Kúpili ste si last minute dovolenku alebo sú last minute len vaše dovolenkové nákupy? V oboch prípadoch môžete aj balenie na poslednú chvíľu zvládnuť s prehľadom. Online nákupy sú stále viac v kurze a Slováci nakupujú z e-shopov aj sezónny tovar.
Aj keď si dovolenku naplánujeme s dostatočným predstihom, nákupy často ostanú na poslednú chvíľu. Alebo si zrazu uvedomíme, žeby sa nám ešte zišila príručná taška či opaľovací krém navyše. Či ide o väčšie položky alebo drobnosti, do obchodu to nemusíme stíhať alebo sa nám kvôli jednej veci jednoducho nechce. Éra internetu nám našťastie praje. Už ne je problém zaobstarať si celú dovolenkovú výbavu pár klikmi online. Je to komfortné, časovo nenáročné a ceny produktov v e-shopoch sú často nižšie ako v kamennom obchode.
Alexandra Čermákova z nákupného radcu Heureka hovorí o hlavných výhodách online nákupov: „Obiehať obchody na poslednú chvíľu zaberá čas a často ani nenájdete to, čo rýchlo potrebujete. E-shopy ponúkajú v súčasnosti široký sortiment produktov. Online nakúpite prakticky celú výbavu. Od kozmetiky cez oblečenie až po batožinu. Tovar pridáte do nákupného košíka, zvolíte spôsob platby a bude vám douručený až domov.“ V súvislosti s platbou a spôsobom doručenia však Čermáková odporúča pozorne si skontrolovať informácie uvedené pri tovare. A to najmä, či má predajca tovar na sklade a dobu doručenia zásielky. Tú ovplyvňuje dostupnosť tovaru a spôsob platby. Predajcovia totiž expedujú zásielku až po pripísaní platby na účet, čo môže v niektorých prípadoch trvať viac dní. Odporúča sa preto platba kartou. Priemerná doba doručenia tovaru z kvalitných a dôveryhodných e-shopov, ktoré majú certifikát Overené zákazníkmi od Heureky, je 2,5 dňa. Môžete si tiež vybrať, či vám je pohodlné nechať si tovar doručiť domov, kuriérom na inú adresu alebo si ho vyzdvihnete na spriatelenej výdajni.
Objednávať tovar však nemusíte iba spoza počítača. Stačí si do mobilu nainštalovať praktickú aplikáciu a po pár ťuknutiach si tak dopriať potrebné veci.
Pri voľbe eshopu si môžete pomôcť práve certifikátom Overené zákazníkmi či titulom ShopRoku. Ide o akúsi pečať kvality, ktorú na základe užívateľských skúsenosti a názorov udeľuje Heureka. Tomáš Braverman, generálny riaditeľ Heureky, hodnotí: „Slováci nakupujú online čoraz častejšie. Využívajú nástroje aj komfort, ktoré im online nákupy prinášajú, prekonali obavy o bezpečnosť online platieb, nedôveru v iné spôsoby doručenia, ako je dobierka. Začali si tiež všímať hodnotenia iných zákazníkov a riadiť sa podľa nich. Online nakupovanie je tak čoraz bežnejšou záležitosťou a aktivitou aj v oblasti tovarov bežnej spotreby. I takých, ktoré by bez problémov našli v obchode, kvôli komfortu a úspore času však volia online predaj.“