Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Pre extrémne výkyvy počasia vydali meteorológovia výstrahu 1. a 2 stupňa pred silným dažďom.
  • Generali prináša klientom odporúčania, ako predchádzať rozsiahlym škodám na majetku a ako ich jednoducho nahlásiť.
  • Nové inovované online nahlasovanie poistných udalostí trvá menej ako tri minúty.

V nasledujúcich dňoch zasiahnu Slovensko intenzívne zrážky, ktoré môžu skomplikovať život mnohým obyvateľom. Podľa aktuálne dostupných informácií zo Slovenského hydrometeorologického ústavu (SHMÚ) vydali meteorológovia výstrahu 1. a 2. stupňa pred dažďom. Najsilnejšie zrážky sa očakávajú v piatok 13. septembra.

Poisťovňa Generali preto odporúča svojim klientom, aby nepodceňovali varovania a včas reagovali na blížiace sa nepriaznivé počasie. Týmto spôsobom môžu predísť potenciálnym škodám. „Ak bývate v záplavovej oblasti, odporúčame umiestniť okolo dverí vrecia s pieskom. Tento jednoduchý krok môže výrazne pomôcť pri silných dažďoch. Nezabudnite tiež na svoje cennosti a elektroniku, ktoré máte v záhradných domčekoch, suterénoch alebo pivniciach. Všetko premiestnite do takej výšky, kde sa už voda nedostane. Ak u vás napriek všetkým opatreniam predsa len vznikne škoda, najjednoduchším spôsobom, ako nahlásiť poistnú udalosť, je cez náš vylepšený online formulár, ktorý nájde na webe Generali,“ radí Jozef Hrdý, riaditeľ likvidácie poisťovne Generali. Klienti by si mali z bezpečnostných dôvodov dôkladne skontrolovať prívod plynu, pitnej vody a elektriny. Ak však vysoká hladina vody už ohrozuje majetok, vodné čerpadlo môže byť neoceniteľným pomocníkom, ktorý sa dostane všade tam, kde je to potrebné.

Čo robiť pri poistnej udalosti

Ak zistíte, že na vašom majetku došlo k škode, odporúčame túto škodu čím skôr nahlásiť poisťovni. Ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov potrebné začať s odstraňovaním škôd, vzniknuté škody si podrobne nafoťte. Poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefón. Ak je to možné, je dôležité zabrániť aj ďalšiemu rozšíreniu alebo zväčšeniu vzniknutej škody. „Klientom zároveň odporúčame nafotiť tiež každú zmenu, ktorú sú nútení urobiť, aby tak zabránili rozšíreniu škody. Z miesta škody je taktiež vhodné odpratať všetky veci, ktoré by následkom vzniknutej škody mohli podliehať ďalšej skaze,“ odporúča Matúš Masaryk z Generali. Likvidačný proces dokáže urýchliť aj presný zoznam poškodených vecí, ktorý poisťovňa odporúča klientom vždy spísať.

Ako nahlásiť poistnú udalosť

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame tak urobiť bezodkladne prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne alebo prostredníctvom klientskej zóny, kde je možné priamo nahrať aj fotografie škôd. Nahlásiť škody je možné aj telefonicky na telefónnom čísle 02/38 11 11 17, e-mailom alebo osobne na pobočke. Od klienta bude poisťovňa potrebovať číslo poistnej zmluvy, krátky opis škody a telefónne číslo, na ktorom ho môže v prípade potreby kontaktovať.

Novinka v online nahlasovaní škôd

Poisťovňa Generali vytvorila pre klientov vylepšenú verziu hlásenia poistných udalostí v rámci poistenia majetku, ktoré je výrazne jednoduchšie a rýchlejšie. V prvom kroku systém identifikuje klienta pomocou správnej kombinácie, ktorá sa skladá z rodného a telefónneho čísla alebo e-mailu. Po verifikácii sa klientove osobné údaje automaticky vyplnia do online formulára. V ďalšom kroku, tak môže prejsť rovno do časti, kde upresní príčinu vzniku škody a určí predbežnú sumu poškodenia. Vďaka modernej digitalizácii sa tak celkový čas nahlasovania skrátil na necelé tri minúty. Po odoslaní hlásenia dostane klient na e-mail sumarizáciu hlásenia spoločne s vygenerovaným registračným číslom. Na telefónne číslo mu bude zároveň odoslaná automatická SMS správa s odkazom, na ktorý môže po rozkliknutí dodatočne doplniť potrebnú fotodokumentáciu. Zjednoduší tým ďalší proces likvidácie, pretože poisťovňa získa ucelenejší obraz o vzniknutej škode.

Značky: