Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Krátko po modernizácii modelov GLE a GLE kupé sa prezentujú aj modernizované modely Mercedes-Benz GLS, Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva 14,1 – 13,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 320 – 314 g/km)[1] a Mercedes‑AMG GLS 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,2 – 12,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 298 – 289 g/km)1. Množstvo zmien v dizajne, technike a výbave posúva komfort, konektivitu a atmosféru veľkého SUV na vyššiu úroveň.

Modely SUV s veľkorysými vonkajšími rozmermi ponúkajú vnútorný priestor až pre sedem cestujúcich v troch radoch sedadiel. Aktualizované vozidlá Mercedes-Benz GLS budú mať uvedenie na trh v októbri 2023.

Mercedes-Benz GLS: optické vylepšenie a funkčné terénne detaily

Najnovšie vozidlá Mercedes-Benz GLS možno spoznať podľa ešte výraznejšej masky chladiča. Štyri lamely majú kvalitnú galvanickú povrchovú úpravu vo farbe tieňová strieborná. Nárazník je vizuálne výraznejší. Jeho súčasťou sú mriežky bočných otvorov na prívod vzduchu v kombinácii s rámom vo vysokolesklej čiernej farbe. Prepracovaná bola aj veľkoplošná vizuálna ochrana spodku (sériová výbava). V zadnej časti upúta pozornosť vnútorný dizajn svietidiel s tromi horizontálnymi blokmi. Program kolies dopĺňajú nové 20-palcové disky z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom, vo farbe himalájska sivá a osústružené do leskla.

Mercedes-Benz GLS je rovnako ako predtým sériovo sedemmiestny. K dispozícii sú dve nové farby kože: katalánska béžová a hnedá Bahia. Prepracované bolo aj portfólio ozdobných prvkov. Lesklé hnedé lipové drevo je teraz súčasťou sériovej výbavy. Ozdobný prvok MANUFAKTUR vo vyhotovení s lesklým čiernym klavírovým lakom a prúdnicami, ktorý bol doteraz vyhradený pre model Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC, je už k dispozícii aj pre rodinu vozidiel Mercedes-Benz GLS. Lamely stredových a bočných ventilačných dýz majú galvanickú povrchovú úpravu vo farbe tieňová strieborná, čo je ďalší detail známy z modelu Mercedes-Maybach GLS.

Väčšina vodičov modelu GLS jazdí len po spevnených cestách alebo v ľahkom až stredne ťažkom teréne. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz preto prepracoval obsah terénneho technického balíka. Jeho súčasťami sú ochrana spodku, ako aj zväčšenie svetlej výšky o 30 milimetrov.

Aktualizovanú generáciu informačno-zábavného systému MBUX sprevádza nový vzhľad displejov. Displeje možno individuálne prispôsobiť pomocou troch štýlov (Klasický, Športový, Decentný) a troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis). V režime Klasický si vodič vyberie osvedčený vzhľad s dvoma tubusmi so známym obsahom, ktorý sa zobrazuje medzi dvoma kruhovými zobrazovacími jednotkami. V režime Športový dominuje červená farba, stredový otáčkomer je stvárnený dynamicky. V režime Decentný je zobrazovaný obsah zredukovaný len na to najdôležitejšie. Prostredníctvom náladového osvetlenia sa obsah obidvoch displejov môže zobrazovať v rámci siedmich farebných svetov. Výsledkom je pôsobivý farebný zážitok v interiéri. Centrálny displej ponúka všetok doterajší obsah a možno ho priamo a komfortne obsluhovať ako dotykový displej.

Terénny režim v aktuálnej generácii systému MBUX prináša vizuálny zážitok zo špeciálneho obsahu, ktorým je napríklad znázornenie stúpania, bočného náklonu, kompasu a uhla natočenia kolies. Vďaka sériovo dodávanému parkovaciemu balíku s 360-stupňovou kamerou ponúka aj funkciu Transparentná kapota motora. Po zapnutí terénneho jazdného programu sa na centrálnom displeji zobrazí virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla. Zobrazenie sa skladá zo snímok 360-stupňovej kamery. Funkcia Transparentná kapota motora umožňuje lepšie rozpoznať prekážky, napríklad veľké kamene alebo hlboké výmole, ktoré sa nachádzajú v jazdnej dráhe.

Náhon na všetky kolesá a prevodový pomer zameraný na veľkú ťažnú silu umožňujú vysokú hmotnosť prívesu s hodnotou až 3,5 tony a vertikálne zaťaženie do 140 kg. Spájacie zariadenie má na drieku dva prídavné čapy, o ktoré možno oprieť vhodný nosič bicyklov. Jeho maximálne zaťaženie je 100 kg, čo znamená, že s ním možno prepravovať aj elektrobicykle.

Ďalšími užitočnými prvkami výbavy určenej na prevádzku s prívesom sú asistent manévrovania s prívesom, aktualizovaná ponuka prívesu na centrálnom displeji a plánovač trasy pre jazdné súpravy. Pomocou neho možno nájsť trasy, ktoré sú optimalizované na jazdu s prívesom.

Mercedes-Maybach GLS: ešte prepracovanejší mimoriadny luxus

Charakteristickými znakmi vysokokvalitnej masky chladiča najvyššieho modelu sú vertikálne pochrómované lišty a nápis Maybach. Na mriežkach otvorov na prívod vzduchu je vzor Maybach a sú lemované pochrómovaným ozdobným prvkom. Novinkou v zozname voliteľnej výbavy sú 23-palcové kované disky kolies s typickým dizajnom značky Maybach a kovaným krytom skrutiek kolesa.

Novým prvkom sériovej výbavy je osvetlenie okolia s animovanou projekciou vzoru Mercedes-Maybach. Mimoriadne luxusný charakter vozidla Mercedes-Maybach zvýrazňuje v interiéri aj nový dizajn poťahov sedadiel. Stredové časti sedacej plochy a operadla majú teraz vysokokvalitné kosoštvorcové prešívanie s rozmiestnenou perforáciou. Výlučne pre interiér vozidiel Mercedes-Maybach sú v ponuke farebné kombinácie MANUFAKTUR krištáľová biela/striebrosivá pearl a MANUFAKTUR mahagónová hnedá/béžová macchiato.

Ďalšie inovácie modelov Mercedes-Benz GLS a Mercedes-Maybach GLS

  • Nové farby exteriéru: sodalitová modrá metalíza a jednovrstvový lak MANUFAKTUR vo farbe alpínska sivá
  • Najnovšia generácia volantu s dotykovými prvkami na ramenách volantu
  • Hlasového asistenta možno vyvolať aj bez aktivačného výrazu Hey Mercedes
  • Na želanie dodávaný systém zábavy MBUX pre viacero sedadiel prináša cestujúcim na zadných sedadlách rovnako bohatú ponuku funkcií infotainmentu a komfortu ako majú k dispozícii cestujúci vpredu. Cestujúci vzadu majú k dispozícii až tri dotykové displeje a množstvo intuitívnych možností ovládania, napríklad hlasového asistenta Hey Mercedes
  • Dve prípojky USB (mimoriadna výbava) s výkonom 100 W v stredovej konzole vzadu
  • ENERGIZING AIR CONTROL (v západnej Európe na želanie) s dvojstupňovou koncepciou filtrovania na zachytávanie jemného prachu a ďalších škodlivín

Prehľad modelov a údajov:

Mercedes-Benz GLS GLS 450 4MATICGLS 580 4MATICGLS 350 d 4MATICGLS 450 d 4MATIC
Zdvihový objemcm³2 9993 9822 9892 989
VýkonkW/k280/381380/517230/269270/367
priot./min5 800 – 6 1005 5003 600 – 4 8004 000
Príd. výkon (zvýšenie výkonu)kW/k15/2016/2215/2015/20
Max. krútiaci momentNm500730650750
priot./min1 800 – 5 0002 500 – 5 0001 350 – 3 2001 350 – 2 800
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu)Nm200250200200
Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTPl/100 km11,7 – 10,2[2]14,1 – 13,4[3]9,1 – 8,029,1 – 8,02
Kombinované emisie CO2 WLTPg/km266 – 2322321 – 3053240 – 2102240 – 2102
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs6,14,96,76,1
Maximálna rýchlosťkm/h250250238250
Mercedes-Maybach GLS GLS 600 4MATIC
Zdvihový objemcm³3 982
VýkonkW/k410/557
priot./min6 000 – 6 500
Príd. výkon (zvýšenie výkonu)kW/k16/22
Max. krútiaci momentNm730
priot./min2 500 – 5 000
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu)Nm250
Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTPl/100 km14,1 – 13,8
Kombinované emisie CO2 WLTPg/km320 – 3143
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs4,2
Maximálna rýchlosťkm/h250

Mercedes-AMG GLS: osviežené detaily dizajnu a aktualizácie softvéru

Spoločnosť Mercedes-AMG vylepšila model GLS 63 4MATIC+ a rozšírila aj sériovú výbavu. Vďaka exkluzívnej výbave a ďalej vylepšenej jazdnej dynamike na cestách sa model GLS 63 stáva hlavou rodiny SUV od značky AMG.

Vizuálne možno nový model rozpoznať podľa novonavrhnutej signatúry zadných svietidiel s LED. Paletu lakov dopĺňajú dve nové farby: MANUFAKTUR alpínska sivá uni a sodalitová modrá metalíza. Namiesto hviezdy Mercedes sa teraz na prednej maske nachádza erb AMG, čo je znak ešte bližšej príslušnosti k značke. Okrem toho treba spomenúť červené brzdové strmene, ktoré zdôrazňujú športový charakter. Pri otvorení predných dverí nový projektor loga prehrá svetelnú animáciu špecifickú pre AMG. Ponuka diskov siaha od sériových 21-palcových diskov z ľahkej zliatiny s desaťlúčovým dizajnom až po varianty s priemerom 22 a 23 palcov, aj ako kované disky.

Nové výrazné prvky v interiéri

Sedadlá AMG a interiérové prvky ako prístrojová doska sú potiahnuté výlučne kožou napa. Novinkou je farebné stvárnenie hnedá Bahia/čierna alebo béžová macchiato/čierna. Pre ozdobné prvky je na želanie k dispozícii aj lipové drevo v lesklej hnedej farbe. Na želanie je teraz k dispozícii aj klavírový lak MANUFAKTUR vo vysokolesklej čiernej farbe s plynulo prebiehajúcimi ozdobnými líniami. Z najnovšej generácie systému MBUX profituje teraz aj nový model Mercedes-AMG GLS: dizajn obrazoviek a funkcie špecifické pre AMG prispievajú k ešte intenzívnejšiemu zážitku zo značky.

Podstatne bohatšia sériová výbava

Sériová výbava je ešte pestrejšia ako v prípade štedro vybaveného predchodcu. Okrem iného zahŕňa aj elektrickú panoramatickú posuvnú strechu, vyhrievané a klimatizované predné sedadlá, adaptívneho asistenta diaľkového svetla a integráciu chytrého telefónu. K tomu treba pripočítať prepínateľnú výfukovú sústavu AMG Performance, ozvučovací systém Burmester®, pamäťový balík, systém 360-stupňového parkovacieho pilota, balík KEYLESS GO, ako aj asistenta sledovania mŕtveho uhla.

Vozidlo je takisto vždy vybavené najnovšou generáciou volantu AMG Performance. Okrúhle tlačidlá AMG na volante presvedčia brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Týmto spôsobom možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu. Veniec volantu možno na želanie vyhrievať a dá sa objednať aj so vzhľadom uhlíkových vlákien.

Zákazníci sa môžu tešiť aj na prvky mimoriadnej výbavy ako funkcia rozšírenej reality MBUX, svetlomety MULTIBEAM LED a balík AMG Driver’s Package. Okrem toho treba spomenúť aj balík AIR BALANCE, viackrivkové predné sedadlá a projekčný displej. Súčasťou sériovej výbavy sú aj interiérový asistent MBUX a temperovaný držiak na poháre.

V modeli GLS 63 sa o dynamický pohon stará osvedčený 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 450 kW (612 k). Štvorlitrový motor V8 z dielne Mercedes-AMG je dôsledne elektrifikovaný pomocou 48-voltového elektrického systému a integrovaného štartovacieho generátora (ISG) vrátane funkcie zvýšenia výkonu. Vyznačuje sa razantným nárastom hnacej sily s možnosťou jemného dávkovania výkonu. Na dosiahnutie lepšej odozvy motora sú medzi hlavami valcov umiestnené dvojprúdové turbodúchadlá. Naopak, pri nízkych požiadavkách na výkon sa aktivuje funkcia odpojenia valcov, čo citeľne znižuje spotrebu.

Motor V8 je elektrifikovaný pomocou integrovaného štartovacieho generátora (ISG) a 48-voltového elektrického systému. Integrovaný štartovací generátor spája štartér a alternátor do jedného výkonného elektromotora. Je namontovaný medzi motorom a prevodovkou. Integrovaný štartovací generátor preberá aj funkcie hybridného pohonu. K týmto funkciám patrí efekt zvýšenia výkonu, rekuperácia, posunutie ťažiska, funkcia kĺzania a takmer nepozorovateľné nabiehanie motora pri funkcii štart – stop.

Aktívna stabilizácia nakláňania s novým vyladením

Súčasťou sériovej výbavy je aj vzduchom odpružený podvozok AMG RIDE CONTROL+ s adaptívnym nastaviteľným tlmením. Aktívna stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL+ funguje pomocou dvoch elektromechanických aktuátorov na prednej a na zadnej náprave. Systém redukuje priečne nakláňanie pri jazdení v zákrutách a umožňuje presnejšie nastavenie reakcií vozidla pri zatáčaní a zmenách zaťaženia. Okrem toho zvyšuje komfort jazdy pri jazde v priamom smere, pretože kompenzuje nerovnosti na jednej strane vozovky.

Súčasťou modernizácie modelu Mercedes-AMG GLS bola aj aktualizácia softvéru a nové nastavenie stabilizácie nakláňania a vzduchového podvozka. Tieto opatrenia zväčšujú rozpätie medzi dynamikou jazdy a komfortom. Dokonalý jazdný zážitok umocňuje aj vyladenie softvéru, ktoré bolo zamerané na prispôsobenie systému ESP®, elektronicky riadeného zverného diferenciálu zadnej nápravy, plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ako aj riadenia podvozka.

Prehľad údajov

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Motor 4,0-litrový V8 s dvomi dvojprúdovými turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom
Zdvihový objemcm³3 982
Menovitý výkonkW/k450/612 + 16 kW/22 k (ISG)
priot./min5 750 – 6 500
Menovitý krútiaci momentNm850 + 250 (ISG)
priot./min2 500 – 4 500
Pohon Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G
Kombinovaná spotreba palival/100 km13,2 – 12,8[4]
Kombinované emisie CO2g/km298 – 2894
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs4,2
Maximálna rýchlosť[5]km/h280

Úspešný príbeh: závod v Tuscaloose

Keď bol v roku 1995 založený závod Mercedes-Benz v meste Tuscaloosa, bol to prvý veľký závod Mercedes-Benz mimo Nemecka. Približne dve tretiny ročnej produkcie sa vyvážajú, takže spoločnosť Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) so sídlom v USA je jedným z najväčších vývozcov automobilov v USA. Z výrobnej linky závodu v Tuscaloose zišli od roku 1997 približne štyri milióny vozidiel. Len v roku 2021 to bolo okolo 260 000 vozidiel SUV.

Závod v Tuscaloose využíva moderné digitálne, ekologicky udržateľné, efektívne a flexibilné výrobné metódy. Závod tak nadväzuje na projekt „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý symbolizuje budúcnosť výroby automobilov Mercedes-Benz. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz včas investoval do flexibilnej výroby a začal uplatňovať moderný digitálny výrobný ekosystém MO360. V závode v Tuscaloose je výrobca vďaka tomu schopný súbežne vyrábať veľké množstvá modelov so spaľovacími motormi, hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, ako aj plnoelektrických vozidiel.


[1] Všetky údaje sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.

[2] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[3] Všetky údaje sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.

[4] Všetky údaje sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.

[5] Elektronicky obmedzené

Značky: