Zákon o digitálnych službách negatívne ovplyvňuje hotely a Google Mapy v jednom.
Európska únia a jej regulácia v spojitosti s Digital Market Act (DMA) zapríčinili nutnosť zmeny zobrazenia odkazov na jednotlivé hotely. Kým v minulosti ste pri nich našli ďalšie detaily, ako napríklad mapu alebo podrobnosti o konkrétnom ubytovaní, dnes tieto informácie bývajú redukované.
Zobrazenie, ktoré novým podmienkam ešte odoláva bude možno čoskoro upravené, no Google pracuje na tom, aby sa s Európskou úniou dohodou. Ten tvrdí, že ide o záujem používateľov a týmto novým zákonom sa zhorší využívanie služieb Google.
Ako presne to ovplyvní zážitok z vyhľadávania ubytovania? Používatelia boli podľa vyššie uvedeného zdroja preukázateľne menej spokojní s výsledkami, ktoré z vyhľadávača dostali. Nájsť to, čo potrebovali im trvalo dlhšie.
Okrem toho, že museli podstatne viac vyhľadávať. Nehovoriac o tom, že niektorí vôbec nenašli to, čo potrebovali. Hovorí sa, že hotely stratili na návštevnosti viac ako 10 % a to sa dotklo stoviek tisícov európskych hotelov či ubytovaní.
Nie je to také čiernobiele a EÚ chce zamedziť dominantnému postaveniu veľkých technologických firiem. Už v minulosti sa stávalo, že si tieto firmy dokázali uprednostniť odkazy alebo produkty či iný spôsob propagácie podľa seba.
Samozrejme podľa svojich záujmov tak uprednostnili služby, z ktorých mali jasné výhody. Je tiež ale potrebné dodať, že príliš mnoho regulácií nepomáha obchodu a práve takýto spôsob zakročenia Európskej únie prostredníctvom a nebude mať pozitívny dôsledok pre používateľov. V budúcom roku by sme sa mali dozvedieť, ako dopadli rokovania s EÚ a ako si Google poradí.
Zdroj: Google
Prečítajte si aj: