Cejlónsky telekom spustil monitoring televíznych kanálov v podaní produktu košickej spoločnosti ANTIK Technology. Softvér Monitoring Room používajú na non-stop sledovanie kvality desiatok televíznych programov pre klientov najväčšieho tamojšieho operátora.
Slovenská spoločnosť ANTIK Technology dodala systém na nepretržitý monitoring kvality TV programov do dohľadového centra najväčšieho telekomunikačného operátora na Srí Lanke (Cejlón). Mozaiku viac ako 120 kanálov sleduje 24 hodín denne na množstve monitorov skupina IT špecialistov Sri Lanka Telecom PLC. ANTIK Monitoring Room, ako sa slovenský softvér nazýva zabezpečuje zároveň okamžité upozornenie obsluhy v prípade výpadku kanála, straty zvuku alebo zníženia kvality obrazu. Celú dodávku zabezpečila regionálna dcérska spoločnosť Antik Technology (S) Pvt. Ltd. so sídlom v Singapúre.
„Dodávka TV monitoringu na Cejlón potvrdzuje dôveru, ktorú v nás vkladajú klienti v krajinách juhovýchodnej Ázie. Práve sledovanie kvality obrazu patrí medzi citlivé zákazky v segmente telekomunikácií,“ vysvetľuje Kee Hau Tan, regionálny riaditeľ predaja Antiku pre región SEA. „S IPTV pre operátorov sa nám už podarilo uspieť v tendroch na Filipínach a Indonézii, s interaktívnou televíziou zasa v špičkových hoteloch v Thajsku, Malajzii či v Indii.“
Sri Lanka Telecom je najväčší poskytovateľ telekomunikačných služieb na ostrove južne od Indického subkontinentu. IPTV služby v SD a HD kvalite monitoruje produkt slovenských vývojárov 24 hodín denne 7 dní v týždni na 8 obrazovkách, kde v mozaike dekódujú obraz TV kanálov, ktoré spoločnosť poskytuje svojim klientom v domácnostiach v celom štáte. V juhovýchodnej Ázii sú už rozšírené slovenské aplikácie počnúc hotelovou interaktívnou televíziou, mobilnou televíziou, až po klasickú IP televíziu v sieťach telekomunikačných operátorov.