Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mercedes-EQ rozširuje program svojho úspešného elektrického SUV: EQC 400 4MATIC (kombinovaná spotreba elektriny: 25,5 – 21,7 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km[1]) je od teraz k dispozícii pre celú Európu ako jednotne nakonfigurovaný, a teda cenovo mimoriadne atraktívny základný model, ktorého cena začína na úrovni 70 326,00 eur s DPH.

Mercedes EQ. Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes EQ. Zdroj: Mercedes-Benz

Nový model EQC 400 4MATIC AMG Line naopak na prvý pohľad ukazuje dynamiku svojho elektrického pohonu. Modelový program tak posúva do nových výšin. V rámci sériovej výbavy disponuje rozsiahlo vybavená športová verzia okrem iného exteriérom a interiérom AMG Line, z vonka ho možno teda rozpoznať napríklad podľa masky chladiča s čiernym panelom špecifickej pre vozidlá AMG s dizajnom zdvojenej lamely. Športové sedadlá s grafickým stvárnením špecifickým pre vozidlá AMG s čalúnením imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA so stredne sivými ozdobnými švami sú atraktívnym prvkom interiéru. Ceny modelu EQC 400 4MATIC AMG Line začínajú na úrovni 79 428,00 eur s DPH. Oba modely si možno objednať hneď teraz a k obchodníkom sa dostanú v priebehu druhého kvartálu. Rovnako ako medzičasom všetky modely EQC, aj nové varianty disponujú sériovou nabíjačkou s výkonom 11 kW.

Maska chladiča s čiernym panelom špecifická pre vozidlá AMG s dizajnom zdvojenej lamely a lemovaním vo vysokolesklej čiernej farbe, spojler predného nárazníka špecifický pre vozidlá AMG s dizajnom krídla prúdového lietadla, otvormi na prívod vzduchu s pochrómovanými ozdobnými prvkami a vložkami vo vysokolesklej čiernej farbe, ako aj s viditeľnými a funkčnými prieduchmi, aerodynamicky optimalizované disky AMG z ľahkej zliatiny s priemerom 48,3 cm (19″) s dizajnom piatich zdvojených lúčov, nalakované v tantalovej sivej farbe a lešteným povrchom; širší spojler zadného nárazníka špecifický pre vozidlá AMG s viditeľnými otvormi na odvod vzduchu (nie sú funkčné) s vložkou difúzora v čiernej farbe a pochrómovaným ozdobným prvkom; vonkajšie zrkadlá vo farbe karosérie sú súčasťou exteriéru AMG Line modelu EQC 400 4MATIC AMG Line.

Prvky interiéru AMG Line: multifunkčný športový volant v koži napa, dolu sploštený, s perforáciou v oblasti uchopenia; športové sedadlá s grafickým stvárnením špecifickým pre vozidlá AMG s čalúnením z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA s ozdobnými švami vo farbe stredne sivá; prístrojová doska vo vyhotovení z imitácie kože so vzhľadom kože napa; línie bokov s jemnou štruktúrou povrchu v čiernej farbe, ružovozlatý alebo stredne sivý ozdobný šev; vnútorné obloženie dverí v čiernej farbe s čiernym ozdobným švom v oblasti stredového dielu obloženia dverí a stredne sivým ozdobným švom na lakťovej opierke; ozdobné prvky so vzhľadom uhlíkových vlákien v antracitovej farbe; športové pedále AMG z kefovanej ušľachtilej ocele s čiernymi gumovými nopkami; podlahové rohože AMG; pochrómované zaisťovacie kolíky dverí.

Medzi ďalšie prvky sériovej výbavy nového modelu EQC 400 4MATIC AMG Line patrí: kryt ložného priestoru EASY-PACK, TIREFIT, balík osvetlenia vnútorného priestoru, balík komfortu sedenia, balík zrkadiel, aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC, tepelnoizolačné a zvukovoizolačné protihlukové sklo, parkovací balík s cúvacou kamerou, pokročilý ozvučovací systém, náladové osvetlenie, prvotriedne služby poskytované na diaľku a rozšírené služby nabíjania.

O modeli EQC a značke Mercedes-EQ

S modelom EQC 400 4MATIC priniesol Mercedes-Benz v lete 2019 na cesty prvé vozidlo značky Mercedes EQ ako novátorský počin a míľnik stratégie „Ambícia 2039“. V otázkach kvality, bezpečnosti a komfortu je EQC typickým Mercedesom a zaujme maximálnym zvukovým komfortom v segmente stredne veľkých SUV. K tomu sa pridáva vysoká jazdná dynamika vďaka dvom elektromotorom na prednej a zadnej náprave s celkovým výkonom 300 kW (408 k). Vďaka premyslenej prevádzkovej stratégii je možný elektrický dojazd v rozmedzí 361 – 420 km (WLTP). So službou Mercedes me Charge ponúka Mercedes-Benz pre model EQC rozsiahle nabíjacie služby a dokazuje, že elektrická mobilita môže byť pohodlná a praktická na každodenné používanie. Od dátumu výroby január 2021 je model EQC sériovo vybavený mimoriadne výkonnou nabíjačkou s výkonom 11 kW, vďaka ktorej ho možno doma pomocou nabíjacej skrinky a na verejných nabíjacích staniciach nabíjať výrazne rýchlejšie striedavým prúdom. Akumulátor s kapacitou 80 kWh tak možno nabiť z 10 na 100 percent stavu nabitia za 7 hodín a 30 minút – o viac než tri hodiny rýchlejšie než doteraz. Pri rýchlom nabíjaní jednosmerným prúdom[2], napríklad na stanici siete IONITY, možno akumulátor nabiť za 40 minút. Tu možno využiť sériovo dodávanú palubnú nabíjačku s jednosmerným prúdom s výkonom 110 kW.

Vozidlá značky Mercedes-Benz s elektrickým pohonom (xEV: elektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete) sa tešia čoraz väčšej popularite. V roku 2020 Mercedes-Benz strojnásobil globálny predaj modelov xEV: celosvetovo sa predalo viac ako 160 000 hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a plnoelektrických vozidiel divízie Mercedes-Benz Cars (+228,8 %), z toho približne 87 000 jednotiek len vo štvrtom štvrťroku. Podiel modelov xEV divízie Mercedes-Benz Cars v uplynulom roku vzrástol z 2 % z roku 2019 na 7,4 %. Predaje hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete vzrástli o takmer štvornásobok na viac ako 115 000 jednotiek. Celosvetovo sa zákazníkom odovzdalo približne 20 000 modelov EQC. Najväčšie trhy modelu EQC boli Čína, Nórsko a Veľká Británia, nasleduje ich Nemecko a Holandsko. Vysoký dopyt zákazníkov po modeloch xEV bude pokračovať aj v roku 2021: v januári bolo každé štvrté vozidlo divízie Mercedes-Benz Cars predané v Európe plnoelektrické alebo s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. Divízia Mercedes-Benz Cars predpokladá celosvetový nárast podielu modelov xEV v celom roku 2021 na približne 13 %.

Elektrická ofenzíva značky Mercedes-EQ bude totiž pokračovať v rýchlom slede aj v roku 2021: model EQS je formálne nezávislý, plne elektrický člen novej rodiny Triedy S a na trh bude uvedený tento rok. V nižšej strednej triede bude okrem toho túto jar odštartovaný predaj plnoelektrického brata modelu GLA, EQA 250 (kombinovaná spotreba elektriny: 19,1 – 17,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km), po ktorom bude nasledovať premiéra modelu EQB.

[1] Uvedené hodnoty boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania. Ide o „hodnoty CO2 podľa WLTP“ v zmysle Čl. 2, bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Údaje o spotrebe paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

Tieto údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia výhradne na účely porovnania rôznych typov vozidiel. Hodnoty sa líšia v závislosti od zvolenej mimoriadnej výbavy.

[2] Minimálny čas nabíjania na verejnej nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom s napájacím napätím 400 V, elektrickým prúdom 300 A. Čas nabíjania 40 minút zodpovedá nabitiu z 10 na 80 %

Značky: