Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Niekdajšia hviezda našich ciest má stále svojich fanúšikov a dobre sa predáva

Legendárna Škoda Felicia sa síce už 18 rokov nevyrába, no u mnohých šoférov naďalej patrí do skupiny vyhľadávaných modelov, ktoré brázdia tuzemské cesty. Momentálne oslavuje rovných 25 rokov od svojho uvedenia na trh, kedy si podmanila vodičov vďaka revolučnej výbave a novátorskému dizajnu. Ako prvý model Škody po jej začlenení do koncernu Volkswagen sa stala symbolom novej éry. Že je Felicia stále kultovým vozidlom, dokazujú aj štatistiky AAA AUTO, podľa ktorých sa práve táto škodovka stále dobre predáva. Momentálne je na Slovensku inzerovaných asi 350 kusov. „Felda“ sa záujmu motoristov teší nielen vďaka lacným náhradným dielom, ale aj preto, že najstaršie, zachovalé a málo ojazdené exempláre sa dostali do kategórie youngtimerov.

 Od roku 1994 do roku 2001 opustilo brány automobilky Škoda úctyhodných 1 420 441 Felicií, na ktoré čakali šoféri zo Slovenska, Českej republiky aj zo zahraničia. Pro hranatejšej Škode Favorit sa tento modernejší aerodynamický model mohol pýšiť výbavou, akú do tej doby žiadna škodovka nepriniesla. Mohol za to predovšetkým vstup značky Škoda do koncernu Volkswagen, vďaka čomu bolo toto vozidlo dostupné s takými „vymoženosťami“, ako napríklad  antiblokovací systém ABS či posilňovač riadenia.

Jazdená Felicia sa dnes dá kúpiť vo viacerých prevedeniach. Základný hatchback čoskoro po nástupe na trh doplnila karoséria kombi, potom pickup a ešte väčší úžitkový Van Plus. Najkurióznejším variantom je jednoznačne Felicia Fun, väčšinou žiarivo žltý pickup na voľný čas s nevídanou konštrukciou. Vďaka posuvnej zadnej stene sa kapacita interiéru dala rozšíriť o druhý rad sedadiel – ten ale nemal strechu nad hlavou a polovica posádky si tak mohla pripadať ako v kabriolete. Týmto modelom Škoda mierila hlavne na juhoeurópske trhy, nakoniec sa v nej ale okrem Talianov, Španielov či Grékov vozili aj Nemci, Briti, Slováci a Česi.

Úspech Felicia slávila nielen medzi bežnými vodičmi, ale aj vo vozových parkoch rôznych inštitúcií. Medzi jej vlastníkov sa zaradili mnohé veľké firmy, autoškoly, taxikári a podobne.

„Felicia patrila a stále patrí medzi obľúbenú jazdenku, ktorá si nového majiteľa spravidla nájde veľmi rýchlo. Od roku 2004 sme ich na Slovensku predali vyše 10 500. Počet inzerovaných áut sa ale neustále zmenšuje. Momentálne ich je na Slovensku inzerovaných približne 350,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO.

Kedysi sa síce najdrahšie modely Felicií čerstvo po výrobe predávali aj   za dnešných 15 000 eur (v prepočte), no aktuálne sa dostali na cenové dno. Najčastejšie sa ich cena pohybuje v rozmedzí 600 – 700 eur, zachovalé kúsky už ale môžu ašpirovať na štatút veterána. V sieti AAA AUTO sa tento rok predal napríklad zberateľsky cenný model Felicia Fun za 6 155 eur.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.