Spoločnosť Ford predstavila športový a atletický nový crossover Puma, inšpirovaný SUV. Príťažlivý štýl exteriéru predstavuje ďalšiu kapitolu dizajnovej filozofie značky Ford zameranej na človeka.
- K inováciám vyvinutým podľa podnetov zákazníkov patrí dômyselné a flexibilné riešenie zadného batožinového priestoru, ktoré zaistí najlepší a nekompromisný priestor a objem pre batožinu vo svojej triede.
- Pokročilá 48-voltová technológia Ford EcoBoost Hybrid zvyšuje efektivitu, výkon a zábavný charakter modelu Puma.
- Medzi nekomplikované a intuitívne technológie patrí adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, nová funkcia informácií o miestnom nebezpečenstve, bezdrôtové nabíjanie a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s farebným rozsahom „true color“.
Spoločnosť Ford dnes predstavila nový model Ford Puma – kompaktný crossover inšpirovaný SUV, ktorý spája úžasný dizajn exteriéru; nekompromisný batožinový priestor s najväčším objemom vo svojej triede a inteligentnú mild hybridnú pohonnú jednotku.
Nový Ford Puma predstavuje novú kapitolu v dizajnovej identite značky Ford. Prichádza s charizmatickými štýlovými líniami vrátane výrazných, hore umiestnených svetlometov a športových, aerodynamických línií. Proporcie kompaktného crossovera zaručujú zvýšenú polohu za volantom pre zážitok zo suverénnejšej jazdy a zároveň podporujú špičkový a nekompromisný objem batožinového priestoru vo svojej triede na úrovni 456 litrov.
Puma využíva 48-voltovú technológiu Ford EcoBoost Hybrid, takže zákazníci si môžu užiť mohutný, dostupný výkon a optimalizovanú spotrebu paliva. Mild hybridná pohonná jednotka bezproblémovo pripája krútiaci moment elektromotora, ktorý podporuje 1,0-litrový trojvalcový zážihový motor EcoBoost s nízkym trením, takže celkový výkon je až 155 koní.
Medzi pokročilé technológie asistencie vodičovi, ktoré zaisťujú jednoduchší a menej stresujúci zážitok z jazdy, patrí:
- adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pre jednoduchšiu jazdu na diaľnici a v hustej premávke,
- nová funkcia informácií o miestnom nebezpečenstve, ktorá dokáže informovať vodiča o nebezpečných situáciách na ceste predtým, ako ich zaznamená vodič alebo snímače vozidla.
Puma je tiež prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré ponúka otváranie dverí batožinového priestoru bez použitia rúk, komfort sedadiel s funkciou masáže bedier a praktické technológie.
„Zákazníci nám povedali, že chcú kompaktné vozidlo s výrazným vzhľadom, ktoré prináša riešenia aj pre každodenný život. Výsledkom je náš nový Ford Puma – charizmatický, praktický a s technológiami od masážnych sedadiel až po mild hybridné pohonné jednotky,“ povedal Stuart Rowley, prezident spoločnosti Ford of Europe.
Nový model Puma sa pripojí do rozširujúcej sa rodiny európskych SUV a crossoverov značky Ford inšpirovaných SUV. Súčasťou radu je Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge a úplne nový Explorer Plug-In Hybrid. Predaj SUV značky Ford v Európe teraz predstavuje viac ako jednu pätinu, pričom v roku 2018 vzrástol o viac ako 19 %.
Puma sa začne predávať na konci roka. Pri výrobe sa uplatní výnimočné remeselné spracovanie a kvalita v rumunskom závode Ford Craiova, do ktorého spoločnosť od roku 2008 investovala takmer 1,5 miliardy eur.
Evokujúci dizajn sa spája s prvotriednou praktickosťou
Štýlový, športový a príťažlivý nový model Ford Puma optimalizuje architektúru vozidiel Ford kategórie B. Využíva optimalizovaný rázvor a rozstup kolies, čím získal atraktívne proporcie SUV.
Puma má nízku, zvažujúcu sa líniu strechy, ktorá vytvára dramatickú a okamžite rozoznateľnú siluetu. Podporuje trend klinovitých bočných profilov crossoverov s dizajnom „opačného klinu“, ktorý sa vyznačuje plochejšou bočnou líniou a vyváženejšími proporciami. Tím dizajnérov spoločnosti Ford vytvoril vo vozidle s výrazným vzhľadom povrchy s mimoriadnym emocionálnym nábojom a spolu s tímom konštruktérov dodali vozidlu nekompromisný štýl, prístup a batožinový priestor.
Zmyselná povrchová úprava pokračuje aj na bokoch modelu Puma a s výraznými oblúkmi blatníkov zvýrazňujú športový charakter. Expresívne prvky prednej časti obsahujú spletité svetlomety v tvare „kanoe“, ktoré sú usadené vysoko na kapote. LED hmlové svetlá sú umiestnené priamo pod nimi a integrované do predných nasávacích otvorov vzduchu, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu cez predné kolesá, čím sa redukuje turbulencia a zlepšuje sa aerodynamika. Predné svetlomety sa tiahnu dopredu smerom k okamžite rozpoznateľnej prednej mriežke chladiča, takže model Puma má odvážny, aerodynamický a rozpoznateľný dizajn prednej časti.
Zvýraznené proporcie modelu Puma ďalej posilňuje unikátny „plávajúci“ dizajn predného stĺpika. Toto neprerušované spojenie bočnej línie s krytom pod čelným sklom prenáša vizuálne vnímanie hmoty kabíny ďalej dozadu, čím sa vytvára mohutná, avšak súčasne výrazne elegantná silueta.
„Od prvého dňa sme si predstavili vozidlo v tomto segmente, ktoré bolo okamžite rozpoznateľné. Vytvorili sme kompaktný crossover – iný než modely, ktoré sme vyrábali doteraz,“ povedal George Saridakis, riaditeľ dizajnu interiéru a exteriéru spoločnosti Ford of Europe. „Tento úžasný nový vzhľad reprezentuje ďalšiu kapitolu dizajnovej identity značky Ford, pričom ústredná koncepcia „sexy útočiska“ využíva dômyselné a elegantné konštrukčné riešenia, ktoré – v kombinácii s mimoriadne expresívnym exteriérom – potešia a prekvapia zákazníkov a splnia ich odlišné potreby a túžby.“
Nový crossover Puma sa predstaví v podobe výrazných verzií, vrátane športového modelu Puma ST-Line a štýlového modelu Puma Titanium, ktoré odrážajú preferencie jednotlivých zákazníkov.
Puma Titanium má unikátne, strojovo opracované 18-palcové zliatinové disky kolies Pearl Grey a chrómové prvky na mriežke chladiča, bočných prahoch a hmlových svetlách. Zadný difúzor a spodná ochranná doska sú nalakované metalickou sivou farbou a okná sú lemované vysokolesklými čiernymi lištami. Vo vnútri modelu Puma Titanium sa nachádza volant s koženým efektom, dekormi okolo ukazovateľov a prístrojovej dosky s dreveným efektom a výraznými textilnými panelmi na vnútornej strane dverí.
Model Puma ST-Line inšpirovaný modelmi tímu Ford Performance je štandardne vybavený 18-palcovými alebo 19-palcovými voliteľnými zliatinovými diskami s matným čiernym povrchom a športovým podvozkom so špeciálne naladenými pružinami a tlmičmi nárazov. V prednej časti sa nachádza mriežka chladiča ST-Line s matnými čiernymi detailmi a vysokolesklým lemom, vysokolesklými rámikmi hmlových svetiel a voliteľným väčším, funkčným strešným spojlerom.
Výrazné, charakteristické prvky spodného krídla ST-Line smerujú vzduch do nasávacích otvorov vzduchovej clony. V interiéri modelu Puma ST-Line sa nachádza volant s plochou spodnou časťou a charakteristickým červeným prešívaním – dostupný aj pre voliteľné, čiastočne kožené sedadlá. Zliatinové pedále, hliníková radiaca páka a čierne čalúnenie stropu ešte viac zvýrazňujú športový charakter.
Paleta 10 žiarivých farieb laku zahŕňa modrú Blazer Blue, bielu Frozen White, červenú Race Red, striebornú Solar Silver, čiernu Agate Black, červenú Lucid Red, sivú Grey Matter, modrú Desert Island Blue, sivú Magnetic a bielu Metropolis White.
Príťažlivý štýl modelu Puma je v kontraste s bezprecedentnou praktickosťou kompaktného crossoveru. Podporujú ho inovatívne riešenia zadného batožinového priestoru, ktoré ponúkajú praktické riešenia každodenných problémov s batožinou. Puma má nekompromisný objem batožinového priestoru (najväčší vo svojej triede) na úrovni 456 litrov. Do flexibilného batožinového priestoru sa po sklopení sedadiel v druhom rade pohodlne zmestí krabica s dĺžkou 112 cm, šírkou 97 cm a výškou 43 cm.
Ford MegaBox spĺňa a prekračuje požiadavky zákazníkov na praktický batožinový priestor. Výsledkom je hlboký, univerzálny úložný priestor, do ktorého sa pohodlne zmestia dva golfové vaky nastojato.
Toto riešenie úložného priestoru ponúka objem 80 litrov na ploche so šírkou 763 mm, dĺžkou 752 mm a hĺbkou 305 mm. Umožňuje uloženie nestabilných predmetov s výškou do približne 115 cm vo vzpriamenej polohe, ako sú napríklad izbové rastliny. Prípadne, ak veko zložíte nadol, priestor možno použiť na zakrytie zašpinených športových potrieb alebo zablatených topánok Wellington. V úložnom priestore Ford MegaBox sa nachádza syntetická vnútorná vrstva a v spodnej časti zase výpustná zátka, čo uľahčuje čistenie vodou.
Pre ešte väčšiu všestrannosť je možné podlahu batožinového priestoru v modeli Puma ľahko nastaviť jednou rukou podľa požiadaviek prevážanej batožiny a zaistiť ju v jednej z troch polôh:
- V najnižšej polohe je dostupný maximálny objem batožinového priestoru, ktorý je k dispozícii po ukrytí priestoru Ford MegaBox.
- V hornej polohe sa oblasť pod podlahou zväčší a podlaha batožinového priestoru bude v rovine so sklopenými sedadlami v druhom rade.
- Po vybratí možno podlahu bezpečne vertikálne oprieť o operadlá sedadiel v druhom rade a využiť celý objem 456 litrov.
Podlaha obsahuje štruktúru včelích plástov so šesťuholníkovými bunkami, ktoré sa kvôli svojej odolnosti a pevnosti používajú pri konštrukcii mimoriadne pevných komponentov pre prúdové lietadlá a superšporty.
Nakladanie batožiny do modelu Puma je ešte ľahšie vďaka technológii ovládania dverí batožinového priestoru bez použitia rúk. Systém umožňuje prístup do batožinového priestoru aj s rukami plnými potravín, športového vybavenia alebo s deťmi, a to jednoduchým kopnutím nohou pod zadný nárazník.
Dvere batožinového priestoru v modeli Puma sú vybavené aj inovatívnym riešením zadného plató – konštruktéri vyriešili problém, kam odložiť plató pri nakladaní, vykladaní a prevážaní veľkých predmetov. Kryt batožinového priestoru, ktorý je namontovaný na dverách batožinového priestoru, sa posúva spolu s dverami batožinového priestoru, takže nie sú potrebné bočné vzpery a vozidlo ponúka neobmedzený prístup do zadnej časti s batožinou. Flexibilný kryt batožinového priestoru sa ľahko prispôsobí tvarom objemných predmetov.
„Počas celého procesu vývoja bolo naším cieľom priniesť bezprecedentnú úroveň praktických vlastností v kompaktnom a efektívnom balení,“ povedal Norbert Steffens, hlavný konštruktér programu Puma. „Unikátne riešenie priestoru Ford MegaBox a plató v modeli Puma sú príkladmi inovatívneho myslenia, ktoré nám pomohlo priniesť flexibilitu bez ústupkov v štýle.“
Pokročilé technológie pohonných jednotiek
Spoločnosť Ford tento rok oznámila, že každý z modelov, ktorý predstaví po uvedení úplne nového modelu Focus, bude k dispozícii aj ako elektrifikovaná verzia. Zákazníci nového modelu Puma budú medzi prvými, ktorí budú môcť využívať sofistikovanú mild hybridnú architektúru od spoločnosti Ford – prispôsobenú s cieľom znížiť spotrebu paliva a zároveň zvýrazniť zážitok zo zábavnej jazdy s výkonnejším a citlivejším prejavom.
Technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost o integrovaný štartér/generátor (BISG) poháňaný remeňom s výkonom 11,5 kW. Systém BISG nahrádza štandardný alternátor a umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.
Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým motorom s nízkym trením. Uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.
V ponuke sú verzie s výkonom 125 koní a 155 koní. Inteligentný, samoregulačný, mild hybridný systém nepretržite monitoruje spôsob používania vozidla a určuje, kedy a s akou intenzitou je potrebné optimálne nabíjať akumulátor, a kedy je možné využiť energiu uloženú v akumulátore pomocou jednej z dvoch stratégií:
- Funkcia zvýšenia krútiaceho momentu využíva funkcionalitu elektromotora systému BISG a krútiaci moment zvyšuje až o 50 Nm, čím sa znižuje množstvo práce, ktorú musí vykonať zážihový motor a znižuje sa spotreba paliva až o 9 percent (podľa analýzy WLTP). V tomto režime sú emisie CO2 na úrovni od 124 g/km a spotreba paliva od 5,4 l/100 km pre verziu s výkonom 125 koní. Pre verziu s výkonom 155 koní sú emisie CO2 na úrovni od 127 g/km a spotreba paliva od 5,46 l/100 km.*
- Funkcia dodatočného krútiaceho momentu využíva funkcionalitu elektromotora systému BISG na zvýšenie celkového krútiaceho momentu, ktorý dodáva pohonná jednotka, až o 20 Nm nad úroveň samostatného zážihového motora pri plnom zaťažení – a pre optimalizovaný výkon je k dispozícii až o 50 % vyšší krútiaci moment pri nižších otáčkach.
Krútiaci moment elektromotora pomáha dosahovať presvedčivejší a citlivejší výkon. Pri nižších otáčkach motora je k dispozícii až o 50 % vyšší krútiaci moment, čím sa dosahuje flexibilnejší a prepojenejší zážitok z jazdy. Systém BISG umožnil konštruktérom spoločnosti Ford znížiť kompresný pomer 1,0-litrového motora EcoBoost a použiť väčšie turbodúchadlo zaisťujúce vyšší výkon, a to vďaka obmedzeniu oneskorenia funkcie turbodúchadla, ktoré taktiež otáča motorom rýchlejšie pre trvalú odozvu turbodúchadla.
Systém BISG dokáže znova naštartovať motor za približne 300 milisekúnd, čo je približne rovnako dlhý interval ako žmurknutie oka. Zároveň umožňuje, aby technológia automatického vypínania a štartovania motora v modeloch Puma EcoBoost Hybrid pracovala v širšom spektre scenárov pre ešte väčšiu úsporu paliva. Funguje napríklad pri spomaľovaní pred zastavením pod 15 km/h a dokonca aj vtedy, keď je zaradená rýchlosť a stlačeným spojkový pedál.
„Náš 1,0-litrový motor EcoBoost už dokázal, že úspornosť a výkon môžu ísť ruka v ruke. Naša technológia EcoBoost Hybrid pozdvihuje tieto parametre na vyššiu úroveň,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby. „Veríme, že zákazníci si zamilujú hladký a okamžitý prenos výkonu našich pohonných jednotiek EcoBoost Hybrid, rovnako ako menej časté návštevy čerpacích staníc.“
Zákazníci si môžu okrem toho vybrať z pokročilého radu zážihových motorov Ford EcoBoost a vznetových motorov Ford EcoBlue, ktoré podporuje systém automatického vypínania a štartovania motora (štandardná výbava), ktorý znižuje prevádzkové náklady, a ďalej šesťstupňová manuálna prevodovka s hladkým radením.
1,0-litrový motor EcoBoost s výkonom 125 koní bude mať emisie CO2 na úrovni 131 g/km a spotrebu paliva 5,8 l/100 km. Po uvedení modelu na trh sa do zostavy pripojí aj vznetová pohonná jednotka a sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka.
1,0-litrový motor EcoBoost a EcoBoost Hybrid sú ako prvé trojvalcové motory vybavené systémom deaktivácie valca, ktorý automaticky vypne jeden z valcov motora, keď nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo ustálenou rýchlosťou. Systém dokáže vypnúť alebo znovu aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd.
Model Puma ďalej optimalizuje architektúru vozidiel kategórie B značky Ford, ktorá taktiež zaisťuje špičkovú dynamiku jazdy pre Ford Fiesta. Nové, tuhšie zadné zavesenie s vlečenými ramenami, väčšími tlmičmi nárazov, tuhšími silentblokmi a optimalizovanými hornými úchytmi zavesenia kolies znižujú trenie a zvyšujú tuhosť celého podvozka, čo podporuje najlepšiu dynamiku jazdy vo svojej triede.
Technológie inšpirované dôverou
Puma využíva 12 ultrazvukových snímačov, tri radary a dve kamery umiestnené okolo auta, ktoré patria do rodiny technológií Ford Co-Pilot360. Zdokonaľujú ochranu, riadenie a parkovanie a sú navrhnuté tak, aby bola jazda pohodlnejšia, menej vyčerpávajúca a bezpečnejšia.
Adaptívny tempomat so systémom Stop & Go podporený sedemstupňovou automatickou prevodovkou, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pomáhajú udržiavať komfortnú vzdialenosť od vozidiel vpredu. Systém taktiež znižuje stres počas dlhých ciest tým, že udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Dokáže prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa zákonných limitov, pretože sleduje aj dopravné značky popri ceste a na nadzemných portáloch, a okrem toho využíva aj informácie z palubného navigačného systému.
Funkcia Stop & Go umožňuje systému adaptívneho tempomatu úplne zastaviť vozidlo- použitím až 50 % celkovej brzdnej sily a automaticky sa rozbehnúť, ak zastavenie trvá kratšie ako 3 sekundy. Ak zastavenie trvá dlhšie ako 3 sekundy, vodič môže stlačiť tlačidlo na volante alebo jemne stlačiť plynový pedál a vozidlo sa rozbehne.
Nová funkcia informácií o miestnom nebezpečenstve – využívajúca palubný modem FordPass Connect – dokáže informovať vodiča o nebezpečnej situácii na ceste pred vozidlom, aj keď nehodu nevidno kvôli zákrute alebo iným vozidlám.
Výstrahy funkcie informácií o miestnom nebezpečenstve sa poskytujú nezávisle od satelitného navigačného systému podľa aktuálnych údajov od spoločnosti HERE Technologies – pochádzajú od miestnych orgánov, záchranných služieb a údajov z iných vozidiel pripojených ku „cloudu“.
Upozornenia na nebezpečenstvá vrátane prác na ceste; pokazených vozidiel; zvierat, chodcov a objektov na vozovke, a dokonca aj nebezpečných podmienok, sa do vozidla prenášajú bezdrôtovo, takže vodič má k dispozícii pokročilé výstrahy o situácii mimo zorného poľa.
V modeli Ford v kategórii B sa po prvýkrát nachádza zadná, 180° širokouhlá kamera. Obraz možno zobraziť na dotykovom displeji vo vozidle, takže pri cúvaní z parkovacích miest alebo príjazdových ciest možno ľahšie zbadať chodcov, cyklistov a iné vozidlá.
Systém monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) spolu so systémom upozornenia na križujúce vozidlá môže pri cúvaní vydať výstrahu pred vozidlami, ktoré môžu čoskoro prechádzať za vami, takže pomáhajú vodičom v modeli Puma cúvať s väčšou dôverou. Ak vodič nereaguje na výstrahy, systém môže použiť brzdy, aby zabránil alebo zmiernil následky nehody.
Aktívny parkovací asistent s technológiou kolmého parkovania pomáha vodičom nájsť vhodné parkovacie miesta a autonómne zaparkovať pozdĺžne alebo kolmo k ostatným vozidlám. Technológia automatických diaľkových svetiel dokáže automaticky prepnúť svetlomety modelu Puma na stretávacie svetlá, aby sa zabránilo oslňovaniu protiidúcich vodičov.
Funkcia detekcie krajnice ďalej vylepšuje systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Dokáže rozpoznať, kde spevnená cesta prechádza na nespevnený povrch, napríklad mäkkú krajnicu, štrkový alebo trávnatý okraj cesty. Systém dokáže pomocou slabého krútiaceho momentu nasmerovať volant, aby zabránil vozidlu zísť z vozovky.
Technológie v modeli Puma taktiež pomáhajú vodičom jazdiť v preplnenom mestskom prostredí. Systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov dokáže zaznamenať ľudí na ceste pred vozidlom alebo v jeho blízkosti, prípadne ľudí, ktorí môžu križovať dráhu vozidla. Systém je navrhnutý tak, aby znížil závažnosť niektorých čelných kolízií s vozidlami a chodcami alebo úplne zabránil niektorým typom nehôd. V modeli Puma je zabudovaná vylepšená verzia technológie s kamerou so širokouhlejším objektívom, ktorý pomáha dokonalejšie sledovať pohyby chodcov.
V prípade nehody systém brzdenia po nehode pomáha znižovať vplyv potenciálnej sekundárnej kolízie. Po zaznamenaní počiatočnej nehody začne automaticky mierne brzdiť. Spomalenie vozidla môže potenciálne zmierniť zranenia cestujúcich a ďalšie poškodenie vozidla.
Medzi dodatočné technológie, ktoré pomôžu vodičom v modeli Puma zamedziť nehodám, patria:
- Asistent riadenia pri úhybnom manévri, ktorý je navrhnutý na prevádzku pri mestských a diaľničných rýchlostiach. Pomocou radaru a kamery zaznamenáva pomalšie sa pohybujúce a stojace vozidlá vpredu a poskytuje podporu riadenia, aby vodič dokázal manévrovať okolo prekážky pri hroziacej zrážke.
- Systém výstrahy pred jazdou v protismere využíva kameru namontovanú na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla. Pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.
„Puma prichádza s bezprecedentnou množinou technológií vo svojej kategórii,“ povedal Steffens. „Od bezdrôtového nabíjania až po systém Stop & Go – funkcie sú navrhnuté tak, aby hladko vstúpili do života majiteľov, a aby bola jazda v modeli Puma jednoduchá a intuitívna.“
Inovatívny a lákavý
Inovatívny a luxusný interiér v modeli Puma pomáha majiteľom bojovať so stresom každodenného života a ponúka útočisko.
Predné sedadlá s funkciou masáže bedier sú novinkou v kategórii. V modeli Puma sa vzpružia unavené svaly, aby bola jazda uvoľnenejšia. Masážny systém s tromi vakmi ponúka tri nastavenia intenzity a nastaviteľné smery otáčania.
Predné sedadlá majú štíhlu konštrukciu operadla, ktorá maximalizuje priestor pre kolená cestujúcich v druhom rade. Tvary lavicového sedadla v druhom rade boli navrhnuté tak, aby sa uľahčilo nastupovanie do vozidla a vystupovanie z vozidla. Sedadlo vodiča je taktiež výškovo nastaviteľné.
Predné a zadné sedadlá sa v závislosti od verzie modelu Puma dodávajú s odnímateľnými a umývateľnými poťahmi, takže interiér možno zachovať v stave novoty. Zákazníci si dokonca môžu prispôsobiť interiér pomocou rôznych farieb a dizajnov. Vďaka integrovanému zipsu môže majiteľ ľahko jednou rukou vyberať kryty.
Okrem toho, panoramatická strecha otvárateľná v celej dĺžke, ktorá sa skladá z dvoch širokých sklených panelov vyrobených z tvrdeného, tónovaného skla, vytvára ešte priestrannejší a vzdušnejší pocit pre cestujúcich vpredu i vzadu.
Medzi inovatívne funkcie patrí bezdrôtová nabíjacia podložka pre ľahké nabíjanie smartfónov počas jazdy, takže vodič si môže vziať prácu so sebou a zostať pripojený na sociálne siete. Podložka sa nachádza tesne pod prístrojovou doskou, automaticky zaznamenáva kompatibilné zariadenia a spúšťa nabíjanie. Pri nabíjaní preto nie je potrebné obsadiť jeden z dvoch USB vstupov nabíjacím káblom.
Zariadenia môžu zostať pripojené k systému komunikácie a zábavy Ford SYNC 3 cez Bluetooth aj pri použití bezdrôtového nabíjania. Vodič môže v modeli Puma ovládať audiosystém, navigáciu a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových povelov. V cene systému je kompatibilita s funkciami Apple CarPlay a Android Auto. Podporu zaisťuje 8-palcový stredový dotykový displej, ktorý možno ovládať pomocou gest priblíženia a posúvania.
Ford Puma obsahuje technológiu zabudovaného modemu FordPass Connect, takže vozidlo sa premení na mobilný prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia až 10 zariadení. Systém umožňuje využívať širokú škálu praktických funkcií prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass, vrátane funkcie vyhľadávania vozidla a kontroly jeho stavu. Umožňuje skontrolovať hladinu paliva, stav poplašného systému, životnosť oleja a ďalšie komponenty, prípadne odomknúť dvere na diaľku. Modely vybavené sedemstupňovou automatickou prevodovkou dokážu na diaľku naštartovať motor.**
Voliteľný audiosystém B&O bol dynamicky vyladený, aby zaistil prvotriedny zvukový zážitok bez ohľadu na jazdné podmienky.
Súčasťou systému s 10 reproduktormi je subwoofer s rozmermi 150 mm x 200 mm prepojený s externým prostredím integrovaný do batožinového priestoru bez obmedzenia priestoru pre batožinu, ktorý prehráva ladné basové tóny. Umiestnenie výškových reproduktorov bolo optimalizované, aby sa pri prehrávaní vytvorila širšia zvuková scéna vo výške uší poslucháča, takže všetci cestujúci si užijú podmanivý zvukový zážitok. Jadrom systému je zosilňovač s digitálnym spracovaním signálov s výkonom 575 W, ktorý ovláda ekvalizáciu a zmiešavanie zvukov vrátane voliteľného priestorového zvuku.
Okrem toho, 12,3-palcový plne konfigurovateľný digitálny prístrojový panel umožňuje vodičom prispôsobiť si zobrazenie a uprednostniť niektoré informácie vrátane upozornení asistenčných technológií a satelitného navigačného systému. Panel využíva technológiu voľných tvarov, ktorá umožňuje využiť zakrivenie horných hrán a zaisťuje konzistentný dizajn interiéru. Panel s voľnými tvarmi obsahuje obvody zabudované do displeja, takže dizajnéri mohli vytvoriť tvary vymykajúce sa tradičnému obdĺžnikovému dizajnu.
Okrem toho, na digitálnom prístrojovom paneli s technológiou „24-bitových farieb true color“ sa zobrazujú detailné, intuitívnejšie obrázky a ikony s vysokým rozlíšením v plnofarebnom spektre, ktoré sú jasnejšie, menej unavujú oči a sú ľahšie čitateľné.
„Veríme, že Puma skutočne zarezonuje u vodičov v Európe,“ povedal Rowley. „Maximálne sme sa snažili, aby sme zákazníkom poskytli požadovanú flexibilitu a doteraz najkrajšie auto.“