Projekt národného integrovaného cestovného lístka vyvíja spoločnosť Asseco Central Europe.
Na Slovensku by mal od leta 2026 fungovať Národný integrovaný cestovný lístok (NICL). Ide o projekt, ktorý umožní zakúpenie jedného cestovného lístka na cestovanie po celej krajine.
V praxi to znamená, že pokiaľ sa chcete dostať z Bratislavy z miesta A, na miesto B v Prešove, bude vám stačiť iba jeden lístok. Ten použijete na presun v MHD v Bratislave, na cestu vlakom alebo vlakmi a následne aj v MHD v Prešove. NICL budete môcť používať aj v prímestských autobusoch.
Projekt pre Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky vyvíja spoločnosť Asseco Central Europe. Dodávka systému bude stáť 11 848 000 eur, následná prevádzka a podpora po dobu 5 rokov bude stáť 11 770 000. Asseco by malo odovzdať projekt štátu v priebehu apríla a mája 2026, fungovať by mal od 1. júla 2026.
„Chceme sa podieľať na unikátnych projektoch v štátnej správe, do ktorých patrí aj národný integrovaný cestovný lístok,“ povedal Jozef Klein, CEO Asseco Central Europe.

Väčší komfort a jednoduchšie cestovanie
Národný integrovaný cestovný lístok (NICL) by mal priniesť cestujúcim na Slovensku väčší komfort a jednoduchšie cestovanie. Asseco má s podobným projektom skúsenosti už z Poľska, kde ho vyvíjalo pre Pomoranské vojvodstvo. Na Slovensku použije cloudové riešenie Metropolis.
Juraj Boledovič, riaditeľ divízie pre verejný sektor spoločnosti Asseco Central Europe, počas stretnutia s novinármi vysvetlil, že do systému budú integrované jednotlivé tarify všetkých zapojených dopravcov. V dobe spustenia by malo byť do systému zapojených minimálne 90 % z dopravcov, ktoré si objednal štát alebo samosprávy. Systém bude otvorený aj súkromným dopravcom a poskytovateľom zdieľaných bicyklov či kolobežiek.
Z používateľského hľadiska bude Národný integrovaný cestovný lístok (NICL) fungovať tak, že každý používateľ bude mať svoje vlastné používateľské konto, cez ktoré si bude kupovať lístky. K dispozícii bude aj mobilná aplikácia. Lístky bude možné ukázať vo forme QR kódu, či už cez telefón alebo vytlačené na papieri, prípadne ich verifikovať cez NFC. Zatiaľ nie je známe, či to bude iba cez NFC čip v smartfóne alebo budú k dispozícii aj čipové karty.
Hlavným cieľom Národného integrovaného cestovného lístka (NICL) je zatraktívniť a zjednodušiť cestovanie verejnou hromadnou dopravou. Človek už nebude musieť riešiť, ako sa dostane na konkrétne miesto v rámci Slovenska a aké všetky lístky si bude musieť kúpiť. Jeden lístok na všetko, všetky potrebné informácie a najlepšiu možnú cenu za prepravu z miesta A do miesta B po celom Slovensku by mu mal poskytnúť práve NICL.

Zdroj: Asseco, vlastné
Prečítajte si aj: