Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pred 25 rokmi začala spoločnosť AAA AUTO ponúkať motoristom ojazdené vozidlá v Českej republike.

Počas svojej existencie obslúžila už 1,9 milióna zákazníkov výkupu a predaja a tento rok na jeseň plánuje atakovať hranicu dvoch miliónov. V priebehu štvrťstoročia firma rapídne rozšírila sieť svojich pobočiek na súčasných 40 v štyroch krajinách strednej a východnej Európy, kde zamestnáva celkom 2300 ľudí. Prostredníctvom exportu AAA AUTO rozšírilo svoju pôsobnosť i do západnej Európy.

Názov a značka spoločnosti AAA AUTO vznikol v deväťdesiatych rokoch kvôli radeniu firiem v telefónnych zoznamoch a katalógoch firiem podľa abecedy. Marketingovú technikou s tromi „A“ v názve neskôr prevzalo množstvo spoločností, ako napríklad taxislužby, obchodníci s realitami alebo spotrebným tovarom. V roku 2012 AAA AUTO obnovilo predaj pod ikonickou značkou Mototechna. O necelé dva roky neskôr vznikla značka Mototechna Premium, kde zákazníci nájdu prémiové vozidlá rôznych značiek, ako je napríklad hybridný Fisker Karma alebo terénny kabriolet Mercedes-Benz G500. Mototechna predala od svojho znova uvedenia na trh cez 30 000 áut.

S rozvojom internetu a marketingových techník sa firma stala priekopníkom v oblasti telemarketingu a webovej prezentácie ojazdených automobilov. V súčasnosti realizuje až 90 % transakcií s vozidlami vďaka internetu a mobilným telefónom, prostredníctvom ktorých prebieha väčšina komunikácie so zákazníkmi. „Na začiatku deväťdesiatych rokov sa pre nás otvoril svet a vtedy sa zdalo, že s trochou vôle je možné dokázať všetko. Naša spoločnosť na svojom začiatku mala iba malú predajnú bunku, majiteľa a jedného predajcu, ktorí zákazníkom ponúkali autá doslova po jednotlivých kusoch. Vtedy sa všetko iba rozvíjalo a napríklad zriadenie telefónnej linky bol proces na niekoľko mesiacov, preto vtedajší majiteľ natiahol telefónne drôty zo susedného domu a telefónne pripojenie si prenajímal od suseda,“ spomína generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Pre potreby klientov sme už v roku 1998 zriadili Call centrum v Prahe, čo bol v predaji ojazdených vozidiel úplný unikát nielen na území Českej republiky, ale i v celej strednej Európe,“ dodala Topolová, ktorá bola jeho zakladateľkou. Pod jej vedením sa Call centrum stalo najmodernejším a najväčším vo svojom odvetví v regióne. Call centrum aktuálne zamestnáva cez 200 operátorov, ktorý z Prahy a Ostravy obsluhujú hovory a e-mailovú komunikáciu nielen pre Českú republiku, ale tiež pre Slovensko, Poľsko a Maďarsko.

Spoločnosť AAA AUTO ako jedna z prvých ponúkla zákazníkom na Slovensku možnosť výkupu za hotovosť, bez toho aby museli zdĺhavo čakať na predaj v rámci tzv. komisie. Väčšina iných autobazárov dodnes predáva automobily iba ako sprostredkovatelia. Spoločnosť si od začiatku zakladala na tom, aby ponúkané vozidlá vlastnila, čím dokázala zákazníkom ponúknuť bezpečnejší predaj s garanciami než konkurencia. Postupne zaviedla i množstvo ďalších služieb, ktoré do tej doby na trhu „jazdeniek“ chýbali, ako je možnosť kúpy auta na splátky, mobilný výkup, možnosť výmeny vozidla za iné alebo garancia legálneho pôvodu vozidla.

Rozvoj spoločnosti za štvrťstoročie zaznamenal veľký skok rovnako ako dopyt a želania klientov. Čo sa za roky nezmenilo, je obľuba vozidiel značky Škoda, ktoré minulé štvrťstoročie i dnes patria medzi najobľúbenejšie jazdenky na slovenskom trhu. Zatiaľ čo napríklad v roku 1997 bol najobľúbenejší Favorit, o päť rokov neskôr už sedela na tróne jazdeniek Felícia. V roku 2007 sa do čela dostala Fabia, ktorá sa v ňom drží až dodnes.

V septembri roku 2016 sa potom spoločnosť AAA AUTO ako doteraz jediný predajca ojazdených vozidiel stala oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu a českej najvyššej futbalovej súťaže – ePojisteni.cz ligy. Prostredníctvom značky Mototechna získal slovenský a český futbal viac ako 200 nových áut. Hodnota áut zapožičaných pre SFZ dosahuje 1,1 milióna eur. Ide o historicky prvú spoluprácu predajcu ojazdených áut s najvyššou futbalovou súťažou.

Míľniky spoločnosti AAA AUTO v priebehu 25 rokov na trhu:

RokUdalosť
1992·        Založenie spoločnosti
1998·        Založenie Call centra v Prahe. V roku 2015 nasledovalo otvorenie nového Call centra v Ostrave, ktoré zamestnalo viac ako 50 ľudí.

·        Otvorenie prvých mimo pražských pobočiek, mimo iné v Brne a Ostrave.

1999·        Uvedenie do prevádzky veľkokapacitného servisu a prípravných dielní
2003·        Vstup na slovenský trh
2007·        Vstup na pražskú a budapeštiansku burzu cenných papierov

·        Predsedom správnej rady sa stal bývalý šéf Škoda Auto Vratislav Kulhánek.

·        Najväčšia expanzia na Slovensku – otvorenie 4 pobočiek v Nitra, Trenčín, Lučenec a Poprad

2012·        Generálnou riaditeľkou AAA AUTO sa stala Karolína Topolová.

·        Spoločnosť zriadila funkciu zákazníckeho ombudsmana pre celú skupinu. Funkcie sa ujal bývalý hovorca Škoda Auto Milan Smutný.

·        Webové stránky skupiny AAA AUTO dosiahli do tej doby rekordných 35 miliónov návštev.

2013·        Spoločnosť sa prebojovala do rebríčka najväčších českých firiem CZECH TOP 100.
2014·        Návrat na maďarský trh

·        Spoločnosť AAA AUTO získala certifikáciu ISO 9001 a ISO 14001.

·        AAA AUTO obslúžilo 1,5 miliónteho zákazníka.

·        Spoločnosť spúšťa značku Mototechna Premium, v rámci ktorej ponúka luxusné ojazdené vozidlá.

·        Spoločnosť sa stala víťazom národného kola vo svojej kategórii v prestížnej súťaži The European Business Awards.

2015·        Návrat na poľský trh

·        Spoločnosť mení svoj názov na AAA AUTO International v rámci medzinárodnej fúzie firiem skupiny po prevzatí fondom Abris Capital Partners a presúva svoje sídlo z Holandska do Českej republiky.

·        Spoločnosť má na Slovensku pobočku v každom kraji.

2016·        AAA AUTO nadviazalo spoluprácu so Slovenským futbalovým zväzom a českou najvyššou futbalovou ligou.

·        Spoločnosť za rok 2016 predala 69 000 automobilov a počet celkovo obslúžených zákazníkov na výkupe a predaji dosiahol počtu 1,9 milióna.

·        AAA AUTO sa v rebríčku CZECH TOP 100 zaradilo medzi prvých 50 najväčších spoločností v ČR podľa obratu.

·        Ombudsmanom AAA AUTO pre Slovensko sa stáva známy motoristický odborník Alexander Štefuca

·        Verejnosť zvolila po druhý krát spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.