Pravdepodobne už na jeseň tohto roku.

Reklama je tak prežratý biznis, že vám vlezie za chvíľu do postele. Pardon, už tam v istých metaforách definitívne je. O tom, že Netflix koketuje s možnosťou zverejňovania reklám na svojej streamovacej platforme, sme informovali už dávnejšie.

Zisky, ktoré prinieslo „kovidové“ obdobie boli preexponované, stačí sa pozrieť na viac ako 50 % pokles technologických firiem na akciovom trhu v posledných týždňoch až mesiacoch. Povedzme si rovno, toto nebolo reálne udržateľné. Firma však ale hľadá nové spôsoby, ako si poradiť so situáciou na trhu. Jedným z nich sú práve reklamy. Web CNBC priniesol aktualizované informácie.

V apríli prišlo k oznámeniu, že by spoločnosť používala monetizáciu z reklám aj na platených účtoch. Vlastne celý čas hovoríme o platených účtoch, to je najväčšia tragédia celého prístupu k tejto službe. Je možné, že nastavia biznis vo forme lacnejšieho mesačného poplatku ale s istým objemom reklám pre diváka. Skôr ale nepredpokladáme nejaké veľké zlacňovanie, najmä keď sa firma zastrája sprísnením podmienok pre zdieľané účty a možnosti navýšenia poplatku pre „nerodinné zdieľanie“.

Ešte budeme spomínať na tie časy, keď sa dala nájsť služba vysielajúca bez reklám, aj keď za poplatok. Služba nebude jediná, aj Disney+ zacítilo vôňu reklamy a platformu na integrovanie reklám pripravuje ešte v tomto roku. Rovnako tak má reklamný balík aj Paramount+, no a nakoniec môžeme spomenúť aj NCB Universal s balíkom obsahujúcim reklamy, no aj nižšiu cenu predplatného.

Pre server CNBC sa Netflix vyjadril, že sú stále na začiatku ako zaviesť nižšie predplatné a reklamou podporenú možnosť pozerania a zatiaľ nie je dosiahnuté definitívne stanovisko. Všetko by teraz bolo na úrovni špekulácií. Toto vyjadrenie je síce veľmi vágne, no reklamy na Netflix čoskoro prídu. Uvidíme, aký dopad to bude mať na kvalitu služby a odchod používateľov.

Zdroj: CNBC

Prečítajte si aj:

Značky: