Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spôsob, akým zákazník môže nakupovať na e-shope alebo sa orientovať na internetovej stránke, rozhoduje o vašom úspechu. Prejde si zákazník svoju cestu v pohode a nakúpi alebo má pod nohami pár prekážok a jednoducho odíde? Zamerajte sa na priateľský a jednoduchý proces nákupu podľa želaní klienta. Pokojne v spolupráci s odborníkmi na e-commerce audit.

Úspech cesty zákazníka

Alfou a omegou je poznanie cieľovej skupiny a potenciálneho zákazníka. Hneď za tým je identifikovanie správania zákazníka od momentu vzniku potreby až po jej uspokojenie, teda nákupu tovaru alebo služby na webe a cez e-shop.

Od chvíle, keď si firma uvedomí, že potrebuje odborné služby BOZP a PSZ, až po chvíľu, keď klikne na tlačidlo cenová ponuka na bozp mg-sevice.sk.

Jednoduchým a praktickým riešením je optimalizácia e-commerce prostredníctvom spoločnosti, ktorá má s tvorbou a úpravou webových stránok pre rôznych klientov mnohoročné skúsenosti.

Určite vám pomôže, keď máte dopredu viac informácií o možnostiach úprav internetovej stránky, aby ste sa dostali viac pod kožu vášho online zákazníka.

Čo očakáva zákazník pri online nákupe?

V prvom rade chce, aby ľahko našiel všetko, čo potrebuje a vyhol sa myšlienkam: Mňa to tu nebaví! alebo Dobre to robím, či…?

Keď nakupuje v kamennom obchode, môže si porovnať rôzne druhy tovarov. Rovnako to očakáva aj pri nákupe v e-shope – v podobe jednoduchých funkcií na porovnanie produktov a cien.

Určite sa chce presvedčiť, že je produkt práve pre neho – cez referencie a skúsenosti iných.

Online nakupovanieZdroj: elements.envato.com
Online nakupovanie

Mne sa to nechce všetko vypisovať – zákazník chce, aby celá objednávka, platba, doručenie, ale aj vrátenie tovaru a peňazí prebehli ľahko a bez komplikácií.

A v neposlednom rade očakáva, že mu niekto poradí alebo vysvetlí nejasnosti. V praxi to znamená, že, ak má zákazník záujem napríklad o výstavbu múrov a začne študovať informácie na webe, nájde aj často kladené otázky alebo chat Poradíme?

Pomoc na ceste zákazníka

Pri nákupe cez e-shop nestačí iba vojsť, nakúpiť a odísť. Zákazníkov tu obvykle čaká viac krokov, aj keď nakupujú z pohodlia obývačky. Odhaľte preferované spôsoby správania vášho zákazníka v online svete a uľahčite aj predĺžte jeho „pobyt“ na vašom webe.

Pokojne si najprv položte tieto otázky:

1. Aké usporiadanie webu a e-shopu očakávajú vaši klienti?

2. Aké nástroje a obsah tam isto musia byť, aby si ľahko našli a vybrali potrebný produkt?

3. Ako dostanú informáciu o dostupnosti tovarov a služieb, o spôsobe ich doručenia a platby?

4. Aké otázky môže zákazník mať medzi objednaním a doručením, resp. po doručení?

Ide len o náčrt niekoľkých oblastí, ktoré sa oplatí prejsť a ujasniť skôr, ako začnete vytvárať alebo upravovať váš e-commerce.

Spoznajte neistoty a otázky, s ktorými „zápasia“ zákazníci počas návštevy vášho webu, a upravte ich podľa obľúbenej cesty vášho zákazníka. Veď web a eshop sú neustále živé „organizmy“, o ktoré sa treba starať (podľa predstáv zákazníka a pokojne aj s odborníkmi na e-commerce).

Online chatbotZdroj: elements.envato.com
Online chatbot

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.