Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Najnovšie generácie modelov Škoda Kodiaq a Superb pokračujú v tradícii päťhviezdičkového hodnotenia automobilov značky Škoda

› Škoda Kodiaq: 89 percent za ochranu dospelých cestujúcich a 83 percent za ochranu detských cestujúcich

› Škoda Superb: 93 percent za ochranu dospelých cestujúcich a 87 percent za ochranu detských cestujúcich – vďaka tomu sa Superb stal druhým najbezpečnejším vozidlom v rebríčku Euro NCAP pre rok 2024

Najvyššie skóre pre nové modely Škoda Kodiaq a Superb: oba získali maximálne možné päťhviezdičkové hodnotenie v nezávislom bezpečnostnom referenčnom teste Euro NCAP. Škoda Kodiaq získala 84 % a Škoda Superb 87 % z celkového počtu bodov. Týmto výsledkom česká automobilka pokračuje v sérii najvyšších hodnotení svojich vozidiel, a to aj pri prísnejších kritériách zavedených v roku 2023. Každý nový model značky Škoda od roku 2008 získal päť hviezdičiek.

Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto zodpovedný za oblasť technického vývoja, povedal: „Bezpečnosť našich zákazníkov a všetkých ostatných účastníkov cestnej premávky je našou najvyššou prioritou. Preto nás teší, že druhá generácia modelu Škoda Kodiaq a štvrtá generácia modelu Škoda Superb získali v teste Euro NCAP päťhviezdičkové hodnotenie. Sme obzvlášť hrdí na naše výsledky v oblasti ochrany dospelých a detských cestujúcich. Skutočnosť, že sme predĺžili úspešnú bilanciu päťhviezdičkových hodnotení našich vozidiel aj po zavedení prísnejších testovacích parametrov v roku 2023, potvrdzuje náš jasný záväzok k najvyšším bezpečnostným štandardom.”

Najvyššie hodnotenie ochrany dospelých a detských cestujúcich a vysoké hodnotenie ochrany zraniteľných účastníkov cestnej premávky a asistenčných systémov

Podľa prísnejších kritérií pre rok 2023, stanovených nezávislou organizáciou European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), získali nové modely Škoda Kodiaq a Škoda Superb päťhviezdičkové hodnotenie za ochranu dospelých a detských cestujúcich. Škoda Kodiaq získala 84 % celkového počtu bodov, pričom 89 % za ochranu dospelých cestujúcich, 83 % za ochranu detských cestujúcich, 82 % za zraniteľných účastníkov cestnej premávky a 78 % za bezpečnostné asistenčné systémy. Škoda Superb získala 87 % z celkového maximálneho počtu bodov, 93 % za ochranu dospelých cestujúcich, 87 % za ochranu detských cestujúcich, 82 % za ochranu zraniteľných účastníkov cestnej premávky a 80 % za bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka tomuto hodnoteniu je Superb druhým najbezpečnejším vozidlom v rebríčku Euro NCAP pre rok 2024. Päťhviezdičkové hodnotenie získal aj Volkswagen Passat, vyvinutý po boku modelu Superb spoločnosťou Škoda Auto v rámci projektu Beta+.

Vysoká úroveň pasívnej bezpečnosti v oboch modeloch

Karoséria modelov Kodiaq a Superb bola navrhnutá podľa najnovších štandardov a obsahuje vysokopevnostné oceľové prvky tvarované za tepla. Táto oceľ je použitá hlavne na A- a B- stĺpikoch, priečke oddeľujúcej motorový priestor od priestoru pre cestujúcich a stredového tunela. V prípade nehody sú pasažieri oboch modelov chránení nielen pevnou karosériou a veľkorysými deformačnými zónami, ale aj desiatimi airbagmi v modeli Škoda Superb a až deviatimi airbagmi v modeli Škoda Kodiaq, vrátane centrálneho airbagu medzi prednými sedadlami oboch vozidiel.

Komplexné asistenčné systémy zvyšujú bezpečnosť

Rad najmodernejších asistenčných systémov v oboch modeloch upozorňuje vodiča na potenciálne kolízie v mnohých situáciách a pomáha mu aktívne predchádzať ich následkom, alebo ich minimalizovať. Tieto systémy zahŕňajú Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov, asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) vrátane asistenta pre vyparkovanie (Rear Traffic Alert), rovnako ako antikolizný asistent, asistent pri odbočovaní, asistent prejazdu križovatkou a funkcie varovania pri vystupovaní z vozidla. Drive Assist aktívne pomáha vodičovi pri pozdĺžnom a priečnom riadení a okrem adaptívneho tempomatu (ACC) zahŕňa aj adaptívne udržiavanie v jazdnom pruhu s detekciou práce na ceste, proaktívnu ochranu cestujúcich, asistenta pre jazdu v dopravnej zápche a núdzový asistent (Emergency Assist). Radary novej generácie umiestnené po stranách predného nárazníka ďalej zlepšujú výkon asistenčných systémov, ako je Front Assist alebo asistent prejazdu križovatkou. Nová generácia radarov v zadnom nárazníku zvyšuje dosah asistenta zmeny jazdného pruhu. Nový asistent rozpoznania únavy a pozornosti monitoruje správanie vodiča, vyhodnocuje potenciálnu úroveň únavy a v prípade potreby spustí vizuálne a zvukové varovania vo virtuálnom kokpite.

Hodnotenie Euro NCAP od roku 1997

Európsky program hodnotenia nových automobilov (Euro NCAP), ktorý vznikol v roku 1997 a sídli v Leuvene v Belgicku, je spoločný projekt ministerstiev dopravy, automobilových klubov, poisťovacích asociácií a výskumných ústavov z ôsmich európskych krajín. Vykonáva nárazové testy súčasných automobilov a vyhodnocuje ich aktívnu a pasívnu bezpečnosť, ako aj bezpečnosť počas záchrany a vyslobodzovania. Od roku 2020 sa úpravy kritérií vykonávajú každé tri roky, ktoré rozširujú rozsah pôsobnosti tak, aby zahŕňal aspekty terciárnej bezpečnosti, ako sú tiesňové volania a informácie pre integrovaný záchranný systém na vozidlách poškodených nehodami.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.