Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Renault Arkana, ktorý sa v európskej verzii predstavil v októbri 2020, je stelesnením úspechu Renaulution. S predajom 163 000 kusov (celkovo 240 000 kusov, ak započítame aj predaj modelu XM3 od Renault Korea Motors) hrá toto výrazné SUV coupe kľúčovú úlohu pri opätovnom dobývaní segmentu C, popri elektrickom modely Megane E-Tech a Renault Austral.

Arkana, ktorá svojím dynamickým a priestranným dizajnom SUV coupe otriasa tradičnými trhovými pravidlami, sa dostala na medzinárodný trh a v súčasnosti sa predáva na viacerých kontinentoch vrátane Austrálie, Japonska, Čile, Izraela a Nového Zélandu.

K jej úspechu výrazne prispeli jej vrcholné verzie – R.S. Line a potom E-Tech Engineered – ponúkajúce viac charakteru a dynamiky, ktoré v roku 2023 dosiahli 53 % podiel v európskom mixe. Pod kapotou zákazníci uprednostňujú plne hybridný motor E-tech s výkonom 145 k. V prvých šiestich mesiacoch roku 2023 tvoril 63 % európskeho predaja. Tento motor, ktorý je na trhu jedinečný a ponúka nevídaný pôžitok z jazdy v kombinácii s vynikajúcou spotrebou paliva, je po dizajne* druhým najdôležitejším kritériom pri výbere vozidla*.

* zdrojový prieskum NCBS FY2022

NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA

Dnes Renault predstavuje model Nouvel Arkana, ktorý okrem originálneho dizajnu spájajúceho plynulosť, reprezentatívnosť a robustnosť zahŕňa aj novú identitu značky, aby sa ešte viac viezol na „novej vlne“. Je vybavená logom Renault „Nouvel’R“, ktoré je integrované do masky chladiča v strede pásu čiernej farby s vysokým leskom, ktorý sa spája so svetlometmi. Celé to tvorí rovný, hladký povrch, čo Arkane dodáva eleganciu.

Dizajn loga „Nouvel’R“ slúži ako základ pre nový motív mriežky chladiča, ktorý je založený na opakovaní kosoštvorčekov v neštruktúrovanom tvare, ktoré sú ozvenou centrálneho kosoštvorca. Bočné línie každého kosoštvorca vizuálne vyniknú vďaka 3D efektu, ktorý ich vytvaruje a dodá celku hĺbku. V závislosti od verzie (Evolution, Techno, Esprit Alpine) sa tieto línie dodávajú v čiernej farbe, saténovom chróme alebo čiernom chróme, čo predstavuje výrazný krok smerom nahor. Navyše toto vertikálne spracovanie dekorácie mriežky chladiča prináša väčší súlad s mriežkou umiestnenou v spodnej časti nárazníka.

Charakteristická aerodynamická lamela predchádzajúcich verzií R.S. Line a E-Tech Engineered teraz zdobí nárazník vyšších verzií Techno a Esprit Alpine. Zodpovedá farbe karosérie verzie Techno a na verzii Esprit Alpine sa dodáva vo farbe Gris Satin.

A napokon, vzadu je logo umiestnené v strede zadných dverí, rovnako ako vpredu, vyhotovené vo farbe čierneho chrómu, ktorá je použitá aj na nápise názvu a koncovkách výfuku. Svetlomety medzitým dostali mierne dymovú kryštálovú úpravu, ktorá im dodáva moderný nádych.

Chróm na ozdobných prvkoch (mriežka chladiča, okenné rámčeky atď.) sa v celom modelovom rade vytráca v prospech čiernej (Noir), saténovo čiernej (Noir Satin) a vysoko lesklej čiernej farby  (Noir Grand Brillant) v závislosti od verzie.

NOVÁ VERZIA ESPRIT ALPINE

Rovnako ako najnovšie modely radu Renault, aj Nouvel Arkana je teraz k dispozícii v špičkovej výbave Esprit Alpine so športovo-elegantným vzhľadom, ktorý dokonale zodpovedá osobnosti vozidla.

Okrem lamely predného nárazníka v Saténovo sivej farbe sa táto povrchová úprava

 zvonku odlišuje špecifickým nápisom v sivej Schiste obklopeným čiernym lesklým rámom Noir Grand Brillant, ktorý je vsadený do rámu blatníka. Nové 19-palcové disky kolies s azurovým dizajnom dodávajú modelu Arkana formálnejší a športovejší vzhľad. Aerodynamiku zadných dverí zlepšuje nový spojler s dvojitým výrezom kopírujúcim tvar strechy.

Sedadlá v interiéri sú zmesou materiálov ECO TEP (10 % materiálov z biologických zdrojov) a semišu, pričom podiel semišu je vyšší ako v predchádzajúcich verziách R.S. Line a E-Tech Engineered v najvyššej výbave. Sedadlá majú modré horizontálne prešívanie a logo Alpine na operadle. Na bezpečnostných pásoch sú tiež dva modré pruhy.

Výplne dverí a volant majú modro-bielo-červené prešívanie, zatiaľ čo prístrojová doska pred spolujazdcom má bridlicový efekt, ktorý pôsobí diskrétne a elegantne zároveň.

Napokon, bez ohľadu na zvolený motor sú všetky verzie Esprit Alpine Nouvel Arkana vybavené elektronickým radením « e-shifter » bez mechanických káblov.

ZJEDNODUŠENÝ SORTIMENT, ROZŠÍRENÁ PONUKA

Ponuka modelu Nouvel Arkana sa zúžila na tri stupne výbavy: Evolution, Techno a Esprit Alpine.

Od verzie Evolution je ponuka rozšírená s navigáciou, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy multimediálneho systému Renault EASY LINK. Systém je tiež bezdrôtovo kompatibilný so systémami Android Auto a Apple CarPlay. Digitálna obrazovka na prístrojovej doske si zachováva svoju 7-palcovú uhlopriečku, ale teraz zobrazuje informácie na väčšej ploche.

Okrem aerodynamickej lišty nárazníka vo farbe karosérie sa verzia Techno vyznačuje kolesami, ktoré sú prenesené z predchádzajúcich verzií R.S. Line a E-Tech Engineered. Logo a zadné nápisy sú tónované do saténového chrómu.

Do ponuky bola pridaná nová modrá farba karosérie modrá Nocturne. Zachováva si motory, ktoré sú v súčasnosti v ponuke: E-Tech full hybrid 145 k a mild hybrid benzín 140 a 160 k.

MOTOR E-TECH FULL HYBRID 145 K S REŽIMOM « E-SAVE »

Plne hybridné pohonné ústrojenstvo E-Tech full hybrid 145 k poskytuje Novému Renault Arkana bezkonkurenčné potešenie z jazdy: plynulý elektrický pohon, dynamiku a účinnosť. Kombinuje dva elektromotory (e-motor s výkonom 36 kW a štartovací motor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 18 kW) a benzínový štvorvalec s objemom 1,6 l a výkonom 69 kW (94 k) v kombinácii s viacrežimovou smart multimode prevodovkou a batériou s kapacitou 1,2 kWh.

Prevodovka má 4 prevodové stupne pre benzínový motor a 2 prevodové stupne pre hlavný elektromotor. Plne hybridný motor E-Tech ponúka až 14 prevádzkových kombinácií medzi spaľovacím motorom a elektromotorom na optimalizáciu spotreby paliva.

Vozidlo sa vždy štartuje elektricky. V meste je možné jazdiť až 80 % času v čisto elektrickom režime, pričom úspora paliva v mestskom cykle dosahuje až 40 % v porovnaní s konvenčným benzínovým motorom. Vďaka účinnosti tohto pohonného ústrojenstva sú emisie CO2 obmedzené len na 105 gramov/km, čo je v danej kategórii vynikajúca úroveň. To všetko pri vychutnávaní ticha, ktoré ponúka elektrická jazda, a pri nulových nárokoch na dobíjanie.

Plne hybridný motor E-Tech s výkonom 145 k v novom modeli Arkana je vybavený funkciou

« e-save ». Je prístupná na centrálnej obrazovke v nastaveniach vozidla alebo v nastaveniach jazdného režimu pre verzie vybavené nastavením MULTI-SENSE a umožňuje udržiavať úroveň nabitia batérie na minimálnej úrovni 40 %. To znamená, že v prípade potreby máte rezervu na jazdu v elektrickom režime alebo na nepretržitú asistenciu spaľovacieho motora v prudkých stúpaniach, napríklad v horách.

SKÚSENOSTI S RIADENÍM SÚ CENENÉ

Nouvel Arkana je založená na modulárnej platforme CMF-B, ktorú vyvinula Aliancia. Táto platforma je známa svojou efektívnosťou a potešením z jazdy, vďaka čomu je veľmi všestranná a vodičovi ponúka efektívne ovládanie pri veľkom komforte.

Upokojujúce jazdné vlastnosti modelu Arkana podporuje riadenie zadnej nápravy, ktoré poskytuje skvelú stabilitu pri rýchlom prejazde zákrutami. Bočné pohyby sú obmedzené aj na tých najdrsnejších cestách. Účinnosť podvozku zvyšuje presné a priame riadenie, zatiaľ čo agilita vozidla profituje z polomeru otáčania medzi obrubníkmi obmedzeného na 11,2 metra.

UVEDENIE NA TRH

Objednávky na nový Renault Arkana budú otvorené na Slovenku koncom roka 2023. Prvé vozidlá pre našich zákazníkov budú k dispozícií v dílerstvách na prelome rokov 2023 a 2024.

Značky: