Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Dve štvordverové vysoko výkonné športové vozidlá sú pripravené rozšíriť rady modelov BMW M GmbH v luxusnom segmente.

Dve štvordverové vysoko výkonné športové vozidlá sú pripravené rozšíriť rady modelov BMW M GmbH v luxusnom segmente. Nové BMW M8 Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,7 — 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 244 — 240 g/km) a nové BMW M8 Competition Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,7 — 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 244 — 240 g/km) spájajú výnimočné výkonové charakteristiky s výrazným dizajnom karosérie a so zväčšeným priestorom pre cestujúcich na zadných sedadlách. Predstavujú exkluzívnu možnosť pre vodiča aj pasažierov, aby si v štyroch samostatných plnohodnotných sedadlách užili výnimočnú dynamiku, ovládateľnosť a precíznosť, ktorú ponúkajú nové špičkové vlajkové modely s označením BMW M GmbH.

Nové štvordverové vysoko výkonné modely sú odvodené priamo od vozidla BMW M8 Coupé a vyvíjali sa spolu s vytrvalostným pretekárskym automobilom BMW M8 GTE. Ich pohon, podvozok a aerodynamika sa počas ladenia a finálnych úprav na testovacích okruhoch spoločnosti BMW Group, na Severnej slučke okruhu Nürburgring ako aj na ostatných pretekárskych okruhoch prispôsobili tak, aby vyhovovali jedinečnej konštrukcii. Nové BMW M8 Gran Coupé ako aj nové BMW M8 Competition Gran Coupé sa vo svetovej premiére predstavia v novembri 2019 na autosalóne v Los Angeles. Začiatok predaja je naplánovaný na apríl 2020, pričom pri štarte predaja bude v ponuke aj verzia BMW M8 Gran Coupé First Edition.

Vysoko otáčkový motor V8 s výkonom 460 kW (625 k), 8-stupňová prevodovka M Steptronic, M xDrive a aktívny M Diferenciál

Nezameniteľný nárast výkonu motorov BMW M patrí medzi najdôležitejšie vlastnosti motora V8 v novom modeli BMW M8 Gran Coupé. Vysoko otáčkový 8-valcový motor vybavený technológiou M TwinPower Turbo dodáva maximálny výkon 441 kW (600 k). V novom modeli BMW M8 Competition Gran Coupé narastá táto hodnota na 460 kW (625 k) a spája sa so športovým výfukovým potrubím a s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic. Nové BMW M8 Gran Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, modelu BMW M8 Competition Gran Coupé to trvá 3,2 sekundy.

Pohon všetkých kolies M xDrive prenáša výkon motora na vozovku presvedčivo a s odhodlaním, pričom k tomu prispieva aj spolupráca s aktívnym M Diferenciálom na zadnej náprave. Pohon všetkých kolies M xDrive posúva už v základnom nastavení 4WD viac výkonu na zadné kolesá. Vodič si v nastaveniach môže zvoliť režim 4WD Sport, ktorý na zadné kolesá posiela ešte väčšiu porciu výkonu. Vypnutie stabilizačného systému DSC aktivuje pohon 2WD, takže výkon sa na vozovku dostáva iba cez zadné kolesá.

Špecifická technológia podvozka, integrovaný brzdový systém

Konštrukcia a reakcie špecifickej technológie podvozka museli zvládnuť náročné požiadavky jazdenia na okruhu ako aj mimoriadne tuhé ukotvenie tlmičov ku karosérii. Štandardná výbava obsahuje aj prvky ako elektronicky ovládané tlmiče a elektro-mechanický posilňovač riadenia M Servotronic. Nový integrovaný brzdový systém ponúka vo svojej špeciálnej M konfigurácii možnosť dvoch rôznych nastavení reakcií a pocitu v brzdovom pedále.

Výrazný vzhľad, extra priestor vzadu

K súčastiam extravagantného vzhľadu štvordverových vysoko výkonných športových vozidiel patria dynamicky natiahnutá silueta, svalnaté ramená a samostatný dizajn zadnej časti. Široké otvory na vstup vzduchu, M výduchy na blatníkoch, aerodynamicky upravené vonkajšie spätné zrkadlá, zadný spojler ako aj ďalšie špecifické prvky M zvyšujú vizuálnu príťažlivosť vysoko výkonného charakteru nových modelov. Na začiatku predaja bude v ponuke aj špeciálna verzia BMW M8 Gran Coupé (limitovaná na 400 kusov). Medzi jej exkluzívne dizajnové prvky bude patriť zelená metalíza Aurora Diamond Green z ponuky BMW Individual s doplnkami vo farbe Gold Bronze.

Rázvor modelov s označením Gran Coupé sa oproti dvojdverovým verziám nového BMW M8 predĺžil o 200 milimetrov. Na zadných sedadlách tak vznikol extra priestor a na krátke trasy je k dispozícii aj tretie zadné sedadlo.

Nový ovládací systém, exkluzívna štandardná výbava

Nastavovacie tlačidlo na stredovej konzole dáva vodičovi priamy prístup k nastaveniu motora, tlmičov, riadenia, pohonu všetkých kolies M xDrive a brzdového systému. Pod dve M tlačidlá na volante sa vďaka tomu dajú uložiť a kedykoľvek vyvolať dve samostatné nastavenia všetkých prvkov. K nim sa pridáva ešte tlačidlo M Mode na stredovej konzole. Ním vodič podľa aktuálnych potrieb nastavuje reakcie asistenčných systémov vodiča a zobrazenie na prístrojovej doske či na projekčnom Head-Up Displej. Vodiči nového modelu BMW M8 Competition Gran Coupé si môžu zvoliť aj režimy TRACK, ROAD a SPORT.

Exkluzívna štandardná výbava nových modelov BMW M8 Gran Coupé a BMW M8 Competition Gran Coupé obsahuje Adaptívne LED svetlomety s technológiou BMW Laserlight, špeciálny M BMW Head-up Displej, M športové sedadlá, asistenčný systém vodiča Driving Assistant a parkovací asistent Parking Assistant. Najnovšie výdobytky v oblastiach ovládania a konektivity prináša štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional doplnený o navigačný systém a o inteligentného osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.