Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Švédsky jazdec rally Oliver Solberg absolvoval testovaciu jazdu s aktuálnym modelom Škoda Octavia RS a svoje dojmy z jazdy zaznamenal na video.

Nová Škoda Octavia RS je vybavená benzínovým motorom s výkonom 195 kW (265 k) pochádzajúcim z rovnakej rodiny ako pohonná jednotka v Solbergovom súťažnom modeli Škoda Fabia RS Rally2

Novinkou v najnovšom modeli Škoda Octavia RS je elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ktorý prináša športovejší charakter, väčšiu agilitu a zároveň väčšiu porciu komfortu

Motoristický šport je súčasťou DNA značky Škoda už viac ako 120 rokov. Toto dedičstvo sa tradične odráža aj v sériových vozidlách Škoda RS. A ako potvrdzuje Oliver Solberg, tak ani nová Škoda Octavia RS nie je výnimkou. Mladý švédsky rally jazdec absolvoval s najšportovejšou verziou modelu Octavia rozsiahle testovacie jazdy.

Oliver Solberg zvyčajne štartuje vo FIA majstrovstvách sveta v rally za volantom Škoda Fabia RS Rally2. Dvadsaťdvaročný švédsky mladík teraz využil príležitosť otestovať novú generáciu vozidla Škoda Octavia RS. Z toho, ako inžinieri značky Škoda skĺbili ovládateľnosť, praktickosť a komfort so športovým charakterom, výkonom a radosťou z jazdy, bol nadšený.

Jedným z kľúčových faktorov je nový motor s výkonom 195 kW (265 k), ktorý je o 15 kW (20 k) výkonnejší ako predchádzajúci. „Okamžite dostupný výkon je jednoducho skvelý. Nemusíte premýšľať nad radením rýchlostných stupňov, stačí sa pri akejkoľvek rýchlosti dotknúť plynového pedála a Octavia vystrelí vpred,“ hovorí Solberg. Štvorvalcový preplňovaný motor v novom modeli Škoda Octavia RS pochádza z rovnakej rodiny (EA 888) ako pohonná jednotka, ktorú Solberg používa v súťažnom špeciáli Škoda Fabia RS Rally2. „Motor vozidla Škoda Octavia RS má rýchlu odozvu a okamžite reaguje na povely plynu,“ sumarizuje.

Novinkou najnovšieho modelu Škoda Octavia RS je diferenciál s elektronicky riadenou svornosťou, ktorý zabezpečuje dokonale presné rozdelenie krútiaceho momentu medzi poháňané predné kolesá. „Tento diferenciál výrazne pomáha s prenosom výkonu na kolesá. Ani pri výjazde z ostrejších zákrut na nižšom prevodovom stupni sa vnútorné koleso nepretáča, takže nestrácate trakciu,“ hovorí Solberg. „Predná časť vozidla sa okrem toho pod plynom veľmi prirodzene stáča do zákruty. Auto je stabilné a veľmi predvídateľné.“

Nová Škoda Octavia RS urobila aj výrazný krok smerom k športovejšiemu zážitku z jazdy. Podvozok je posadený o 15 milimetrov bližšie k vozovke, čím sa výrazne znížilo ťažisko vozidla. „To je kľúčové pre lepšiu ovládateľnosť a odozvu riadenia, pretože pri dynamickejšej jazde potrebujete auto, ktoré ide presne tam, kam chcete, a to bez zbytočného nakláňania,“ zdôrazňuje Solberg. „Nová Škoda Octavia RS je okorenená DNA motoristického športu.“

Podľa Solberga si nová Škoda Octavia RS zachováva to, čím sa tento model vyznačuje už od svojej prvej generácie: jazdný komfort na dlhých cestách. „Hlavnou prednosťou modelu Octavia RS je kombinácia suverénnej rýchlosti a komfortu pri jazde na bežných cestách. Auto je tuhé a presné, ale nastavenie tlmičov nie je príliš tvrdé,“ vysvetľuje Solberg.

Mladého rally jazdca zo Švédska oslovila aj prepracovaná a dravejšia predná časť vozidla Škoda Octavia RS so športovejším vzhľadom, ktorý podčiarkuje nová grafika sériovo dodávaných LED Matrix svetlometov. Po testovacej jazde by si Oliver Solberg kľúče od modelu Škoda Octavia RS rád ponechal. Usmial sa a vyslovil želanie: „Mohol by som si ju, prosím, nechať ako služobné auto?“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.