Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na miliónoch skúšobných kilometrov otestovaný Mercedes-Benz Actros najnovšej generácie má mimoriadne dlhé intervaly údržby, obsahuje viac ako 60 inovácií a zúročuje vyše 120-ročné skúsenosti z výroby nákladných motorových vozidiel. Od predchodcov sa už na prvý pohľad odlišuje novým, charakteristickým svetelným podpisom na hornom okraji svetlometov a futuristickým kamerovým systémom MirrorCam s prúdnicovým tvarom. Dodávať sa začne (aj na Slovensko) na jar 2019. Objednať sa dá už od 67. výstavy úžitkových vozidiel IAA (konanej od 20. do 27. septembra 2018 v nemeckom Hannoveri), kde sa nový Actros (po predošlom predvedení médiám) priamo predstaví širokej verejnosti.

Inovácie nového Actrosu (i vynoveného stavebného Arocsu, ktorý ich v podstatnej miere tiež ponúka) sú stelesnením koncepcie RoadEfficiency, ktorej piliermi sú nízke celkové náklady, vysoká bezpečnosť a maximálna dostupnosť vozidla.

Nízke celkové náklady nového Actrosu (i Arocsu) zaručuje oproti predošlej generácii až o tri percentá nižšia spotreba paliva na diaľniciach a rýchlostných cestách a až o päť percent vyššia úspora na mimomestských cestách. Prispieva k tomu vylepšená aerodynamika: kamery MirrorCam, vypuklo tvarované bočné defletkory na kabíne či nový optimalizovaný systém Predictive Powertrain Control, teraz použiteľný aj na mimomestských cestách. Rovnako ako nový prevodový pomer zadnej nápravy s optimalizovanou hmotnosťou (z doterajšej hodnoty i = 2,533 sa znížil na i = 2,412). Optimalizované monitorovanie vozového parku pre firmy a tipy pre vodiča na zníženie spotreby a opotrebovania počas jazdy zasa umožňujú rôzne aplikácie FleetBoard. Osobitnú ponuku z hľadiska hospodárnosti pre distribučnú prepravu na každodenné trasy až do 250 km prinesie nový Actros NGT s motorom na zemný plyn.

Vysokú úroveň bezpečnosti prináša v novom Actrose nový individuálne nastaviteľný vyhrievateľný kamerový systém MirrorCam, ktorý nahrádza veľké vonkajšie zrkadlá a vôbec prvýkrát sa uplatňuje sériovo v nákladnom vozidle (sériovo v Actrose s L kabínou). Kamery má vpravo a vľavo na ráme strechy a nasnímaný obraz zobrazujú 15-palcové displeje na A-stĺpikoch kabíny. Vytvára sa tak podstatne lepší výhľad dookola (aj pre náves), pričom systém zabezpečuje tiež asistenčné a výstražné funkcie. Priebežne, aj vďaka nočnému videniu, monitoruje okolie (a „stráži“ vozidlo) i počas parkovania.

Nový Active Drive Assist (zatiaľ dostupný iba pre Actros), s rozšírením asistenta udržiavania odstupu a s navádzaním v rámci jazdného pruhu i zrýchlením až do nastavenej rýchlosti zasa prináša prvýkrát na svete sériovo čiastočne automatizované jazdenie vo všetkých rozsahoch rýchlostí (pochopiteľne vždy iba za asistencie vodiča). Používa tiež nové riadenie Servotwin a umožňuje aj pri deaktivovanom Active Drive Assist aktívny návrat do jazdného pruhu (Lane Departure Protection).

Nový aktívny asistent brzdenia Active Brake Assist 5 (pre Arocs dostupný v kombinácii s vizuálnou ochranou spodku vozidla) vo vozidle pritom teraz už dokáže v rámci hraníc systému reagovať brzdením naplno aj na pohybujúce sa osoby. Vyššej bezpečnosti prispievajú tiež asistent sledovania dopravných značiek, asistent odbočovania so sledovaním osôb Sideguard Assist (kryje celú dĺžku jazdnej súpravy plus dva smerom dopredu a jeden meter smerom dozadu), ďalej nová elektrická parkovacia brzda s funkciou HOLD, nový asistent regulácie stability prívesu (aj pre náves) či systém svetlometov Intelligent Light System.

Nový multimediálny kokpit s dvoma 10 palcovými farebnými displejmi prináša nielen moderný vzhľad, ale vďaka svojim početným novým funkciám a intuitívnej navigácii aj ešte lepší jazdný, pracovný a obslužný komfort. Primárny displej obsahuje základné jazdné informácie dôležité pre vodiča a sekundárny dotykový umožňuje pohodlne a intuitívne ovládať rôzne funkcie v nákladnom vozidle. Na želanie je dostupný aj multimediálny kokpit interactive s väčším primárny displejom (12 palcov). Nový Actros disponuje dátovým centrom vozidla, ktoré umožňuje prepojenie na služby Mercedes-Benz Uptime a Fleetboard.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.