Sedemnásobný šampión Formuly 1 mu už dal aj meno – F44.
Každý, kto sa čo i len trošku obtrel o svet Formuly 1 vie, kto je Lewis Hamilton, no možno vám uniklo, že túto sezónu už špičkový britský pretekár nepreteká za stajňu mercedesu, ale Ferrari. Hamilton si za relatívne krátky čas stihol vybudovať aj malú zbierku automobilov Ferrari, ako napr. 599 GTO alebo LaFerrari, vrátane kabrio verzie Aperta.

Legendárny model F40 síce v jeho garáži nie je, no už dávnejšie bolo jasné, že Lewisovi tento model imponuje – počas prvého oficiálneho dňa vo Ferrari pózoval britský pretekár v Maranelle práve vedľa tejto legendy. Lewis vie, že vytvorenie nástupcu ikonického Ferrari by nebolo žiadnou maličkośťou v jeho “životopise”, nakoľko ide o veľmi významné auto v rodovej línii Ferrari. Model F40 bol úplne posledným modelom, ktorý Enzo Ferrari osobne schválil pred jeho smrťou v roku 1988, rok po jeho debute.
“Jedna z vecí, ktorú chcem naozaj urobiť je, že chcem navrhnúť Ferrari. Chcem vytvoriť F44, to je to, na čom budem v najbližších rokoch pracovať. Povedal, Lewis Hamilton.”

Hamiltonov sen sa môže zdať ako zbožné prianie, no dávnejšie správy naznačujú, že Ferrari skutočne uvažuje o oživení tejto legendy. Koncom uplynulého roka sa dostali do obehu správy, že nová F40 by sa mohla pripojiť k ultra exkluzívnej sérii “Icona”, spolu s modelom Monza SP1/SP2 a Daytona SP3. Novinka by mohla byť založená skôr na staršom LaFerrari ako na novom F80, teda by malo ísť o model bez hybridného ústrojenstva, s čistokrvným 12-valcom.
Malé náznaky alebo nástupcovia Ferrari F40 sa už objavili. V roku 2018 automobilka predstavila model SP38, a to ako jednorázový výtvor založený na 488 GTB. Tento projekt bol vytvorený na objednávku od jedného z najoddanejších a najvernejších zákazníkov Ferrari, pričom si zapožičal niektoré dizajnové prvky ikonického modelu F40. Hamiltom však nechce kríženca, ale plnohodnotného nástupcu tejto ikony.



Treba však dodať, že aktuálne by sa mohol Lewis viac sústrediť na jazdenie, aby bol stále konkurencieschopným. Aktuálna sezóna v červenom šate s modelom SF-25 totiž nezačala úplne idilicky. V Austrálii skončil desiaty, v Číne šiesty, takže je na čom pracovať aj mimo návrhov modelu F40.
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: