Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

 V nových vstupných plug-in hybridných modeloch BMW radu 3 a BMW radu 5 sa spájajú priekopnícka úspora energie, očarujúce prevádzkové náklady a typická radosť z jazdy. Oba modelové rady rozšíria od marca 2021 dve nové verzie s elektrifikovaným pohonom. Novinky v ponuke BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring ako aj BMW radu 5 Sedan a BMW radu 5 Touring využívajú štvrtú generáciu technológie pohonu BMW eDrive.

Spoločnosť BMW Group tak dôsledne pokračuje vo svojej modelovej ofenzíve v oblasti vozidiel s elektrifikovanými pohonmi. Už je jasné, že elektromobilita sa pre spoločnosť stáva kľúčovým bodom na ceste trvalo udržateľného rastu. Spoločnosť BMW Group plánuje vo fiškálnom roku 2021 zvýšiť predaje vozidiel s elektrifikovaným pohonom o približne 50 percent oproti už aj tak veľmi úspešnému roku 2020. Nové plug-in hybridné modely v ponuke BMW radu 3 a BMW radu 5 predstavujú ideálne predpoklady, aby k elektrickej mobilite pritiahli ďalšie cieľové skupiny. V ponuke rodiny BMW radu 3 budú v budúcnosti na výber štyri plug-in hybridné modely, pričom tri z nich aj s pohonom všetkých kolies BMW xDrive. BMW radu 5 potom prinesie až päť modelov, v ktorých sa spoja charakteristické športové jazdné vlastnosti, každodenné praktické využitie a možnosť cestovať na veľké vzdialenosti bez vypúšťania lokálnych emisií. Tri z nich dostanú inteligentný pohon všetkých kolies v štandardnej výbave či na požiadanie. Od marca 2021 tak bude ponuku spoločnosti BMW Group tvoriť 15 modelov značky BMW a jeden model značky MINI s plug-in hybridným pohonom. Aktuálne rozširovanie modelových radov predstavuje ďalší logický krok k ponuke, ktorá bude do roku 2023 obsahovať až 25 elektrifikovaných vozidiel.

Rodina vozidiel sa rozširuje o nasledovné verzie:
BMW 320e Sedan: vážená kombinovaná spotreba paliva: 1,8 — 1,3 l/100 km (WLTP), 1,8 — 1,5 l/100 km (NEDC); vážená kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,1 — 16,1 kWh/100 km (WLTP), 14,8 — 14,2 kWh/100 km (NEDC), vážené kombinované emisie CO2: 41 — 29 g/km (WLTP), 41 — 35 g/km (NEDC),

Cena v Nemecku (vrátane 19 % DPH): 47 450 eur,

BMW 320e Touring: vážená kombinovaná spotreba paliva: 1,9 — 1,4 l/100 km (WLTP), 1,9 — 1,7 l/100 km (NEDC); vážená kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,6 — 16,7 kWh/100 km (WLTP), 15,3 — 14,3 kWh/100 km (NEDC), vážené kombinované emisie CO2: 44 — 32 g/km (WLTP), 44 — 38 g/km (NEDC),

Cena v Nemecku (vrátane 19 % DPH): 49 000 eur,

BMW 320e xDrive Touring: vážená kombinovaná spotreba paliva: 2,2 — 1,5 l/100 km (WLTP), 2,1 — 1,9 l/100 km (NEDC); vážená kombinovaná spotreba elektrickej energie: 19,5 — 17,3 kWh/100 km (WLTP), 16,4 — 16,0 kWh/100 km (NEDC), vážené kombinované emisie CO2: 49 — 35 g/km (WLTP), 49 — 43 g/km (NEDC),

Cena v Nemecku (vrátane 19 % DPH): 51 500 eur,

BMW 520e Sedan: vážená kombinovaná spotreba paliva: 1,8 — 1,3 l/100 km (WLTP), 1,9 — 1,7 l/100 km (NEDC); vážená kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,2 — 16,3 kWh/100 km (WLTP), 15,1 — 14,5 kWh/100 km (NEDC), vážené kombinované emisie CO2: 41 — 30 g/km (WLTP), 43 — 39 g/km (NEDC),

Cena v Nemecku (vrátane 19 % DPH): 53 700 eur,

BMW 520e Touring: vážená kombinovaná spotreba paliva: 1,9 — 1,5 l/100 km (WLTP), 2,0 — 1,8 l/100 km (NEDC); vážená kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,4 — 17,0 kWh/100 km (WLTP), 15,6 — 15,0 kWh/100 km (NEDC), vážené kombinované emisie CO2: 43 — 34 g/km (WLTP), 46 — 42 g/km (NEDC),

Cena v Nemecku (vrátane 19 % DPH): 55 900 eur.

Ekonomicky dostupný vstup do sveta elektrifikovanej radosti z jazdy

Novinky v ponuke plug-in hybridných modelov vytvárajú priestor na mimoriadne ekonomicky výhodné spojenie výnimočných vlastností nových vozidiel BMW radu 3 a BMW radu 5 s pokročilým charakterom elektrifikovaných pohonných jednotiek. Plug-in hybridný systém vytvorený pre tieto vstupné modely pozostáva z 2,0-litrového 4-valcového benzínového motora s výkonom 120 kW (163 k) a elektrického motora s maximálnym výkonom 83 kW (113 k). V modeloch BMW 520e Sedan a BMW 520e Touring dosahuje elektromotor výkon 80 kW (109 k). Spolu vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k).

Inteligentne ovládaná spolupráca spaľovacieho a elektrického motora vytvára pre značku typickú špeciálnu hybridnú radosť z jazdy a výnimočne nízku spotrebu paliva. Oba motory posielajú výkon cez 8-stupňovú prevodovku Steptronic k zadným kolesám, prípadne pomocou systému xDrive k všetkým kolesám. Okrem systémového výkonu 150 kW (204 k) sa o spontánny nárast výkonu plug-in hybridného pohonu stará maximálny systémový krútiaci moment 350 Nm, ktorý zaručuje špičkové schopnosti zrýchľovať ako aj športové jazdné vlastnosti.

Nový model BMW 320e Sedan zrýchli o 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Pre model BMW 320e Touring potom platia hodnoty 7,9 sekundy a 220 km/h, zatiaľ čo v prípade nového modelu BMW 320e xDrive Touring to je 8,2 sekundy a 219 km/h. Nový model BMW 520e Sedan zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť hraničí pri 225 km/h. Nový model 520e Touring zvládne štandardný šprint za 8,2 sekundy a dosiahne rýchlosť 218 km/h. Nové plug-in hybridné modely dosahujú v čisto elektrickom režime maximálnu rýchlosť 140 km/h.

Veľký dojazd na elektrinu vďaka špičkovej technológii článkov batérií

Vzhľadom na príkladnú účinnosť elektrického motora a kapacitu vysokonapäťových batérií, sú nové plug-in hybridné modely ideálnym riešením na drvivú väčšinu každodenných jázd ako napríklad dochádzanie medzi domovom a prácou čisto na elektrickú energiu a tak bez vypúšťania lokálnych emisií. Najnovšia generácia lítiovo-iónových batérii, ktoré vyvinula a aj vyrába spoločnosť BMW Group, dokážu uskladniť energiu 12,0 kWh a poskytujú kapacitu 34 Ah. Vďaka tomu dosahuje BMW 320e Sedan podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd na elektrickú energiu do vzdialenosti 48 až 57 km, pre BMW 320e Touring to je 46 až 54 km, nový model BMW 520e Sedan zájde do vzdialenosti 41 až 55 km a nový model BMW 520e Touring poskytuje elektrický akčný rádius 45 až 51 km.

Na cestách sa vysokonapäťové batérie správajú vďaka rekuperácii brzdnej energie veľmi účinne. Súčasťou štandardnej výbavy sú aj dva nabíjacie káble. S ich pomocou sa môže vozidlo nabíjať zo štandardnej domácej zásuvky ako aj z nástenných nabíjačiek wallbox či na verejných nabíjacích staniciach. Vysokonapäťové batérie sa nabíjacím výkonom 3,7 kW nabijú z 0 na 80 percent svojej kapacity za 2,6 hodiny a z nuly na 100 percent za 3,6 hodiny.

Digitálne služby podporujú jazdenie bez lokálnych emisií

Systémy BMW Live Cockpit Plus a balík Connected Professional, ktoré tvoria súčasť štandardnej výbavy nových plug-in hybridných modelov, umožňujú vodičom využívať viacero digitálnych služieb, pričom niektoré z nich sú vytvorené špeciálne pre elektrickú mobilitu. S digitálnymi službami ako BMW eDrive Zone a BMW Points môžu vodiči plug-in hybridných modelov značky BMW využívať dodatočné stimuly a možnosti, aby čo najviac vyťažili z potenciálu mobility bez vypúšťania lokálnych emisií a tak v centrách miest prispeli k znižovaniu emisií hluku a CO2. V momente, keď vozidlo vojde do centra mesta, ktoré vozidlo na základe údajov z GPS a systému eDrive Zone vyhodnotí ako oblasť určenú iba pre vjazd vozidiel s elektrickým pohonom, ovládací systém plug-in hybridného pohonu automaticky aktivuje čisto elektrický jazdný režim. Okrem takýchto oficiálne vyhradených zón v Nemecku dokáže systém eDrive Zone rozpoznať zóny s ekologickými obmedzeniami aj v mnohých ďalších európskych mestách. Službu BMW eDrive Zone takto možno využívať vo viac ako 80 európskych mestách.

Nárast vzdialenosti prejdenej na elektrinu pomáha užívateľovi zlepšovať spotrebu, znižovať emisie a taktiež redukovať aj prevádzkové náklady. Platí to najmä v mestskej premávke, kde elektrický pohon dlhodobo dosahuje vyššiu účinnosť ako benzínové či naftové motory.

Jazdenie bez lokálnych emisií znamená aj odmenu v podobe bodov BMW Points, prvého programu na svete, ktorý odmeňuje vodičov plug-in hybridných modelov značky BMW. Za každý kilometer prejdený čisto na elektrickú energiu nasleduje ocenenie v podobe jedného bodu. Dvojitá porcia bodov nasleduje za jazdenie na elektrický pohon v oblastiach vyhradených ako BMW eDrive Zone. Nazbierané body sa dajú využiť ako kredit pri nabíjaní vysokonapäťových batérií na verejných nabíjacích staniciach BMW Charging Stations. Služby BMW eDrive Zones a BMW Points tvoria súčasť štandardnej výbavy nových plug-in hybridných modelov v ponuke BMW radu 3 a BMW radu 5.

Neobmedzené cestovateľské a každodenné schopnosti, rozšírená štandardná výbava

Pre čo najlepšie využitie priestoru sa vysokonapäťové batérie nových modelov BMW radu 3 a BMW radu 5 nachádzajú pod zadnými sedadlami. To znamená, že objem batožinového priestoru modelov Sedan a Touring zostal takmer nezmenený. V prípade nového modelu BMW 320e Sedan ide o objem 375 litrov, pre nový model BMW 520e Sedan platí hodnota 410 litrov. Nový model BMW 320e Touring poskytuje na batožinu priestor s objemom 410 až 1 420 litrov, v novom modeli BMW 520e Touring je k dispozícii 430 až 1 560 litrov. Vozidlá BMW radu 3 utiahnu príves s hmotnosťou do 1 500 kg, modely BMW radu 5 zvládnu až 1 700 kg.

Veľký vnútorný priestor prispieva k atraktívnej všestrannosti plug-in hybridných modelov, pretože využívajú pohon s dvoma motormi. Vďaka palivovej nádrži, ktorá má v modeloch BMW radu 3 objem 40 litrov a v modeloch BMW radu 5 až 46 litrov, pokrývajú vozidlá vysoký celkový akčný rádius, čo zlepšuje ich cestovateľské schopnosti.

Plug-in hybridné vozidlá v ponuke BMW radu 3 a BMW radu 5 dostali do štandardnej výbavy aj aktívnu ochranu chodcov. Pri jazde na elektrický pohon do rýchlosti 30 km/h vypúšťajú do okolia nezameniteľný výstražný zvuk navrhnutý špeciálne pre elektrifikované vozidlá značky BMW, aby ním vystríhali ostatných užívateľov cestnej premávky pred blížiacim sa vozidlom, pričom tento zvuk nemá žiaden vplyv na akustický komfort posádky vozidla.

Športové vlastnosti nových plug-in hybridných modelov umocňuje aj špeciálne nastavenie ako aj vytváranie dodatočného zvuku jazdy v interiéri cez reproduktory audiosystému, priame a precízne reakcie plynového pedálu či špeciálny radiaci program 8-stupňovej automatickej prevodovky s brzdením pri podraďovaní.

Štandardnú výbavu tvorí aj automatická klimatizácia s rozšírenými prvkami (BMW 520e Sedan, BMW 520e Touring) alebo automatická klimatizácia (BMW 320e Sedan, BMW 320e Touring) a nezávislé vykurovanie alebo klimatizovanie. Vďaka tomu možno interiér podľa potreby vopred vyhriať či vychladiť. Zaručuje to príjemnú teplotu vo vozidle ešte pred jeho štartom a to aj pri nízkej úrovni nabitia batérie. Teplotu interiéru možno nastaviť pomocou aplikácie pre mobilné telefóny My BMW aj na diaľku.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.