Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosti BMW Group sa v roku 2024 podarilo pokračovať vo svojej rastovej ceste, pričom zákazníkom dodala celkovo 426 594 plne elektrických vozidiel a dosiahla nárast predaja elektromobilov o + 13,5 %.

Značky BMW a MINI zaznamenali dvojciferný rast predaja elektromobilov, pričom k zákazníkom dodali 368 523 (+ 11,6 %) a 56 181 (+ 24,3 %) plne elektrických vozidiel. Výrazný rast zaznamenala aj značka Rolls-Royce s 1 890 dodanými elektromobilmi (+ 479,6 %). Značke BMW sa podarilo zvýšiť dodávky všetkých druhov pohonných jednotiek a vo všetkých predajných regiónoch okrem Číny.

„Spoločnosť BMW Group si aj v náročných trhových podmienkach udržiava svoju rastovú trajektóriu predajov plne elektrických vozidiel. Svedčí o tom výrazný rast predaja plne elektrických vozidiel, ako aj jasný nárast nových objednávok elektromobilov v Európe, ˮ povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj. „Sme presvedčení, že v roku 2025 si s našou silnou a rozšírenou produktovou ponukou udržíme rast predaja elektromobilov,ˮ pokračoval Goller.

Zatiaľ čo dodávky vozidiel spoločnosti BMW Group boli za prvý polrok 2024 v súlade s predchádzajúcim rokom, predajný výkon v druhej polovici roka ovplyvnilo zastavenie dodávok v súvislosti s integrovaným brzdovým systémom (IBS), ako aj so zníženým dopytom v Číne. Spoločnosť BMW Group preto revidovala svoj plán predaja na celý rok. S celkovým počtom 2 450 804 vozidiel dodaných zákazníkom v roku 2024 spoločnosť BMW Group tento nový predajný cieľ splnila. Elektrifikované vozidlá predstavovali v roku 2024 až 24,2 % z celkového predaja BMW Group, pričom zákazníci si prevzali 593 215 kusov. Plne elektrické vozidlá dosiahli na celkovom predaji podiel 17,4 %.

Značka BMW dodala zákazníkom za celý rok 2024 celkovo 2 200 177 vozidiel (- 2,3 %). Vďaka atraktívnemu portfóliu produktov naprieč všetkými technológiami si značka udržala pozíciu globálneho lídra vo svojom segmente. V regióne Európy zvýšila značka BMW svoj trhový podiel a zaznamenala dvojciferný rast predaja v Taliansku, vo Francúzsku a v Spojenom kráľovstve. Značka BMW zaznamenala rast predaja aj v USA. V Nemecku, napriek klesajúcemu trhu s plne elektrickými vozidlami, zaznamenala značka BMW nárast registrácií nových elektromobilov.

S celkovým počtom 206 582 vozidiel dodaných zákazníkom v roku 2024 vzrástol predaj divízie M GmbH o + 2,1 % a dosiahol nové historické maximum. Značka MINI, ktorá v minulom roku vynovila celý svoj sortiment, predala celosvetovo 244 915 kusov (- 17,1 %). Vo štvrtom štvrťroku značka medziročne takmer zdvojnásobila predaj elektromobilov na 29 698 predaných vozidiel. Značka Rolls-Royce dodala zákazníkom za celý rok 5 712 kusov (- 5,3 %) vozidiel. Za rovnaké obdobie predala divízia BMW Motorrad 210 408 motocyklov a skútrov (+ 0,6 %) a dosiahla tak ďalší rekordný rok.

Prehľad predajov spoločnosti BMW Group za Q4 a medziročne k decembru 2024

 4. štvrťrok 2024Medziročný rozdiel v %K decembru 2024Medziročný rozdiel v %
BMW Group Automotive696 647– 2,9 %2 450 804– 4,0 %
BMW616 674– 2,4 %2 200 177– 2,3 %
– BMW M GmbH60 015+ 2,1 %206 582+ 2,1 %
MINI78 231– 7,5 %244 915– 17,1 %
BMW Group elektrifikované1184 095+ 2,0 %593 215+ 4,8 %
BMW Group elektromobily132 542+ 2,9 %426 594+ 13,5 %
Rolls-Royce1 742+ 17,9 %5 712– 5,3%
BMW Motorrad46 972+ 6,4 %210 408+ 0,6 %

1Elektromobily a plug-in hybridy

Predaj značiek BMW a MINI v regiónoch/na jednotlivých trhoch

 4. štvrťrok 2024Medziročný rozdiel v %K decembru 2024Medziročný rozdiel v %
Európa267 846– 1,4 %947 235+ 0,6 %
Nemecko271 777– 5,8 %267 285– 5,3 %
Ázia261 620– 8,8 %960 951– 10,2 %
Čína190 892– 14,0 %714 530– 13,4 %
Severná a Južná Amerika150 450+ 5,8 %480 994+ 0,2 %
USA126 257+ 6,5 %397 652+ 0,5 %

2Predbežné údaje registrácií

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.