Záujem o Slovensko pokračuje aj po skončení letnej turistickej sezóny. Počas septembra u nás dovolenkovalo celkovo 484 229 turistov, čo predstavuje nárast oproti minulému roku o 18,3 %.
Ak sa prílev dovolenkárov udrží aj v ďalších mesiacoch, Slovensko by mohlo tento rok prekonať magickú hranicu 5 miliónov návštevníkov.
Za prvých deväť mesiacov tohto roka si dovolenku na Slovensku vybralo celkovo 3,9 milióna návštevníkov, čo je o 18,4 % viac, ako v roku 2015. Počet prenocovaní dosiahol 11,3 mil., čo je o 16,6% viac ako vlani. Hostia u nás strávili v priemere 2,9 noci.
„Rast návštevnosti Slovenska je odrazom systematickej a kvalitnej spolupráce subjektov cestovného ruchu, oblastných a krajských organizácií cestovného ruchu a SACR v oblasti propagačných a marketingových aktivít,“ uviedol generálny riaditeľ SACR Marián Bujna. K tomu musíme podľa neho pripočítať nové letecké spojenia a zvyšovanie kvality služieb v cestovnom ruchu.
Dovolenku na Slovensku si od januára do septembra zvolilo 2,3 mil. domácich návštevníkov, čo je o 18% viac ako vlani. Z regiónov bol najobľúbenejší Žilinský kraj (22,1 %), Prešovský (19,8 %) a Bratislavský kraj (15,6 %). V priemere najdlhšie sa domáci dovolenkári zdržali v Trenčianskom kraji (4,3 noci), v Trnavskom (3,5 noci) a Prešovskom kraji (3,3 noci).
Zahraničných návštevníkov prišlo v sledovanom období 1,6 mil., čo predstavuje medziročný nárast o 18,9%. Najviac ich lákal Bratislavský kraj s dominantnou návštevnosťou 42,2 %, Žilinský (16,8 %) a Prešovský kraj (14,3 %). V priemere najdlhší pobyt strávili zahraniční hostia v Trnavskom kraji (4,4 nocí), Trenčianskom (3,2 nocí) a Prešovskom kraji (3,2 nocí).
Za prvé tri kvartály tohto roka prišlo na Slovensko najviac návštevníkov z Českej republiky, Poľska, Nemecka, Maďarska a Rakúska. Najväčší percentuálny nárast sme zaznamenali z Číny (+37,5 %), Španielska (+35,4 %), Maďarska (33,4%) a Izraela (+30,1 %).
Záujem o Slovensko v nastávajúcich mesiacoch roka podporí SACR zimnou kampaňou, ktorá je zameraná jednak na domáci, ako aj na zahraničné trhy. Do slovenských lyžiarskych stredísk, aquaparkov, na vianočné podujatia a do zasnežených slovenských miest láka SACR prostredníctvom televíznej, printovej aj on-line reklamy. O zimnej dovolenke na Slovensku sa zahraniční turisti dozvedajú aj na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, z billboardov či v rámci kampane v metre. „Zo zahraničných trhov prebieha zimná kampaň v Poľsku, Maďarsku a v Českej republike. Zimný spot Slovenska uvidia globálne diváci Eurosportu, ako aj užívatelia Youtube a Google z Veľkej Británie, Nemecka, Rakúska a krajín V4,“ vymenúva generálny riaditeľ SACR Marián Bujna.