Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Lexus sa už po ôsmykrát za sebou stal víťazom nórskeho prieskumu spokojnosti zákazníkov spoločnosti Autoindex.  Obyvatelia krajiny, ktorá najviac stavia na elektromobilitu, ohodnotili japonskú značku ako najlepšiu vo všetkých kategóriách.

Aktuálneho ročníka najväčšieho škandinávskeho prieskumu, uskutočneného medzi majiteľmi súkromných automobilov, sa zúčastnilo 11-tisíc Nórov.  Tí detailne zhodnotili skúsenosti s používaním svojich vozidiel a odpovedali na viac ako 200 otázok. Umiestnenie vozidiel Lexus ovplyvnili názory na samotné auto a pocit z jazdy (40 %), predajcov a procesu nákupu auta (20 %), obsluhu v servise (20 %) a zhodnotenie vzťahu k značke (20 %). Japonský výrobca sa ukázal  v spomenutých oblastiach ako najlepší. Na druhom mieste sa umiestnilo Volvo a tretia priečka patrí  značke BMW.

Zákazníci oceňujú aj služby

„Výsledok prieskumu sa pre nás stal každoročným sviatkom,” hovorí Knut-Erik Jahnsen, šéf nórskej pobočky značky Lexus.  „Chceme našim zákazníkom poskytovať jedinečné zážitky od chvíle, keď vstúpia do autosalónu, až pokým z neho výjdu vo svojom novom vozidle. A tiež vtedy, keď potrebujú servis alebo kontrolu.  Celý rok intenzívne pracujeme na skvalitňovaní našich služieb a našich pracovníkov posielame na elitné kurzy v Európe a v Japonsku.”

Nórsko možno obrazne nazvať hlavným mestom elektromobility. V roku 2017 sa táto škandinávska krajina stala prvým štátom sveta, v ktorom je predaj elektrifikovaných áut vyšší ako áut s výlučne spaľovacím motorom. Víťazstvo značky Lexus, ktorej ponuka je založená na hybridných vozidlách, na takomto trhu už stojí za povšimnutie.

Toyota boduje vo Švédsku

Prieskum spoločnosti  Autoindex realizuje analytická spoločnosť Loyalty Group nielen v Nórsku, ale aj v Dánsku a Švédsku. Prieskum v týchto krajinách zahŕňa celkovo viac ako  44-tisíc vlastníkov automobilov. Zaujímavosťou je, že vo švédskom prieskume získala prvenstvo značka Toyota, spojená s Lexusom, a to vďaka najlepšiemu hodnoteniu procesu nákupu áut a druhej pozícii v hodnotení služieb.  Najvyššie skóre v týchto kategóriach dosiahla japonská značka aj v Dánsku a v Nórsku obsadila druhé miesto, hneď za Lexusom.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.