Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ovládače NVIDIA Studio, rovnako ako ich herné náprotivky, pravidelne prinášajú nové funkcie do popredných nástrojov a kreatívnych aplikácií.

Nedávno sa rozšírila podpora RTX v dvoch najpopulárnejších herných enginoch pre PC, Unity a Unreal Engine. Nová beta verzia Unity 2021.2 priniesla natívnu podporu pre NVIDIA DLSS, ktorá umožňuje vývojárom hier ľahko začleniť pokročilé vykresľovanie umelej inteligencie do svojich hier. DLSS bežne vykresľuje len zlomok pixelov, čím zvyšuje výkon v reálnom čase, čím sa dosiahne väčší zážitok a vývojári ušetria cenný čas pri exporte. Obraz však zostáva bez výrazného zníženia kvality.

Najnovšia verzia DLSS SDK 2.2.1 od spoločnosti NVIDIA je integrovaná do Unity 2021.2 a prináša nové funkcie modrotlače. To vám umožní získať optimálnu kvalitu obrazu pre konkrétne rozlíšenie v tzv. automatickom režime. K dispozícii je aj voliteľný posuvník na ostrenie. To vývojárom uľahčuje ďalšie zlepšovanie vizuálnej stránky hry.

Unreal Engine 4.27, ktorý je v súčasnosti v predbežnej verzii, obsahuje experimentálnu funkciu s názvom Eye-Tracked Foveated Rendering. Táto technika vykresľuje rôzne časti obrazu s rôznym rozlíšením, pričom zaostruje bod záujmu a rozmazáva ostatné časti, aby napodobnila funkciu ľudského oka.

Ide o riešenie ideálne najmä pre virtuálnu realitu, kde na grafických procesoroch NVIDIA RTX s využitím technológie NVIDIA Variable Rate Shading ponúkne vyšší výkon bez citeľnej straty kvality obrazu. Ďalšou zaujímavou funkciou je GPU Lightmass baking založený na RTX ray tracing. Pomocou neho sa zaviedli parametre na lepšie riadenie úrovne osvetlenia a detailov vo výrobnom prostredí.

Medzi nové funkcie s podporou RTX patria:

Marmoset Toolbag 4.03 ponúkne nový ray tracingový engine s podporou NVIDIA RTX. Vynikne v ňom najmä súčasná generácia GPU, ktorá zaznamenala výrazný nárast výkonu vykresľovania oproti predchádzajúcej generácii.

Enscape 3.1 bude obsahovať nový nástroj na potlačenie šumu od spoločnosti NVIDIA a podporu DLSS.

RenderMan 24 prináša ray tracer akcelerovaný grafickým procesorom RenderMan XPU.

Topaz Video Enhance AI prináša funkciu spomaleného pohybu pomocou umelej inteligencie poháňanej jadrami Tensor na grafickom procesore RTX. Využíva to na vytváranie vysokokvalitných, plynulých spomalených záberov s minimom artefaktov.

NVIDIA Omniverse bude hlavnou témou rozsiahlej prezentácie o kolaboratívnom vývoji hier s NVIDIA Omniverse.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.