Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový model Range Rover Sport SV predstavuje najvýkonnejší a najdynamickejší model Range Rover Sport všetkých čias, ktorý spája špičkový výkon a dynamiku s jedinečnými schopnosťami, kultivovanosťou a redukovaným dizajnom značky Range Rover. Jeho rad technológií na zvýšenie výkonu zahŕňa najpokročilejší systém odpruženia vo svojej triede7 a senzorický audio systém s wellness benefitmi.

Moderný šampión luxusného výkonu posúva svoje miesto na vrchole vynoveného radu Range Rover Sport so športovými jazdnými vlastnosťami, dynamickými schopnosťami a asertívnym prejavom na ďalšiu úroveň.

Exkluzívny aerodynamicky upravený dizajn, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou vysokovýkonných predpokladov nového modelu Range Rover Sport SV, poskytuje asertívnejšiu estetiku s nižšou svetlou výškou s funkčnými odľahčenými prvkami a s technicky zameraným výberom materiálov, čo posilňuje jeho schopnosti vysokého výkonu.

Poháňa ho výlučne nový 4,4-litrový benzínový motor MHEV V8 s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom 750 Nm2, čo je o 44 kW (60 k) a 50 Nm viac ako poskytoval preplňovaný 5,0-litrový motor V8 v modeli Range Rover Sport SVR predchádzajúcej generácie. Nový model Range Rover Sport SV zrýchli
z 0 na 100 km/h už za 3,8 sekundy1 a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h. Emisie CO2 klesli oproti predchádzajúcemu modelu s výkonom 423 kW (575 k) z motora V8 o 15 percent.

Tento vynikajúci výkon sa podarilo dosiahnuť kombináciou funkcií, ktoré prinášajú úsporu hmotnosti až 76 kg1, vrátane svetovej premiéry na požiadanie dodávaných 23-palcových karbónových diskov kolies Carbon Fibre Wheel na sériovom automobile, karbón-keramických bŕzd Carbon Ceramic Brakes (prvýkrát na požiadanie k dispozícii pre Range Rover) a štandardne montovaných aerodynamických vylepšení vrátane kapoty z uhlíkových vlákien.

Nový model Range Rover Sport SV, ktorý ilustruje modernú filozofiu luxusu značky Range Rover, je
zo začiatku vyhradený pre vybraných klientov na celom svete, pričom špecifikácia SV EDITION ONE, ktorá je len na pozvánku, predstavuje výber najlepších kombinácií funkcií, farieb a povrchových úprav. Exkluzivitu každého modelu Range Rover Sport SV EDITION ONE zvyšuje výnimočná plaketa na prednom spojleri, stredovej konzole, nášľapných doskách a osvetlení okolo dverí. Každý Range Rover Sport SV EDITION ONE má už svojho klienta značky Range Rover.

 „Nový Range Rover Sport SV predstavuje príklad filozofie značky Range Rover, a to nielen ako odvážny vývojový krok nad rámec predchádzajúceho modelu Range Rover Sport SVR, ale aj v personalizovanom prístupe k našim najnáročnejším klientom,“ uviedla Geraldine Ingham, výkonná riaditeľka značky Range Rover.

Revolučná dynamika

Systém odpruženia 6D Dynamics nového modelu Range Rover Sport SV je najsofistikovanejší vo svojej triede6 a predstavuje svetovo prvú kombináciu hydraulických prepojených tlmičov, výškovo nastaviteľných vzduchových pružín a regulácie nakláňania. Tento revolučný semiaktívny systém, ktorý odstraňuje potrebu konvenčných stabilizátorov, dramaticky znižuje nakláňanie, aby udržal takmer rovnú polohu karosérie aj počas extrémnych prejazdov zákrut a akcelerácie, pričom zároveň znižuje hmotnosť, zvyšuje priľnavosť a prináša výhody v oblasti pohodlia a kultivovanosti.

Odpruženie 6D Dynamics nového modelu Range Rover Sport SV, ktoré je, v závislosti od zvoleného režimu jazdy, o 10 mm až 25 mm nižšie ako ostatné modely Range Rover Sport, bezproblémovo spolupracuje so súpravou pokročilých systémov podvozku a odpruženia. Jedinečné nastavenia vyladené systémom SV sa pre dosiahnutie sústredenejšieho zážitku z jazdy ako pri športovom vozidle aplikujú
na inteligentný pohon všetkých kolies, inteligentné riadenie všetkých kolies, vektorovanie krútiaceho momentu brzdením, konfigurovateľnú dynamiku a aktívny samosvorný zadný diferenciál – najmä v úplne novom režime SV Mode, ktorý si vodič môže zvoliť.

Nick Collins, výkonný riaditeľ Vehicle Programs, JLR, povedal: „Nový model Range Rover Sport SV prináša optimálnu kombináciu najvyššieho výkonu, bezkonkurenčnej všestrannosti, schopností a kultivovanosti. Ide o ostrý prírastok do ponuky modelového radu Range Rover Sport, ktorý výrazne demonštruje svetovú úroveň schopností našich špecialistov na vysoký výkon.

Nový model Range Rover Sport SV obsahuje aj špeciálne vyvinuté komponenty podvozku vrátane nového zadného pomocného rámu a nových závesov s prepracovanou geometriou a tuhosťou. Nová tyč riadenia s elektronickým posilňovačom má najrýchlejší prevodový pomer zo všetkých Range Roverov, čo zvyšuje agilitu a cit.

Range Rover prvý raz používa zadné pneumatiky so šírkou 305 mm, ktoré sú o 20 mm širšie ako predné pneumatiky so šírkou 285 mm. Tieto rozmery so štandardne dodávanými pneumatikami Michelin Pilot Sport All Season 4 umožňujú dynamické nastavenie s preferenciou zadných kolies, ktoré zvyšuje priľnavosť, stabilitu a trakciu. Zvýšená tuhosť zadnej časti pomáha zaistiť okamžitú odozvu riadenia.

Nový model Range Rover Sport SV demonštruje spoločné výhody týchto technológií a na celoročných pneumatikách dokáže generovať priečne zrýchlenie presahujúce hodnotu 1,1 G. To predstavuje
22-percentný nárast oproti predchádzajúcej generácii modelu Range Rover Sport SVR na letných pneumatikách a je porovnateľné so športovými okruhovými vozidlami.

Každý nový model Range Rover Sport SV vylepšuje svoju dynamiku na ceste a využíva výhody špeciálne vyvinutého vysokovýkonného brzdového systému, pričom klienti si môžu vybrať medzi štandardnými zmiešanými kovovými brzdami Dual-Cast a voliteľnou karbón-keramickou technológiou bŕzd.

Karbón-keramické brzdy (CCB), ktoré sú po prvýkrát k dispozícii pre model Range Rover, poskytujú maximálny brzdný výkon so zlepšenou odolnosťou voči vysokým teplotám, s dlhšou životnosťou a
s celkovou redukciou neodpruženej hmotnosti o 34 kg v porovnaní s vylepšenými kovovými brzdovými kotúčmi Dual-Cast dodávanými pre nový model Range Rover Sport SV ako súčasť štandardnej výbavy. Toto zníženie hmotnosti v každom rohu vozidla má za následok ešte citlivejšie ovládanie, rýchlejšiu akceleráciu a lepšie jazdné vlastnosti.

Bez ohľadu na použitú technológiu bŕzd sú unikátne osempiestikové predné strmene Brembo Octyma najväčšie, aké sa kedy dostali na model značky Range Rover. Strmene, vyvinuté exkluzívne pre nový model Range Rover Sport SV a vytvarované tak, aby dopĺňali reduktívny dizajn modelu Range Rover Sport SV, obsahujú jedinečné usporiadanie piestov do tvaru kríža, aby sa maximalizovala účinnosť brzdenia. Exkluzívny výber farieb strmeňa zahŕňa žltú Yellow, červenú Red, uhlíkovo-bronzovú Carbon Bronze a čiernu Black.

Na ďalšie zníženie hmotnosti si klienti nového modelu Range Rover Sport SV môžu vybrať prvé ultraľahké 23-palcové disky kolies z uhlíkových vlákien namontované na sériovom vozidle. Tieto inovatívne delené päťlúčové disky kolies, ktoré sú k dispozícii ako voliteľná výbava, ušetria v každom rohu takmer 9 kg a spolu 35,6 kg v porovnaní s konvenčnými 23-palcovými diskami kolies z liatej zliatiny, čo vedie k zlepšeniu celkového výkonu, ovládateľnosti a jazdných vlastností. Hoci sú neuveriteľne ľahké, sú skonštruované a testované podľa najprísnejších noriem odolnosti a robustnosti – rovnako ako zliatinové alebo kované zliatinové disky Range Rover.

Maximalizáciou výhod vylepšeného dynamického hardvéru nového modelu Range Rover Sport SV môžu vodiči zintenzívniť športový postoj vozidla stlačením nového tlačidla SV Mode na volante. Režim SV Mode ide v modeli Range Rover Sport o krok za hranice existujúceho režimu Dynamic, pričom optimalizuje riadenie, radenie osemstupňovej automatickej prevodovky, reakcie škrtiacej klapky, výfuku a reakcie systému odpruženia 6D Dynamics vrátane zníženia svetlej výšky o ďalších 15 mm s cieľom poskytnúť čo najdynamickejší a najostrejší možný zážitok. Režim SV Mode umožňuje aj aktiváciu programu kontroly stability TracDSC zameranú na jazdu na okruhu, aby vodič mohol voľnejšie skúmať dynamickú rovnováhu nového modelu Range Rover Sport SV.

Asertívny dizajn

Na vysoký výkon vyladený dizajn exteriéru nového modelu Range Rover Sport SV obsahuje exkluzívnu prednú časť s vylepšeným prúdením vzduchu, upravené spodné časti bokov boky karosérie a funkčné štvorcové koncovky aktívneho výfukového systému s uhlíkovými vláknami, ktoré tvoria ústredné body zadnej časti. Karbónové detaily na nápise Range Rover, lamely predného nárazníka, lem mriežky, vetracie otvory na kapote a bočné vetracie otvory môže doplniť odhalená povrchová úprava strednej časti kapoty z uhlíkových vlákien3.

 „Čistý a redukovaný dizajn nového modelu Range Rover Sport SV umocňuje jeho dramatické proporcie a športovú osobnosť,“ dodalProf. Gerry McGovern OBE, hlavný kreatívny riaditeľ JLR.

Interiéru kabíny pripomínajúcej kokpit dominujú exkluzívne sedadlá SV Performance Seats potiahnuté saténovými uhlíkovými vláknami vybavené integrovanými opierkami hlavy, tvarovanejšími bočnicami
a osvetlenými logami SV na operadlách. K dispozícii je nový PU interiér Ultrafabrics™ s ľahkou, bezšvovou textíliou 3D Knit to form. Za volantom s výraznejšími palcovými úchytmi sa vo svetovej premiére nachádzajú prvé priesvitné radiace pádla s podsvietenými okrajmi, zatiaľ čo čierna keramika
na konzole radiacej páky vytvára pocit príjemný na dotyk.

OČARENIE Zmyslov

Nový model Range Rover Sport SV pozdvihuje tento pocit spojenia ešte vyššie a predstavuje sedadlá Body and Soul Seat (BASS), viacrozmerný zvukový zážitok s wellness benefitmi, ktorý umožňuje cestujúcim na predných sedadlách precítiť zvuk. Ide o prvé sériovo vyrábané vozidlo, ktoré obsahuje dotykový audio systém od lídra v odvetví SUBPAC – technológiu, ktorú používajú špičkoví svetoví štúdioví umelci a skladatelia.

Začlenením softvéru SUBPAC na optimalizáciu AI a prevodníkov zarovnaných s operadlami pasažierov
na predných sedadlách Body and Soul Seat analyzuje médiá v reálnom čase, pričom generuje zvukové vibrácie s vysokou vernosťou, čím vytvára najpútavejší a najpôsobivejší zvuk vo vozidle. Tento systém funguje v kombinácii s ozvučením Meridian Signature Sound System s 29 reproduktormi a s výkonom
1 430 W.

Okrem ponorenia sa do hudby môžu programy Body and Soul Seat Wellness pomôcť zlepšiť duševnú
a fyziologickú pohodu cestujúcich na predných sedadlách nového modelu Range Rover Sport SV ovplyvňovaním variability srdcovej frekvencie (HRV) – zmeny v čase medzi jednotlivými údermi srdca. Vysoká HRV je indikátorom nižšej úrovne stresu a relaxácie.

Ako ukázali štúdie, tak šesť špeciálne vyvinutých skladieb Relax, Calm, Balance, Focus, Energize a Wake Up (Relax, Pokoj, Rovnováha, Sústredenie, Vzpruženie a Zobudenie) navrhnutých v spolupráci s inštitúciami Coventry University’s National Transport Design Centre a School of Media and Performing Arts – by mohlo ovplyvniť HRV cestujúcich, a to buď pomôcť znížiť im úzkosť, alebo zlepšiť ich kognitívne reakcie.

Predstavenie VERZIE SV PRINÁŠA vylepšenia MODELOVÉHO radu Range Rover Sport

Okrem predstavenia nového modelu Range Rover Sport SV dostal celý modelový rad viacero vylepšení vrátane nového plug-in hybridného pohonu s predĺženým elektrickým dojazdom a integrácie najnovšej generácie informačno-zábavnej technológie Pivi Pro4.

Výkon a spotrebu vylepšili vynovené plug-in hybridné pohonné jednotky, pričom nový motor P550e – nahrádzajúci P510e – ponúka elektrický dojazd až 121 km (o 8 km viac) pre rýchlejšie a pokojnejšie jazdy5, ako aj emisie CO2 od 15 g/km5.

Nový plug-in hybrid P550e s novým nastavením prevodovky sa pripája k rozsiahlemu radu pohonných jednotiek pre rodinu Range Rover Sport. V kombinácii s 3,0-litrovým šesťvalcovým benzínovým motorom Ingenium produkuje plug-in hybrid výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 800 Nm.

Vďaka vylepšenému elektromotoru a prevodovke poskytuje plug-in hybrid lepšie reakcie ako kedykoľvek predtým. S využitím oboch zdrojov energie dokáže verzia P550e zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, pričom predtým to bolo 5,4 sekundy.

Okrem toho verzia s označením P530 V8 teraz prvýkrát využíva technológiu Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Systém MHEV znižuje spotrebu využívaním energie zachytenej pri spomaľovaní a brzdení
a spolu s tým aj vylepšené reakcie, keď sa uložená energia uvoľňuje pri zrýchľovaní. V kombinácii
s ďalšími výhodami systému, vrátane hladších reakcií funkcie štart/stop, prinášajú tieto zmeny aj zníženie emisií CO2.

Nádherne spracovaný a redukovaný interiér modelu Range Rover Sport obohatili aj intuitívne nové technológie. Infotainment Pivi Pro4, ktorý spája jednoduchú konektivitu a najnovšiu dotykovú obrazovku, poskytuje intuitívne ovládanie všetkých funkcií vozidla prostredníctvom elegantného 13,1-palcového plávajúceho skleneného displeja.

Nové bočné panely s ľahko použiteľnými posuvnými ovládačmi pre ovládanie hlasitosti a klimatizácie poskytujú priamu, okamžitú a presnú obsluhu kľúčových funkcií bez ohľadu na zobrazenú obrazovku menu a približne 80 percent úloh možno vykonať dvoma ťuknutiami na domovskú obrazovku. Haptická spätná väzba poskytuje pridanú úroveň dotykovej spätnej väzby a komunikácie s používateľom.

Nová technológia Country Road Assist sa v modeli Range Rover Sport prvýkrát používa aj na zvýšenie pohodlia cestujúcich pri používaní adaptívneho tempomatu. Inteligentný systém využíva navigačné údaje na automatické prispôsobenie požadovanej rýchlosti, pričom zohľadňuje zákruty na ceste a zmeny povolenej rýchlosti a podľa toho bez námahy zrýchľuje alebo spomaľuje vozidlo.

Vylepšený rad Range Rover Sport pre modelový rok 2024 je teraz k dispozícii za nasledujúce ceny: Range Rover Sport začína na 94 700,- € (pre vstupný model D250 SE vrátane dane). Range Rover Sport SV P635 EDITION ONE začína na 208 520,- €. Nakonfigurujte si ten svoj tu – https://www.landrover.com

Značky: