Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Blížiace sa vianočné sviatky umocnené aktuálnym lockdownom motivujú Slovákov nakupovať cez internet. To využívajú podvodníci, ktorí opäť vystupujú v mene pošty a žiadajú od klientov údaje o ich platobných kartách. Slovenská pošta preto vyzýva ľudí k ostražitosti, aby na podozrivé maily či SMS správy nereagovali.

Slovenská pošta zaznamenala už približne 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, v ostatnom čase aj na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.

Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či DPH. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.

Slovenská pošta preto nabáda občanov k ostražitosti a vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ je email zaslaný. Pochybná adresa phishingových e-mailov totiž jasne napovedá, že ide o podvod.

Klienti môžu nájsť ukážky podvodných emailov a SMS na webovej stránke Slovenskej pošty – posta.sk.

Značky: