Spoločnosť Ford rozširuje ponuku nových elektrifikovaných modelov o nový prírastok, Ford Kuga Hybrid. Nový model ponúka dojazd až 1 000 km v režime zážihovo-elektrického a čistého elektrického pohonu medzi doplňovaním paliva a bez nutnosti dobíjania.
Akumulátor modelu Kuga Hybrid s vlastným dobíjaním a kapacitou 1,1 kWh sa automaticky dobíja pomocou 2,5-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, ako aj pomocou rekuperačného nabíjania pri voľnobehu alebo brzdení. Uložená energia napája elektromotor s cieľom zvýšiť výkon, prispieť k hospodárnosti zážihového motora alebo zaistiť jazdu v čisto elektrickom režime. Model Kuga Hybrid automaticky a plynulo prepína medzi konfiguráciami pohonu podľa aktuálneho scenára jazdy.
Dômyselné plnohybridné hnacie ústrojenstvo nového vozidla je v zostave modelov Ford Kuga unikátne, prináša maximálnu účinnosť a kultivovanosť plnoelektrického pohonu bez potreby nabíjania z externého zdroja energie v spojení s pohodlným celkovým dojazdom 1 000 km, ktorý tak konkuruje vznetovým motorom.
Kuga Hybrid je zároveň prvým modelom radu Kuga, ktorý obsahuje kombinovanú elektrifikovanú hnaciu sústavu s voliteľnou možnosťou dômyselnej technológie inteligentného pohonu všetkých kolies 2, ktorý zaisťuje optimalizované jazdné vlastnosti. Oba varianty, s pohonom predných kolies aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, umocňujú charakter výkonu 190 k vďaka funkcii simulovaného radenia prevodových stupňov pre prevodovku s rozdelením výkonu. Technológia napodobňuje preraďovanie známe z konvenčnej automatickej prevodovky, a prispieva tak k aktívnejšiemu zapojeniu vodiča.
„Každý z našich elektrifikovaných modelov Kuga prináša jedinečné výhody. V prípade nového modelu Kuga Hybrid je to dojazd a úspornosť paliva, ktorými konkuruje vznetovým modelom, ako aj mimoriadna spoľahlivosť inteligentného pohonu všetkých kolies a pohodlie bezkáblového nabíjania a čisto elektrickej jazdy. Spoločnosť Ford sa zaviazala, že bude ponúkať na výber aj elektrifikované vozidlá, aby si každý zákazník našiel ideálne riešenie, ktoré hladko zapadne do jeho života. Žiadny model to nedokazuje lepšie než Kuga,“ uviedol Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby
Výroba nového modelu Kuga Hybrid, jedného zo 17 elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ktoré majú byť uvedené na trh v Európe do konca budúceho roka, už prebieha vo výrobnom závode spoločnosti v španielskej Valencii. V tomto závode sa montujú aj pokročilé lítiovo-iónové akumulátory, ktorým je model Kuga Hybrid vybavený. Predchádzala tomu investícia vo výške 24 miliónov eur do špičkového zariadenia na montáž akumulátorov v rámci podpory elektrifikačnej stratégie spoločnosti Ford v Európe.
Kuga Hybrid rozširuje najelektrifikovanejšiu zostavu vozidiel jedného radu, akú kedy spoločnosť Ford ponúkala. Zostava doposiaľ pozostávala z polohybridných modelov Kuga Plug-In Hybrid a EcoBlue mildHybrid 48 V, ktoré sú v ponuke aj popri tradičných zážihových a vznetových motoroch v rámci kompletnej ponuky pohonných jednotiek.
Praktické vlastnosti Kugy, flexibilita hybridu
Nový Ford Kuga bol vyvinutý od základu so zážihovo-elektrickou plnohybridnou hnacou sústavou s úsporným usporiadaním, ktoré zaisťuje maximálne využitie priestrannosti a praktických vlastností SUV a podporuje kultivovanosť jazdy.
Funkcia tichého štartu umožňuje modelu Kuga Hybrid rozbehnúť sa z pokoja iba pomocou elektrickej energie, čím poskytuje vskutku príjemný zážitok z jazdy najmä v meste a v premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Plnohybridná hnacia sústava podporuje jazdu v čisto elektrickom režime na krátke vzdialenosti, pričom eliminuje obavy z nedostatočného dojazdu.
Schopnosť prejsť až 1 000 km na jediné natankovanie robí z modelu Kuga Hybrid presvedčivú alternatívu vznetových pohonov. Pri spotrebe od 5,4 l/100 km a emisiách CO2 od 125 g/km v cykle WLTP (5,1 l/100 km a 118 g/km v cykle NEDC)3 a 54-litrovej palivovej nádrži je celkový dojazd tohto vozidla zároveň o viac ako 30 percent väčší ako dojazd modelu Kuga Plug-In Hybrid, ktorý ponúka dlhší dojazd v čisto elektrickom režime, až 56 km podľa WLTP (72 km podľa NEDC).
Na nabíjanie akumulátora nemusia majitelia použiť žiadny vonkajší zdroj napájania, vďaka čomu je Kuga Hybrid atraktívnou možnosťou pre všetkých zákazníkov, ktorí túžia po elektrifikovanom pohone, no majú obmedzený prístup k riešeniam vonkajšieho nabíjania doma alebo na pracovisku, ale aj pre vodičov, ktorí chcú elektrifikáciu a zároveň inteligentný pohon všetkých kolies.
60-článkový akumulátor s kapacitou 1,1 kWh využíva systém kvapalinového chladenia, ktorý nepotrebuje vetrák chladiča, čo prispieva k nižšej hladine hluku, a tým k vyššej miere komfortu v kabíne. Optimalizované chladenie zároveň umožňuje, aby boli články akumulátora uložené tesne vedľa seba, čo prispieva k zachovaniu priestranného interiéru vozidla a jeho rozmerov: viac ako jeden meter výšky od sedadla po strop (priestor pre hlavu) pre cestujúcich na predných sedadlách a až 1 481 litrov priestoru pre náklad za prednými sedadlami.
Výmenník tepla z výfukových plynov navyše pomáha rýchlejšie uviesť motor do najefektívnejšej prevádzkovej teploty, vďaka čomu môže model Kuga Hybrid po studenom štarte skôr aktivovať jazdu v čisto elektrickom režime a rýchlejšie vyhriať kabínu na zaistenie pohodlia cestujúcich. Okrem toho má variant s pohonom predných kolies vďaka vyššiemu výkonu akumulátora ťažnú kapacitu až 1 600 kg.
Hnacie ústrojenstvo modelu Kuga Hybrid sa vyznačuje plynulou lineárnou odozvou na potrebu zrýchlenia a automaticky prepína medzi čisto elektrickým, hybridným a zážihovo-elektrickým pohonom pomocou prepracovaného ovládača systému napájania. Najnovšia generácia prevodovky s rozdelením výkonu od spoločnosti Ford je špeciálne navrhnutá pre prácu s 2,5-litrovým zážihovým motorom a plynulo upravuje prevodové pomery na zaistenie optimálneho výkonu a hospodárnosti paliva v celom rozsahu jazdných situácií. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h v prípade variantu s pohonom predných kolies trvá 9,1 sekundy.
Funkcia simulovaného radenia prevodových stupňov, ktorá sa aktivuje v jazdných režimoch „Normal“ alebo „Sport“, automaticky upravuje otáčky motora podľa meniacej sa rýchlosti vozidla s cieľom znížiť „gumičkový efekt“, ktorý sa často spája s prevodovkami s plynulo meniteľným prevodom.
„Starostlivo sme počúvali zákazníkov, aby model Kuga Hybrid skutočne priniesol to, čo od neho očakávajú z hľadiska atraktívnosti riadenia. Vďaka funkcii simulácie radenia prevodových stupňov je SUV pre vodičov ešte podmanivejšie, pretože počujú to staré známe prehadzovanie prevodov a k tomu ešte bonus v podobe menšieho hluku motora,“hovorí Glen Goold, hlavný konštruktér programu Kuga.
Kuga Hybrid je v závislosti od trhu v ponuke aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, ktorý meria priľnavosť kolies k povrchu vozovky a dokáže upraviť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá na zaistenie bezpečnejšieho postoja vozidla na ceste. Táto technológia má minimálny vplyv na spotrebu paliva. Funkcia odpojenia pohonu všetkých kolies zabezpečí za priaznivých jazdných podmienok automatický návrat k pohonu predných kolies, čím podporuje optimalizovanú spotrebu paliva.
Pohodlnejšie cesty
Kuga Hybrid je možné objednávať v komplexnej ponuke variantov: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X a Vignale, ktoré ponúkajú širokú škálu asistenčných systémov a technológií na zvýšenie komfortu a pohodlia.
Štandardný modem FordPass Connect6 umožňuje vodičom plánovať si rýchlejšie a pokojnejšie cesty vďaka aktualizáciám dopravnej služby Live Traffic pre navigačný systém. Prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass zároveň ponúka rôzne funkcie, ktoré spríjemňujú vlastníctvo vozidla, ako je napríklad funkcia diaľkového zamykania a odomykania dverí, štartovanie na diaľkové ovládanie7 či lokalizácia vozidla.
Štandardná výbava obsahuje aj bezdrôtovú nabíjaciu podložku. K ďalším dômyselným možnostiam doplnkového vybavenia patrí informačno-zábavný systém Ford SYNC 3 podporovaný osempalcovou centrálnou dotykovou obrazovkou a exkluzívny audiosystém B&O.
Asistenčné technológie sú určené na to, aby vodičom dodávali viac istoty, zabezpečovali jednoduchšie riadenie vozidla a zvyšovali bezpečnosť. Patria k nim adaptívny tempomat s funkciou automatického spúšťania a vypínania motora, systém rozpoznávania dopravných značiek a funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, ktoré uľahčujú jazdu po diaľnici a v premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Aktívny parkovací asistent 22zabezpečuje plne automatizované manévre pri parkovaní stlačením jediného tlačidla.
V modeli Kuga má svetovú premiéru nový asistenčný systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s asistentom sledovania mŕtveho uhla. Táto voliteľná technológia sleduje oblasti mŕtvych uhlov vodiča a zaznamenáva prítomnosť vozidiel približujúcich sa zozadu. V prípade detekcie potenciálnej zrážky systém použije protiriadenie, aby na hrozbu upozornil vodiča a zabránil manévru, ktorým by došlo k zmene jazdného pruhu.
Svetovú premiéru v novom Forde Kuga má aj voliteľná technológia pomoci na križovatke. Sleduje potenciálne kolízie s protiidúcimi vozidlami v paralelných jazdných pruhoch a automaticky použije brzdy, aby sa zabránilo nehode alebo zmiernili jej následky v situáciách, keď vodič zatáča do križovatky uprostred premávky.
(Hybridná verzia s pohonom predných kolies je dostupná už od 32 890 €, verzia s pohonom všetkých štyroch kolies od 35 390 €)