Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Objavuje sa čoraz viac indícií, že  Lexus LC so skladacou strechou sa objaví na cestách. Tieto správy k nám prichádzajú z Austrálie. Očakávaný debut  Lexusu LC Convertible rozvíril aj chýry o modeli RC vo verzii kabriolet. 

„Lexus LC Convertible je na austrálskom trhu reálnou možnosťou, preto teraz zvažujeme výrobné možnosti,” vyjadril sa  pre portál Carsales.com.au Scott Thompson, generálny riaditeľ pobočky Lexus Australia. Portál  Motoring  sa predstaviteľa značky opýtal, či by sa podobnou cestou mohol uberať aj menší model  RC, keďže je takmer isté, že vlajkové kupé Lexusu sa dočká verzie s otvorenou strechou. Thompson takéto plány nepotvrdil: „V súčasnosti by som o tom neuvažoval.”

Aká strecha?

Portál Motoring naznačuje, že vozidlo predstavia v Austrálii v roku  2020 a zároveň zdôrazňuje,  že nie je isté, či auto napokon vyrobia vo verzii s mäkkou alebo pevnou strechou.  Lexus sa však s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodne pre soft-top, pretože v tejto verzii predstavil svetu koncept LC Convertible. Mäkká strecha má množstvo výhod, ktoré počas autosalónu v Ženeve priblížil  Pierre Gouteux z produktového a marketingového oddelenia značky Lexus: ,,Auto pôsobí omnoho ľahšie, dynamickejšie a poskytuje väčší pôžitok z jazdy. Pevná strecha by ho príliš zaťažovala. Okrem toho skryť mäkkú strechu do auta je omnoho jednoduchšie.”  LC Convertible s najväčšou pravdepodobnosťou dostane pohon známy z kupé, čiže päťlitrový motor  V-8 a hybridný systém s motorom V6 3.5.

Návrat kabrioletu  Lexus

LC Convertible, samozrejme, nebude prvý kabriolet v histórii Lexusu. V tejto verzii bol už v roku  2001 dostupný model SC druhej generácie. Vozidlo poháňal  motor V-8 a vozidlo dostalo podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. V roku  2009 Lexus uviedol na trh ďalší kabriolet  –  model IS C. Lexus IS C bol od začiatku poháňaný motorom V6 2.5 s výkonom 208 koní. V ponuke bola aj verzia  IS 350 s 3,5-litrovým motorom  V-6 a s výkonom 310 koní, ako aj verzia s výkonom 231 koní, dostupná len vo vybraných krajinách. Predával sa do roku  2015. Od tej doby Lexus nemal v ponuke žiadny kabriolet. Stojí za zmienku,  rodina vozidiel s týmto typom karosérie mohla byť väčšia, pretože v roku 2008  Lexus predstavil koncept  LF-AR, ktorý bol modifikovanou verziou nadchádzajúceho superšportiaku  LFA. Auto sa však do výroby nedostalo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Značky: