Zákon o digitálnych službách negatívne ovplyvňuje hotely a Google Mapy v jednom.

Európska únia a jej regulácia v spojitosti s Digital Market Act (DMA) zapríčinili nutnosť zmeny zobrazenia odkazov na jednotlivé hotely. Kým v minulosti ste pri nich našli ďalšie detaily, ako napríklad mapu alebo podrobnosti o konkrétnom ubytovaní, dnes tieto informácie bývajú redukované.

Zobrazenie, ktoré novým podmienkam ešte odoláva bude možno čoskoro upravené, no Google pracuje na tom, aby sa s Európskou úniou dohodou. Ten tvrdí, že ide o záujem používateľov a týmto novým zákonom sa zhorší využívanie služieb Google.

Ako presne to ovplyvní zážitok z vyhľadávania ubytovania? Používatelia boli podľa vyššie uvedeného zdroja preukázateľne menej spokojní s výsledkami, ktoré z vyhľadávača dostali. Nájsť to, čo potrebovali im trvalo dlhšie.

Okrem toho, že museli podstatne viac vyhľadávať. Nehovoriac o tom, že niektorí vôbec nenašli to, čo potrebovali. Hovorí sa, že hotely stratili na návštevnosti viac ako 10 % a to sa dotklo stoviek tisícov európskych hotelov či ubytovaní.

Nie je to také čiernobiele a EÚ chce zamedziť dominantnému postaveniu veľkých technologických firiem. Už v minulosti sa stávalo, že si tieto firmy dokázali uprednostniť odkazy alebo produkty či iný spôsob propagácie podľa seba.

Samozrejme podľa svojich záujmov tak uprednostnili služby, z ktorých mali jasné výhody. Je tiež ale potrebné dodať, že príliš mnoho regulácií nepomáha obchodu a práve takýto spôsob zakročenia Európskej únie prostredníctvom a nebude mať pozitívny dôsledok pre používateľov. V budúcom roku by sme sa mali dozvedieť, ako dopadli rokovania s EÚ a ako si Google poradí.

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.