Predplatné s reklamami firme zrejme nepoškodí reputáciu.

Streamovací gigant má takmer 5 miliónov aktívnych používateľov mesačne, ktorí majú svoj predplatený plán s reklamami. Firma spustila reklamné účty v novembri 2022, avšak iba na niektorých trhoch. Spočiatku viacerí tento krok kritizovali a predpovedali, že firma si týmto krokom môže poškodiť. Je zrejmé, že mnohí chápeme Netflix ako alternatívu voči klasickej televízii, kde reklamy za svoje peniaze neočakávame. Téme sa venoval web ghacks.net, ktorý sa odkazuje na údaje poskytnutými spoločnosťou Los Gatos. Podľa prezidenta tejto spoločnosti ide o údaj zahrňujúci profily dospelých účtov.

Pridávanie reklám do filmov a seriálov musí byť vyvážené na oboch stranách, teda na strane zadávateľov reklamy, ale aj na strane prevádzkovateľa služby, ktorý by mal vo väčšine stále presadzovať svoj natívny obsah pred týmto doplnkovým zdrojom príjmov. Férovo treba dodať, že predplatné s reklamami je lacnejšie. To, či sa používateľom oplatí použiť táto forma predplatného, alebo zostanú radšej pri predplatných s vyšším poplatkom no aj naďalej bez reklám, si každý musí prepočítať a uvážiť sám za seba.

Ešte pred marcom v roku 2023 to vyzeralo, že služba bude prepadák a tento typ predplatného malo menej ako 1 milión predplatiteľov. Rozhodovanie sa, či sa oplatí forma predplatného s reklamami, nie je jednoduché. Netflix zvýšil technické parametre ostatných plánov a navyše platený program s reklamami ste mohli sledovať vo Full HD rozlíšení až na dvoch zariadeniach súčasne. To bolo dokonca lacnejšie ako základný program, ktorý umožnil sledovanie obsahu len na jednom zariadení súčasne.

Podľa údajov agentúry Reuters mala mal Netflix v marci 2023 celkovo 232,5 mil. platiacich predplatiteľov v rámci celého sveta. Na pohľad sa to môže javiť ako neúspešné, avšak treba zohľadniť aj to, že táto forma predplatného nie je dostupná v mnohých krajinách sveta. K dispozícii je len v Austrálii, Brazílii, Kanade, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Japonsku, Kórei, Mexiku, Španielsku, Spojenom kráľovstve a Spojených štátoch.

Ted Sarandos, spolu výkonný riaditeľ Netflixu hovorí, že sú stále len na začiatku a spôsoby predplatného sa môžu v budúcnosti prepracovávať. My zároveň dodávame, že veľa bude závisieť od toho, ako sa táto forma rozšíri v aktuálne podporovaných krajinách a ako rýchlo sa streamovacia služba adaptuje na sprístupnenie v iných krajinách. Jeden z hlavných faktorov bude aj to, aby v daných krajinách našiel zadávateľov reklamy. Predsa len dnes ide o vysoko cielený typ obsahu a inzerenti chcú čo najviac zacieliť svoju reklamu na správneho diváka.

Nakoniec do toho všetkého treba pripočítať aj to, že Netflix bude sprísňovať politiku dodržiavania jeho podmienok používania. To znamená, že bude blokovať účty, ktoré sa zdieľajú nesprávnym spôsobom. Napríklad ak ide o rodinné predplatné, avšak nepoužíva sa v rámci členov jednej domácnosti a podobne.

Zdroj: ghacks.net

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.