Cesta ako spopularizovať vyhľadávač od Microsoftu nám pripomína dávne klikanie na reklamné bannery.
Možno si pamätáte časy, kedy stačilo nainštalovať doplnok do prehliadača alebo špeciálnu aplikáciu do systému Windows, ktorá vám potom zobrazovala reklamné prúžky, alebo posielala reklamné emaily. Stačilo kliknúť na banner alebo odkaz a mohli ste prísť k nejakým centom.
Mnohí v tomto systéme videli príležitosť, ako zarobiť peniaze. Nebolo potrebné ovládať raketovú vedu. Stačila jednoduchá matematika a niekoľko sekúnd na to, aby ste zistili, že týmto spôsobom sa k normálnym peniazom prísť nedá, o zisku hovoriť len ťažko. Odmeny boli príliš malé a aj keby ste celý deň klikali na reklamy, je to vyslovene neproduktívny deň. To by sa ešte dalo akceptovať za predpokladu, že by tu bol zaručený prílev reklám.
V častých prípadoch sa dalo registráciou získať niekoľko prvotných emailov, prípadne reklamných bannerov. Nasledujúce dni sa horko ťažko objavil jeden takýto email alebo ponuka na banner. Ako sa ukázalo, väčšina služieb nefungovala a tento biznis model bol prevádzkovaný s cieľom zarobiť prevádzkovateľovi služby. Nie sa podeliť o príjmy z reklamy, ktoré deklaroval aj pre vás.
Zapamätanie značky = úspech?!
Toto však nie je jediný prípad, kedy by firma použila podobný postup, aby vryla do vašej pamäti jej produkt. Firma sa rozhodla, že využije systém odmien na to, aby vás naučila používať vyhľadávač Bing. Je to vyhľadávač, ktorý má čo ponúknuť a najmä v Spojených štátoch je podstatne rozšírenejší ako v našich končinách.
Je viac prispôsobený na lokálny US trh a má skutočne inteligentné funkcie. Či už plánujete cestu, hľadáte nejakú dobrú reštauráciu alebo len bežne vyhľadávate výrazy na internete.
Podobnou cestou sa vydal aj prehliadač Brave, ktorý patrí medzi internetové prehliadače s dôrazom na vaše súkromie. Testovali sme ho dlhšiu dobu a môžeme potvrdiť jeho reálny prínos. Jeho používaním a najmä zobrazovaním plateného obsahu, respektíve obrázkov či stránok, ktoré sú zapojené do takzvaného odmeňovacieho programu, vám dajú body navyše. V tomto prípade sú body premenené na kryptomenu BAT( Basic Attention Token).
Ako zbierať body?
Pozrime sa na systém odmeňovania Microsoft Rewards detailnejšie. Na stránke rewards.bing.com nájdete nástenku s informáciami o vašich štatistikách o tom koľko bodov ste nazbierali. Zobrazujú sa tu aj informácie o aktuálnych možnostiach, ako nazbierať ďalšie body, prípadne využiť nejakú akciu. Tento program má za cieľ priniesť Microsoftu väčší počet používateľov jeho vyhľadávača.
Nečakajte, že po niekoľkých vyhľadávaniach si uplatníte zľavu v eshope alebo získate nejakú výhodnú ponuku. Toto vám bude trvať pravdepodobne mesiace. Ide tak o jeden zo spôsobov, ako sa naučiť používať Bing pri vašich každodenných hľadaniach na internete.
Za každé vyhľadanie získate 3 body. V prehliadači potrebujete byť prihlásený, respektíve je potrebné mať prihlásenie do vášho účtu v Bingu. Toto je identické s vyhľadávačom Google, kedy ste prihlásený povedzme do vyhľadávača Google, ale prakticky ide o prihlásenie do všetkých jeho služieb. Prihlásenie do prehliadača Microsoft Edge a spustenie jeho synchronizácie napríklad po čerstvej inštalácii Windows je zároveň prihlásením do služieb Bingu.
Body za deň
Bežným vyhľadávaním v prehliadači na počítači môžete získať až 30 bodov denne, zvyšných 20 bodov bude potrebné urobiť na smartfóne. To platí pre úroveň 1. Na to aby ste sa dostali na ďalšiu úroveň, potrebujete nazbierať 500 bodov za mesiac. Ako vidno zbieranie bodov nebude lacný chlebík.
Informáciu o bodoch nájdete v nastaveniach systému a tiež na hlavnej stránke vyhľadávača Bing. Kliknutím na ikonu odznaku sa zobrazí menu, v ktorom budete môcť vidieť ďalšie aktivity na získanie bodov. Môžete si naplánovať výlet do Benátok, vyhľadať niečo o futbalovej legende alebo získať nápady na večeru. V skutočnosti nemusíte letieť do Benátok, ani variť jedlo, ktoré vám vyhľadávač poskytne. Stačí len na tieto tipy kliknúť a získate ďalšie body. Tieto body sú hodnotené lepšie a jedno kliknutie vám prinesie až 5 bodov.
Kredit na Alze
Okrem zbierania bodov máte možnosť nastaviť si cieľ ako body uplatiť. Jeden zo spôsobov, ako minúť odmenu za nazbierané body, je získať elektronický kredit na Alza.sk v hodnote 20 eur. Na to budete potrebovať 30 300 bodov. Zopakujme si jednoduchú matematiku a budete mať predstavu, ako dlho budete musieť zbierať body, než získate možnosť zámeny bodov za 20 eurový poukaz.
Denne sa dá nazbierať 50 bodov na úrovni 1. Na to aby ste sa dostali na úroveň 2, kedy budete môcť denne nazbierať až 250 bodov, ich najprv bude treba nazbierať 500 na úrovni 1. To vám potrvá s jemným zaokrúhlením približne 10 dní. Tento čas sa dá skrátiť o rôzne odmeny, ktoré sú uvedené vyššie, takže reálne nebudete potrebovať až 10 dní na prístup k 2. úrovni.
Na tejto úrovni už budete môcť zbierať 250 bodov denne s tým, že 150 z nich sa dá nazbierať cez vyhľadávanie v prehliadači a 100 cez mobilné vyhľadávanie. 10 dní vám zaberie na úroveň 2. Máte 500 bodov.
Prehupnutie na 2 úroveň zrýchli zbieranie bodov. Nechajme pre jednoduchosť výpočtu len základné body bez špeciálnych odmien. V takom prípade bude potrebné 121 dní na to, aby 100 nazbierali 30 300 bodov. Z cieľového počtu bodov môžeme odpočítať 500, ktoré už máte nazbierané počas prvých 10 dní. Priveľmi si nepomôžeme a znamená to približne 119 dní. Nech počítame, ako počítame, budete potrebovať na získanie tejto odmeny v eshope Alza.sk približne 4 mesiace.
Dalo by sa síce argumentovať, že špeciálne vyhľadávania zo šablón, ktoré ponúka Microsoft Rewards urýchlia vaše získavanie bodov. Avšak zoberme si to prakticky. Nie každý deň budete možno vyhľadávať cez vyhľadávač Bing, prípadne budete mať takú potrebu hľadania. Ďalšia vec je, že musíte zapojiť aj váš smartfón a vyhľadávanie cez mobilnú platformu. Sčítané a podčiarknuté, bude to trvať približne nami uvedené 4 mesiace.
Zisková činnosť alebo bonus navyše?
Čiastočnú odpoveď na túto otázku máte už v úvode. Hľadanie zlatej bane alebo závratných ziskov tým, že budete používať vyhľadávač Bing nie je tá správna cesta, ako tráviť váš deň. Toto je najmä aktivita Microsoftu, ako vám vryť do pamäti a vytvoriť návyk na používanie tohto vyhľadávača.
Tento postup sa nedá úplne odsudzovať a ak sa firma chce podeliť z reklamných ziskov spolu s vami, tým, že budete používať ich produkt, nie je na tom vyslovene nič zlé. Závisí to však od vašich potrieb a toho, či vám vyhľadávač bude vyhovovať. Cesta na rýchle zbohatnutie to nie je a čas ukáže ako veľmi to myslí Microsoft so systémom odmeňovania vážne. Minulé pokusy iných firiem v rámci reklamného trhu a podobného princípu neskončili veľmi pozitívne a prakticky sa tento biznis model ukázal ako nevhodný.
Zdroj: Microsoft
Prečítajte si aj: