Najnovší Kodiaq prichádza v dvoch naftových motorizáciách, jednej benzínovej a tiež ako plug-in hybrid, ktorý sme aj testovali v redakcii.

Toto vozidlo obsahuje 1,5 litrový spaľovacím motorom s výkonom 110 kW a batériu s kapacitou až 25,7 kWh. Celkový výkon je 150 kW a veľkou výhodou je rýchle nabíjanie.

S touto výbavou nabijete batériu cez DC nabíjanie z 0 na 80 % už za 25 minút s výkonom až 50 kW alebo za 2,5 hodiny pomocou domáceho trojfázového AC nabíjania s výkonom 11 kW. Výhody plug-in hybridu tak využívať aj pri dlhších trasách a výrazne si tak znížiť spotrebu. Testovaný Kodiaq má čisto dojazd medzi 75 a 105 km podľa toho ako jazdíte a aké sú podmienky.

Kodiak Sportline je štýlové auto, jeho zadná časť je úplne prerobená. Ocenili sme aj integrované ťažné zariadenie. Predná časť zaujme veľkou čiernou mriežkou kombinovanou s matným chrómom a cez masku prechádza svetelný pás. Po stranách sú príplatkové dvojúrovňové svetlomety s matrixovou technológiou druhej generácie. Zadnej časti dominujú skupinové LED svetlá v tvare C, na spodnej strane prepojené sklenenou lištou.

Interiér Kodiaqu je už typicky veľkorysý. Materiály použité v interiéri pôsobia kvalitne, sú príjemné na dotyk aj pohľad. Všetko dokresľuje aj ambientné podsvietenie. Palubnej doske dominuje displej prístrojového štítu, v strede je doplnený príplatkovým 13-palcovým displejom infotainmentu. Na stredovej konzole pribudli tri okrúhle ovládače Smart Dials. Dva bočné ovládače regulujú teplotu a po stlačení aj vyhrievanie či ventiláciu sedadiel. Prostredný ovládač je konfigurovateľný a môže slúžiť na ovládanie hlasitosti, zoomovanie v navigácii alebo prepínanie jazdných režimov.

Výrobca vylepšil aj ponuku asistenčných systémov. Je tu inteligentný asistent rýchlosti, ktorý umožňuje jednoducho vypnúť pípanie pri prekročení rýchlosti priamo na volante. Vozidlo je vybavené aj veľkým head-up displejom. Zdokonalený je aj systém čítania značiek, Travel Assist automaticky preberá rýchlosti podľa dopravných značiek aj z navigačnej databázy. Vozidlo potom samo mení rýchlosť podľa jazdného profilu a situácie na ceste. Súčasťou asistenčnej výbavy je aj riadenie v jazdnom pruhu vrátane asistencie v kolónach a núdzového asistenta. Je tu aj inteligentný parkovací asistent, systém automatického brzdenia a pod.

Počas našich testov sme na prvých 100 km s nabitou batériou zmerali spotrebu okolo 2,1 l/100 km, v hybridnom režime je potom spotreba okolo 6,2 l/100 km. Maximálna rýchlosť tohto vozidla je až 210 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 8,4 sekundy. Základný objem kufra je 745 litrov, zložením operadiel pre cestujúcich vzadu sa dá zväčšiť na 1945 litrov.

Cena: od 50 500 eur, testovaný model bol v cene 58 186 eur

Zapožičal: Škoda Auto Slovensko

Zdroje: vlastné

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.