Fanúšikovia série Mass Effect sa dočkali. Dlho očakávané pokračovanie je konečne tu.   

Mass Effect je jedna z najlepších moderných RPG sérií. Trilógia veliteľa Sheparda si získala milióny hráčov po celom svete, ktorí netrpezlivo očakávali príchod pokračovania s podtitulom Andromeda. Mass Effect štvorka prináša úplne nových hrdinov a vesmír, avšak na svojich predchodcov nezabúda a s radosťou na nich odkazuje. Či už hrateľnosťou alebo vzťahmi medzi jednotlivými vesmírnymi rasami. Nedostatkom sa však bohužiaľ nevyhla, aj keď nové dobrodružstvo začína dobre.

Po výbere pohlavia hlavného hrdinu sa pred vami objaví úplne nový vesmír, ktorý je nutné preskúmať. Nová galaxia má byť novým domovom pre ľudstvo, avšak ako to už býva, teoretické očakávania sa v praxi nepotvrdili a namiesto raja na Zemi (alebo na Andromede?) vás čakajú iba problémy. A ako to už v hrách býva, osud celého ľudstva, ktoré cestovalo 600 rokov do novej galaxie, spočíva v rukách človeka s minimálnymi skúsenosťami. Máme na mysli samozrejme vášho hrdinu. Samotná zápletka neohúri, avšak funguje ako dobrý základ pre ďalší rozvoj.

Andromeda dokáže zaujať, aj keď ide o najslabší diel série Mass Effect

Andromeda neprináša veľa noviniek a v jadre sa hrá rovnako ako predchádzajúce Mass Effecty. Máme na mysli najmä skúmanie vesmíru a akčnú zložku, ktorá je naozaj zábavná. Mass Effect by vďaka tomu mohol osloviť aj ľudí, ktorí majú radi strieľačky z pohľadu tretej osoby. Za predpokladu, že by dokázali akceptovať ostatné zložky, ako sú RPG prvky a rozhovory s inými postavami. Problémom však je, že práve dialógy a vykreslenie postáv zaostáva za pôvodnou trilógiou. Andromedu tvorili iní scenáristi aj spisovatelia a na výsledku je to bohužiaľ poznať.

Pokiaľ sú pre vás dialógy príjemným spestrením a zvyknete ich často v rýchlosti prebehnúť, potom vám to asi až tak prekážať nebude. Ak ste však Mass Effect vždy hrali najmä kvôli kvalitnému scenáru a doslova ste sa vyžívali v budovaní vzťahov s inými členmi vašej posádky… Andromeda vás možnože v tomto smere sklame. Faktom je, že v niektorých momentoch sme mali pocit, že s členmi posádky sa môžete rozprávať len kvôli tomu, aby ste ich mohli zviesť. V minulých Mass Effectoch nebola romanca tak okato navrhnutá, ako je to teraz. A aj tie postavy sa nám zdali sympatickejšie.

Nižšia kvalita dialógov, scenára a vedľajších úloh nám na Mass Effect: Andromeda prekážala asi najviac. Niežeby sme kvôli tomu hru prestali hrať alebo sme sa nebavili. To nie. Len v porovnaní s predchodcami a ďalšou tvorbou „pôvodného“ BioWare je cítiť určité zhoršenie. Našťastie, rozvoj postavy a najmä samotná akcia či skúmanie planét je zábavná činnosť, vďaka ktorej nás Andromeda pohltila prakticky tak isto ako predchádzajúce diely. Ani v tomto smere to nie je bezchybné a nemožnosť preskočiť 20-sekundové animácie prechodov medzi planétami bude spočiatku otravovať a neskôr frustrovať.

Mass Effect: Andromeda má niekoľko svetlých chvíľ, ktoré vám pripomenú čaro pôvodnej trilógie. Škoda len, že tieto záblesky sa objavia prakticky iba počas hlavných príbehových misií. Okrem nich vás čaká množstvo vedľajších úloh, ktoré najlepšie definuje pojem „generické“ a viacero bočných činností, ktoré autori pravdepodobne zakomponovali do hry iba s cieľom umelo natiahnuť hernú dobu. Príkladom je ťaženie surovín, ktoré je nevyhnutné pre výrobu a výskum nových predmetov. Andromeda však nie je zlá hra a jej najväčšou výhodou je, že je zábavná. Bohužiaľ sa nevyhne porovnaniu s pôvodnou trilógiou a v tomto smere zaostáva.

Hodnotenie: 3,5/5, 70 %
Cena: 44,99 €
Zapožičal: NVIDIA

Páči sa nám 

+ Zábavná akcia
+ Prepracované RPG prvky
+ Veľký a dobre spracovaný vesmír

Nepáči sa nám 

– Priemerné dialógy a príbeh
– Technické nedostatky
– Vedľajšie úlohy sú do počtu  

Tento článok vyšiel aj v tlačenom aprílovom vydaní TOUCHIT č. 4/2017, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.