Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Poškodené strešné krytiny a prístrešky, rozbité okná a sklá, vozidlá poškodené krupobitím aj zničená úroda.

Takúto spúšť zanechalo niekoľko silných vĺn dažďov, spojených s bleskami a krupobitím, ktoré sa v júli prehnali Slovenskom a na majetku klientov Allianz – Slovenskej poisťovne zanechali škody za takmer 1,8 milióna eur. „Klienti nám len za júl nahlásili viac ako 1 600 poistných udalostí spôsobených dažďom, krupobitím, víchricou či povodňami. Najviac škôd evidujeme z okresov Nové Zámky, Komárno, Malacky, Trnava, Michalovce, Prešov a Trebišov,“ bilancuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.

Najviac škôd na súkromnom majetku

Najviac škôd, až 1268, eviduje poisťovňa z poistenia privátneho majetku klientov, kde živel ničil domy, byty, prístrešky a autá poistencov. Najvyššie škody zas Allianz – SP eviduje z poistenia podnikateľských subjektov. „Najvyššiu škodu, ktorú riešime je v celkovej výške 282-tisíc eur. Hlásenia od klientov neustále pribúdajú, takže celková výška škôd po búrkach bude určite vyššia,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec.

Škodu nahláste čo najskôr

Ak vám živel poškodí majetok, nahláste poisťovni škodu čo najskôr. Najjednoduchšie, najrýchlejšie a najkomfortnejšie je nahlásiť škodu online cez svoj mobil, tablet či počítač, prostredníctvom webstránky poisťovne.  „Odporúčame si škodu aj nafotiť, napríklad na mobilný telefón. Vlastná fotodokumentácia sa pri riešení poistnej udalosti vždy zíde,“ radí M. Rajec. „V súčasnosti prichádza do poisťovne takmer štvrtina hlásení o škodách práve v online forme. Takto nahlásenú škodu dokážeme pri dodaní všetkých potrebných dokladov vybaviť už do 24 hodín,“ dopĺňa M. Rajec.