5 712 | – 5,3% |
BMW Motorrad | 46 972 | + 6,4 % | 210 408 | + 0,6 % |
1Elektromobily a plug-in hybridy
Predaj značiek BMW a MINI v regiónoch/na jednotlivých trhoch
4. štvrťrok 2024 | Medziročný rozdiel v % | K decembru 2024 | Medziročný rozdiel v % | |
Európa | 267 846 | – 1,4 % | 947 235 | + 0,6 % |
Nemecko2 | 71 777 | – 5,8 % | 267 285 | – 5,3 % |
Ázia | 261 620 | – 8,8 % | 960 951 | – 10,2 % |
Čína | 190 892 | – 14,0 % | 714 530 | – 13,4 % |
Severná a Južná Amerika | 150 450 | + 5,8 % | 480 994 | + 0,2 % |
USA | 126 257 | + 6,5 % | 397 652 | + 0,5 % |
2Predbežné údaje registrácií