Predplatné na Netflixe bude postupne mimo základného balíka Basic.
Na základe dokumentu, ktorý vydala, a v ktorom sumarizovala svoje pôsobenie za minulé roky, je zrejmé, že sa chce sústrediť na predplatné s reklamami. Toto by malo byť v budúcnosti základné predplatné, ktoré už teraz poskytuje väčšie výhody, avšak za cenu, že na niektorých trhoch, kde je dostupné, budú mať diváci filmový a seriálový obsah pretkaný reklamným priestorom.
Podľa správy, ktorú zverejnil streamovací gigant, mali v roku 2022 o 6 % vyšší nárast tržieb a celkovú prevádzkovú maržu zvýšili na 21 % z 18 % už v roku 2002. Aj na základe týchto údajov chcú zlepšiť konzistenciu a predvídavosť ziskov. Kedysi služba, ktorá reklamy zavrhovala, respektíve ponúkala ako jednu z výhod obsah, kde sa tento typ monetizácie nenachádzal, teraz prichádza s novými plánmi. Okrem toho sa budú chcieť sústrediť na živé vysielanie pri športových prenosoch. Tiež aj na zvyšovanie zisku obsahom ako sú hry. Energiu firma dáva do vývoja, aby sa dali hrať nielen na mobile, ale aj na televízoroch.
Veríme, že sme úspešne vyriešili zdieľanie účtov, čím sme zabezpečili, že keď ľudia využívajú službu Netflix, aj za ňu platia.
Zverejnené informácie hovoria o tom, že aktuálne je počet predplatiteľov predplatného s reklamami 40 % zo všetkých registrácií, kde je tento typ služby dostupný. Základné predplatné, označené ako Basic, už nie je dostupné v 12 krajinách sveta. Ide napríklad o USA, Kanadu, Mexiko, ale aj Nemecko či Francúzsko.
Diváci, ktorí si za základný program platia, oň postupne prídu a stane sa tak v Kanade ako aj v Británii. Používatelia budú musieť prejsť na iné predplatné. Doteraz totiž mohli využívať aj túto formu, avšak noví používatelia sa už do základného predplatného nemohli registrovať. Najnižšie dostupné bolo pre nich predplatné s reklamami.
To je výhodnejšie, pretože podporuje až 2 súbežné sledovania a základom je aj minimálne rozlíšenie v podobe Full HD. Treba dodať aj to, že toto predplatné nemá k dispozícii úplne všetky filmy a seriály, ktoré Netflix v danej krajine poskytuje. Výhodou však je, že máte k dispozícii aj off-line sledovanie.
Na Slovensku zatiaľ nie je dostupné sledovanie s reklamami, a tak uvidíme, ako sa trh bude meniť v tomto či nasledujúcich rokoch. Veľké zmeny nepredpokladáme a je pravdepodobné, že Slovensko je zatiaľ príliš malá krajina na to, aby sa Netflixu podarilo úspešne monetizovať obsah týmto spôsobom.
V minulom roku sme zároveň zažili výraznejšie presadzovanie podmienok dodržiavania pravidiel sledovania. Išlo najmä o situácie, keď si služba posvietila na používateľov zdieľajúce svoje heslá aj napriek tomu, že nešlo o členov jednej domácnosti.
Zdroj: Netflix PDF
Prečítajte si aj: