Úspešní obchodníci si nájdu spôsoby, ako zvýšiť predaj. Potvrdzujú to aj informácie od spoločnosti SK-NIC, a.s, ktorá je správcom domény .sk. Tá uviedla, že v uplynulých pandemických mesiacoch sa registrovali domény, ktoré úzko súviseli s touto situáciou. Spoločnosť od januára 2020 dokonca spustila samostatné štatistiky pre tzv. „covidové“ domény, ktoré typicky používali niektoré zo slov ako napríklad rúško, respirátor, test, dezinfekcia a podobne. Prehľadné grafy si môžete pozrieť na ich webe.
Obchodníci si však našli cestu do online sveta v rôznych oblastiach a preto objem obchodovania počas pandémie vzrástol až o 54 %!
Návyky, ktoré sme sa naučili počas pandémie, nám ostali
Trend, ktorý priniesla pandémia, pokračoval aj v roku 2021. To znamená, že ľudia si zvykli existovať a nakupovať online. Stalo sa rutinou objednávať si potraviny, služby, dokonca aj koncerty, či kultúrne podujatia prostredníctvom rôznych webových rozhraní a platforiem. Denne sa na Slovensku zaregistruje viac ako 200 domén, ktoré tvoria nutný základ pre vybudovanie si vlastného webu. Mnoho obchodníkov bolo nútených presunúť svoj kamenný obchod do virtuálneho sveta a už v ňom zostávajú, pretože to má veľké výhody. Online svet totiž nepozná otváracie hodiny. A toto je len jedna z výhod internetového obchodu.
Zákazníci navštevujú online obchody, ktoré sú im blízke témou
Ostatné mesiace priniesli ďalšiu novinku v tvorbe a správe online obchodov. Je ňou akási pocitová, či mentálna modifikácia obchodov podľa typov zákazníkov. Čo to znamená? Predstavte si napríklad reštauráciu v starom meste, v biznis centre alebo na vidieku. Každá z nich ponúka jedlo. Ale výzdoba, zariadenie, farba stien a dekorácii je v každej z nich iná – prispôsobená typu a nálade zákazníkov. A podľa toho ich aj zákazníci navštevujú – každý podľa svojho vkusu.
Presne tak sú dnes tvorené aj online obchody. Zákazník sa v online priestore hýbe na istom počte webov – podľa svojej nálady a záujmov. Online obchod by teda mal byť blízko týmto zákazníkom. Štýlom grafiky, komunikácie, či používateľského rozhrania.
Jeden neznamená dosť
Prečo sú obchodné siete stále hustejšie a bližšie k obydliam zákazníkov? Pretože pochopili, že zákazník sa hýbe iba po istých miestach, cestuje do práce a z nej väčšinou identickou cestou, navštevuje rovnaké miesta pre oddych a rekreáciu. Ak nie je obchodný reťazec prítomný na tejto ceste, zákazník k nemu nezavíta. Viac pobočiek preto znamená viac príjmov.
Zákazník sa v online svet správa veľmi podobne. Ako sme už spomenuli vyššie, zákazník má svoje online návyky a miesta, ktoré navštevuje. A na tejto svojej virtuálnej ceste by mal stretnúť svoj online obchod. Úspešní obchodníci to pochopili a poskytujú viacero online obchodov s rôznymi názvami, aby ich „stretlo“ čo najviac zákazníkov.
Nič nie je zadarmo, ale v online svete viete začať obchodovať doslova „za babku“
Na záver len pripomenieme, že vytvoriť si dobrý a funkčný kamenný obchod vyžaduje financie. Tí, ktorí dlhoročne obchodujú cez online svet potvrdia, že náklady sú mnoho nižšie, ale stále je pre úspešnosť potrebné vynaložiť isté investície.
Výhoda online obchodovania je tá, že si vytvorenie a správu online obchodu môžete vyskúšať doslova „za babku“. Registrácia domény, kúpa webhostingu alebo aj celého riešenia sa ráta iba v desiatkách EUR mesačne. A to dáva ideálny priestor pre start-upy a začínajúce či malé firmy. Nájsť si zákazníkov a predať produkt či službu je nutné ako v reálnom, tak virtuálnom svete. V tom virtuálnom to však býva až niekoľkonásobne lacnejšie. Naprr. aj vďaka veľmi efektívnym nástrojom marketingu, ktoré internet ponúka. Ale to už je iná téma, ktorej sa môžeme venovať nabudúce.
Využite výhodnú akciu
Pre vstup do virtuálneho sveta je teraz vhodný čas. Akcia na výhodnú cenu domény beží od 18 do 24. októbra 2021. Cena za registráciu novej domény je pre registrátorov spoločnosťou SK-NIC, a.s. nastavená na 4,- EUR. To je naozaj takmer zadarmo, nakoľko ide až o ročné obdobie! Stačí si to len porovnať s mesačným paušálom za mobil.
Využiť túto ponuku a nájsť si svoju doménu preto skutočne stojí za uváženie – aj keď možno ešte nemá niekto jasno ako na to, je to pevný základ pre budúce podnikanie resp. možný budúci online obchod. A to vlastný, ktorý nie je závislý od funkčnosti siete niekoho iného. Stačí len zájsť za svojim registrátorom a je to (podmienky a ponuku pre registrátorov je možné nájsť na stránke sk-nic.sk/bud-online).