O terénnych schopnostiach totiž nikoho presviedčať nemusí, ako predchodcovia, tak aj nový Wrangler je v tomto smere špičkový „tank“

Jeep Wrangler, modelový rok 2018, bol predstavený na Los Angeles Auto Show.  Zatiaľ však iba novinárom. Oficiálne sa začína tento autosalón až zajtra. Po dizajnovej stránke sa veľa zmien neudialo, ale noviniek je skutočne dostatok. Dizajn zostal zachovaný kvôli autenticite ikonického vojenského vozidla, pre ktorú si ho jeho priaznivci kupujú. Medzigeneračne schudol nový model o 90 kg, dostal nové materiálové prevedenie karosérie, ponúkne viac technologických vymožeností, krajší interiér a ako čerešnička na torte je možnosť objednať Wrangler ako Mild-Hybrid.

Nový Wrangler bude k dispozícii vo viacerých karosárskych prevedeniach. Základom je dvojdverový a štvordverový model s rôznymi variáciami strechy, resp. karosérie. Strecha môže byť pevná, skladacia s novým patentom, a tiež nechýba prevedenie s odnímateľnými panelmi karosérie. Samozrejmosťou zostáva aj možnosť sklopenia rámu čelného skla, ktorý má úplne nový a hlavne jednoduchší patent. Za nižšiu hmotnosť (-90kg) vďačí Wrangler najmä novým panelom karosérie, ktoré sú z hliníkovej zliatiny. Aj panely dostali do vienka nový patent, s ktorým bude ich odnímanie a opätovné nasádzanie o niečo jednoduchšie. Vývojári zapracovali aj na komforte podvozku, ktorý bude na bežných cestách prívetivejší, pričom však nestratí potrebnú agilitu v teréne.

V každom smere je to stále starý dobrý Wrangler, ktorý má rebrinový rám, ale tentokrát aj množstvo nových technológií, bez ktorých to dnes už akosi nejde. Už v základnej výbave je k dispozícii informačno-zábavný systém UConnect s dotykovou obrazovkou, ktorá je zakomponovaná do stredovej konzoly.

Fotogaléria Jeep Wrangler 2018

Na výber je 5, 7 alebo 8,4-palcová dotyková obrazovka, pričom bude k dispozícií aj viacero doplnkov, ako Wi-Fi hot-spot, Apple CarPlay, Android Auto a pod. Už bežnou výbavou sú viaceré USB porty na pripojenie rôznych zariadení. Nová je aj svetelná technika – predné svetlomety budú v najvyšších výbavách s Full-LED technológiou. Aj keď je Wrangler stále obľúbenou terénnou ikonou s drsným vzhľadom, bez nových technológií by sa predával o niečo horšie.

Pod kapotou sa taktiež udiali zmeny, ale základom stále zostáva benzínový šesťvalec Pentastar s výkonom 213 kW a krútiacim momentom 353 Nm. Tento agregát môže byť spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. V ponuke bude aj menší preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 2-litre a výkonom 200 kW. Krútiaci moment dosahuje v tomto prípade hodnotu 400 Nm. Zaujímavosťou tohoto motora je, že pochádza z Alfa Romeo Giulia Ti, pričom je doplnený o 48 V elektrický systém s malým motorom, ktorý pracuje ako štartér a generátor. Takáto kombinácia má prívlastok Mild-Hybrid a často krát ho skloňuje aj automobilka Volkswagen. Napokon dodajme, že neskôr v roku 2018 bude dostupný aj naftový šesťvalec, ktorý bude možné kombinovať iba so štvordverovou karosériou. S každou ponúkanou motorizáciou si môžete vybrať, či chcete pohon iba jednej alebo oboch náprav.

Jeep nezabúda ani na nadšených milovníkov off-roadu, pre ktorých bude k dispozícii verzia Sahara alebo Rubicon, ktorý bude vybavený špeciálnymi terénnymi pneumatikami, nápravami Dana 44, maximálne prepracovaným podvozkom, oceľovým rámom nárazníkov, mohutným navijakom a nebude chýbať ani možnosť elektronického odpojenia stabilizátorov. Nový Jeep Wrangler bude v predaji od začiatku nového roka, ale kedy sa reálne dostane aj do Európy je zatiaľ nevedno. Taktiež cena je zatiaľ neznáma.

Zdroj: Jeep.com

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE