Celosvetové registrácie osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel Skupiny Renault (vrátane značiek LADA, Jinbei a Huasong) vzrástli o 9,8%. Podiel na trhu v súčasnosti predstavuje 4,3% (+0,2 bodu).
Značky Renault a Dacia stanovili polročný rekord v predaji. Skupina predala 2 067 695 vozidiel, z toho 1 378 583 vozidiel pod značkou Renault. Značka Dacia zaznamenala 378 095 predaných vozidiel.
Tržby spoločnosti LADA vzrástli o 24,0%. Tržby spoločnosti Renault Samsung Motors klesli o 26,9%. S účinnosťou od 1. januára 2018 Skupina Renault integrovala aj objemy predaja Jinbei a Huasong, ktoré predstavovali viac ako 85 000 kusov.
„Už tretí rok po sebe prekonávame nový rekord v predaji, keďže už v prvej polovici roka sa predalo takmer 2,1 milióna vozidiel. V Európe Skupina Renault zastáva 11% podiel na trhu, pričom na medzinárodnej úrovni podávame vskutku vynikajúce výkony, a to najmä v Latinskej Amerike, Eurázii a Afrike, “ povedal Thierry Koskas, člen Výkonného výboru, výkonný viceprezident pre predaj a marketing.
V Európe vzrástol počet registrácií o 4,4% a trh narástol o 2,8%, pričom už v prvom polroku bolo zaregistrovaných 1 070 718 vozidiel. Skupina získala 11,0% podiel na európskom trhu, čo je nárast o 0,2 bodu.
Značka Renault zvýšila svoj predaj o 1,1%, teda na trhový podiel 8,1%. Renault Clio je druhým najpredávanejším vozidlom v Európe, Captur je vo svojom segmente číslom jeden a Scénic ostáva vo svojej kategórii najpredávanejším modelom.
V segmente elektrických vozidiel Renault potvrdil svoje vedúce postavenie s podielom na trhu 21,9%. Objem predaja sa zvýšil o 11,6%. Predaje tak vzrástli o 125%, pričom v súčasnosti má 38,9% podiel na trhu elektrických ľahkých úžitkových vozidliel, ktorý stále rastie.
Značka Dacia zaznamenala v prvom polroku tohto roka v Európe rekord s 281 225 registráciami vozidiel (nárast o 14,6%) a rekordným podielom na trhu 2,9% (nárast o 0,3 bodu). Tento nárast bol spôsobený predovšetkým predajom modelov Dacia Sandero a Novou Dacia Duster, kedy sme za šesť mesiacov zaznamenali 63 900 registrácií.
Značka Alpine zaznamenala za 22 rokov svoje prvé registrácie – viac ako 4800 vozidiel.
Mimo Európy sa počet registrácií zvýšil o 16,4%. Skupina dosiahla nárast predaja v Amerike (+ 18,1%), v regióne Ázia-Pacifik (+ 69,5%) a v Eurázii (+ 15,1%). Predaj sa znížil v Afrike, na Strednom východe a v Indii (-4,5%).
V Amerike vzrástli tržby o 18,1% na trhu, ktorý tak narástol o 6,3%. Skupina dosiahla rekordný 7,3% podiel na trhu za polročné obdobie, čo predstavuje nárast o 0,7 bodu. Tento skvelý výkon je výsledkom nevídanej produktovej ofenzívy zahŕňajúcej kompletný sortiment SUV.
Spoločnosť Renault naďalej plne využívala dynamický trh v Argentíne, čím zvýšila svoje registrácie o 22,2%. Podiel na trhu vzrástol o 1,3 bodu na 14,6%. Trh v Brazílii získal v prvej polovici roka 13,7%. Skupina sa chytila tohto trendu a tým zvýšila tržby o 27,8%, pričom zaznamenala rekordný podiel na trhu vo výške 8,3% (nárast o 0,9 bodu). Model Kwid, ktorého predaj bol spustený v druhej polovici roka 2017, sa v oboch krajinách umiestnil na druhom mieste vo svojom segmente.
V regióne Ázia – Pacifik spoločnosť Renault integrovala objem predaja značiek Jinbei a Huasong, a to konkrétne 1. januára 2018, po vytvorení spoločného podniku so spoločnosťou Brilliance China Automotive Holdings Limited. Tržby vzrástli v regióne o 69,5%. Predaj v Skupine v rozsahu roka 2017 poklesol o 14,8% na trhu, ktorý vzrástol o 4,3%.
V Číne Skupina predala 117 646 vozidiel, z ktorých takmer 33 000 bolo pod značkou Renault. Renault Samsung Motors na vysoko konkurenčnom trhu v Južnej Kórei zaznamenal kvôli absencii nového modelu pokles o 26,9%.
V Eurázii vzrástli registrácie o 15,1% na trhu, ktorý vzrástol o 9,4%. Skupina zvýšila svoj podiel na trhu o 1,3 bodu na 25,8%, a to najmä v Rusku.
Ruský trh v prvej polovici roka narástol o 18,2% a aj preto Rusko predstavuje najväčší trh Skupiny Renault. Spoločnosť zvýšila svoj predaj o 19,7% a zaradila osem modelov do rebríčka top 15 osobných automobilov. Aj z toho dôvodu bolo v roku 2017 každé štvrté vozidlo predávané v Rusku Renault alebo LADA.
LADA vďaka úspechu nových modelov LADA Vesta a LADA XRAY zaznamenala 21,1% nárast predaja s podielom na trhu 20,0% (+0,5 bodu).
Objem predaja značky Renault vzrástol o 16,5%, a to najmä vďaka veľkému úspechu modelov Duster a Kaptur, pred príchodom nového crossoveru v segmente C v roku 2019.
V oblasti Afriky, Stredného východu a Indie zaznamenala Skupina nárast registrácii o 4,5% na trhu, ktorý vzrástol o 10,1%.
Tržby v Iráne poklesli o 10,3%, pričom podiel na trhu dosiahol 8,1% (pokles o 2,3 bodu).
V Indii, napriek tomu, že Renault ostáva jedným z najväčších európskych výrobcov automobilov, značka zaznamenala na vysoko konkurenčnom trhu pokles tržieb o 25,4%.
V severnej Afrike sa tržby Skupiny zvýšili o 12,4%. Podiel Skupiny na trhu predstavoval 44,8%, čo znamená nárast o 2,1 bodu.
Vyhliadky skupiny Renault na rok 2018
Spoločnosť Renault predstavila svoje perspektívy na rok 2018. Očakáva sa, že celosvetový trh sa zvýši o 3% (v predošlom roku nárast + 2,5%). Ďalej sa predpokladá, že európsky trh sa rozšíri o 1,5% (vs + 1%) s nárastom o 2% (vs + 1%) pre Francúzsko.
Na medzinárodnej úrovni sa očakáva, že brazílsky trh porastie o 10% (vs + 5%) a ruský trh o viac ako 10% (v porovnaní s +10%) a v neposlednom rade, že trh v Číne porastie o 5% a v Indii o 8% (oproti 6%).
V tejto súvislosti sa od Skupiny Renault očakáva, že v roku 2018 využije výhody obnovy rozsahu vo všetkých regiónoch a bude pokračovať v raste tržieb, ktorý bude motivovaný medzinárodnými trhmi v súvislosti s novým plánom Drive the Future.