Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hiroki Totoki, prezident, prevádzkový a finančný riaditeľ spoločnosti Sony Group Corporation, vystúpil na tlačovej konferencii spoločnosti Sony, ktorá sa konala v pondelok 6. januára. Spoločne s mnohými ďalšími rečníkmi predstavil rad hlavných iniciatív, ktoré vedú k naplneniu „Vízie kreatívnej zábavy“ spoločnosti Sony. Patria medzi ne nové riešenia, ktoré prinášajú tvorivú slobodu, ako je nový systém Vehicle Processing Systema najmodernejšie riešenie na tvorbu priestorového obsahu.

Okrem predstavenia iniciatív v oblasti anime, ktorých cieľom je rozšíriť komunitu fanúšikov, vyzdvihla spoločnosť Sony aj projekty pre premenu herných značiek na vizuálne diela, spoločnú tvorbu s hudobnými umelcami a nové zážitky z lokálnej zábavy. Cieľom týchto iniciatív je rozšírenie sveta herných značiek v mnohých smeroch. Medzi ne patrí aj produkcia anime seriálu na motívy hry „Ghost of Tsushima: Legends“, spustenie novej aplikácie pre mangu ‚Crunchyroll Manga‘ a dátum vydania druhej série seriálu ‚The Last of Us‘.

Okrem toho sa spoločnosť Sony s hosťom Rogerom Goodellom, komisárom americkej Národnej futbalovej ligy, podelila o najnovší vývoj v oblasti športovej zábavy. Spoločnosť Sony Honda Mobility ďalej predstavila ako príklad inovácie mobility svoj elektromobil „AFEELA 1“, na ktorý začne prijímať objednávky od roku 2025.

Totoki na záver tlačovej konferencie zdôraznil, že „vízia kreatívnej zábavy“ spoločnosti Sony zahŕňa spoluprácu tvorcov, partnerov a kolegov zo spoločnosti Sony s cieľom vytvoriť pre každého nekonečné možnosti, ktoré podnecujú fantáziu a vytvárajú neobmedzený zážitok Kando.

Tlačovú konferenciu spoločnosti Sony na veľtrhu CES 2025 si môžete pozrieť na jej oficiálnom kanáli YouTube:

URL: https://www.youtube.com/watch?v=IV95SMpTW-M

Rečníci na tlačovej konferencii (podľa poradia ich vystúpenia):

・Hiroki Totoki (prezident, prevádzkový a finančný riaditeľ spoločnosti Sony Group Corporation)

・Neal Manowitz (prezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Sony Electronics Inc.)

・Roger Goodell (komisár, Národná futbalová liga)

・Yasuhide Mizuno (zástupca riaditeľa, predseda a generálny riaditeľ spoločnosti Sony Honda Mobility Inc.)

・Jonny Slow (generálny riaditeľ spoločnosti Pixomondo)

・Thaisa Yamamura (vedúci oddelenia XR Business Development, Sony Electronics Inc.)

・Atsuhiro Iwakami (prezident spoločnosti Aniplex Inc.)

・Rahul Purini (prezident spoločnosti Crunchyroll)

・Ravi Ahuja (prezident a generálny riaditeľ, Sony Pictures Entertainment)

・Asad Qizilbash (vedúci divízie PlayStation Productions)

・Ashley Brucks (prezidentka spoločnosti Screen Gems)

・Neil Druckmann (prezident spoločnosti Naughty Dog)

Hlavné exponáty

Výstava vychádza z dlhodobej vízie „Creative Entertainment Vision“, ktorá ukazuje, kam sa chce spoločnosť Sony posunúť za 10 rokov. Zameriava sa na najnovšie technológie a iniciatívy, ktoré majú rozvíjať kreativitu tvorcov a maximalizovať hodnotu značiek. Stánok je usporiadaný podľa troch fáz koncepcie Creative Entertainment Vision spoločnosti Sony: „Oslobodená kreativita“, „Prekračovanie hraníc“ a „Príbehy všade okolo nás“. Jeho súčasťou je aj umelecké vyjadrenie budúcnosti tvorby tak, ako si ju predstavuje spoločnosť Sony, v ktorej obsah vzniká a šíri sa prostredníctvom spoločnej tvorby jednotlivých autorov.

  • Nový systém Vehicle Processing System využívajúci virtuálnu produkciu: „PXO AKIRA“

Na tejto výstave sa prvýkrát predstavuje „PXO AKIRA“, nový špičkový systém, ktorý mení tradičný spôsob nakrúcania technológií vozidiel, pretože zvyšuje bezpečnosť, znižuje náklady a maximalizuje tvorivú slobodu. PXO AKIRA kombinuje pokročilý robotický kamerový žeriav s na mieru skonštruovanou pohybovou platformou, technológiou LED volume a integrovaným nástrojom Digital Twin Tool a poskytuje tak komplexné riešenie na nakrúcanie vozidiel pomocou virtuálnej produkcie v akomkoľvek prostredí. Okrem toho sa na výstave predstaví nástroj pre 3D rekonštrukciu, ktorý dokonale dopĺňa PXO AKIRA a ponúka možnosť snímať prostredie reálneho sveta a transformovať ho do pohlcujúceho digitálneho 3D pozadia.

  • Integrované softwarové a hardwarové riešenie „XYN™“ určené na podporu tvorby priestorového obsahu

Spoločnosť Sony Corporation dnes predstavila „XYN™“, integrované softwarové a hardwarové riešenie určené na podporu tvorby priestorového obsahu. Systém „XYN“ využíva jedinečné technológie v oblasti spracovania obrazu, snímania a zobrazovania a uplatňuje vlastné algoritmy na presné zachytenie a reprodukciu objektov, ľudského pohybu a pozadia v reálnom priestore, čo umožňuje efektívnu reprodukciu v produkčnom prostredí 3D počítačovej grafiky (CG) a uľahčuje vytváranie flexibilných pracovných postupov. Účastníci sa môžu v stánku zoznámiť s produktmi a riešeniami, ktoré sú v súčasnosti vo vývoji.

* Ďalšie podrobnosti nájdete v tlačovej správe spoločnosti Sony Corporation a vo videu k tomuto konceptu.

Tlačová správa: https://www.sony.net/corporate/information/news/202501/25-001E/

Video k tomuto konceptu: https://youtu.be/WPBmlGIiAOE  

  •  LEGO® Horizon Adventures™ oživuje hudbu z mxmtoonu

LEGO® Horizon Adventures™ je hravý a odľahčený príbeh inšpirovaný svetom Horizonu, ktorý je celý vytvorený z kociek LEGO. Jeho zvučka, ktorú napísala a produkovala spoločnosť mxmtoon, ďalej inovatívnym spôsobom rozvíja sériu Horizon, pričom na veľtrhu CES bude zverejnená upútavka na videoklip. Videoklip využíva prostriedky vytvorené pre hru pomocou enginu Unreal Engine spoločnosti Epic Games a rozširuje hru na animovaný obsah.

Tento projekt je úžasným výsledkom spolupráce s hudobným štúdiom mxmtoon, ktorý predstavuje skĺbenie kreativity niekoľkých tímov, vrátane spoločnosti Guerrilla, The LEGO Group, Pixomondo a Sony. V stánku si návštevníci budú môcť zahrať hru, pozrieť sa na hudobný videoklip a pozrieť si zábery zo zákulisia, ktoré osvetľujú tvorivý a výrobný proces.

  • Zážitok podľa „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle“

Spoločnosť Aniplex Inc. je komplexná zábavná spoločnosť so širokou škálou činností po celom svete, vrátane plánovania a výroby videí a hudobných diel, predovšetkým v oblasti animácie, plánovania a vývoja hier, divadelnej produkcie, distribúcie a plánovania, výroby a predaja reklamných predmetov.

V stánku sa návštevníci môžu zapojiť do zážitkov, ktoré sa tematicky vzťahujú k anime seriálu Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba, ktorý vychádza z mangy Koyoharu Gotoge vydanej v nakladateľstve JUMP COMICS spoločnosti SHUEISHA a ktorý má na konte viac ako 150 miliónov výtlačkov. Animáciu vytvorila spoločnosť ufotable. Súčasťou výstavy bude fotobúdka, ktorá stvárňuje plagát k filmu Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle, prvého z trilógie filmov, ktoré budú uvedené do kín po celom svete v roku 2025.

  • Koncept pohlcujúcej zábavy založený na lokácii hry „The Last of Us“

Spoločnosť Sony skúma spôsoby, ako rozšíriť hodnotu značiek tým, že vyvíja skúšobný koncept pre zábavu založenú na lokácii zahŕňajúci rôzne technológie, ako je video, zvuk a haptika, ktorý tvorcom poskytne nové možnosti vyjadrenia. V stánku tento koncept budúcej pohlcujúcej zábavy predstavuje napínavú akčnú dobrodružnú hru „The Last of Us“ s videom vo vysokom rozlíšení, 3D zvukom a čuchovými technológiami.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.